Robbie Williams
In And Out Of Consciousness: The Greatest Hits 1990-2010
Datum izdanja: 11.10.2010.
Izdavač: Virgin / Dallas Records
Žanr: Pop, Swing
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Nema ni 40 godina, a već je sastavio na dva diska kompilaciju svojih najvećih hitova kroz dvije dekade.
Bio je u boy-bendu Take That, onda je bio jako zločest pa su ga izbacili
van, imao je bolju solo-karijeru nego itko od ostalih iz benda, onda je
i on malo posustao, pa se vratio starom jatu – tako bi nekako glasio
sažetak svih Williamsovih putešestvija.
Robbie je prije svega najbolji zabavljač: on uživa dok je na sceni, vješto otkrivajući razne strane svoje nemirne osobnosti. Njegovi su koncerti dobre predstave, a razna komunikacijska područja (novine, Internet, spotovi…) saveznik u naumu pružanja odličnog showa.
U glazbenom smislu Robbie je učenik Eltona Johna (Robbiejevim najvjernijim obožavateljicama toplo preporučam Eltonove albume “Elton John”, “Tumbleweed Connection”, “Madman Across The Water”, “Honky Chateau”, “Don’t Shoot Me I’m Only Piano Player” i “Goodbye Yellow Brick Road” i one britpopa (ne nužno samo učenik Blur i Oasis, nego i ranijih britanskih bendova, skroz do Beatlesa).
Izlet u swing je preživio, ali izlet u repanje baš i ne. Williamsova glazba nije ništa inventivno, nego je zbir zanatski dobro zakucanih melodija, pamtljivih refrena i ugodnog glasa. Ići će Robbie malo i do stila Franka Sinatre, pa malo u hip-hop, ali zaštitni znak će mu biti zarazne pjesme pulsirajućih ritmova koje su u bilo kojem ambijentu u stanju napraviti ‘ludnicu’ u publici, ili nježne balade velikih refrena koje se slušaju u nečijem zagrljaju.
“In and Out of Consciousness: Greatest Hits 1990-2010” je preopsežna zbirka čovjeka koji je svakako zaslužio da svoj uspjeh malo dokapitalizira, no kada se kaže “Greatest Hits”, treba znati za mjeru i pjesme dvojbene kvalitete izbaciti van.
Tako Robbiejeva koketerija s agresivnijim ritmičkim strukturama i izlomljenim melodijskim linijama završava uglavnom neslavno po Williamsa, a slušatelj se pita: ‘Ako je ovo najbolje, kako tek zvuči ostalo?’. Naime, mišljenja sam da kompilacija najboljih uradaka mora ispuniti sljedeću zadaću: da u slušatelju pobudi ‘glad’ i želju da čuje i ostalo od navedenog izvođača. Pružanjem preobilja (u kojem se nalazi i pokoja slabija pjesma) taj efekt izostaje.
Svi hitovi su tu, bez pokoje pjesme sa slabijih ploča se moglo i moralo. Kompilaciju najavljuje “Shame“, stvar koja je i friška suradnja između starog kolege Take Thatovca Gary Barlowa i Williamsa. “Shame” je klasično zašećerena balada koja slijeće na poznati teren i pristojno se uklapa u ostatak priče. Doduše, zanimljiviji je spot u kojem Barlow i Robbie glume zaljubljene gay kauboje, no tako je to kod Robbiea: nekad ga volimo zbog pjesme, nekad zbog spota, nekad zbog face, a nekad zbog skandalčića.
Sve u svemu, “In and Out of Consciousness: Greatest Hits 1990-2010” solidno prikazuje glazbenu stranu solidnog pjevača i sjajnog zabavljača, no šest godina stara “Greatest Hits” bi još uvijek bila prvi izbor ukoliko želite sve kvalitetne hitove na jednom mjestu bez da se zamarate pritiskom na tipku ‘preskoči’.