Halsey
Manic
Datum izdanja: 17.01.2020.
Izdavač: Capitol
Žanr: Pop, R&B, Rock
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Nakon poprilično dramatičnog hopeless fountain kingdom iz 2017. godine, Halsey nam je otvorila dušu uz još jednu, emotivno nabijenu glazbenu priču. Manic je pravi rollercoaster emocija, kulminacija te dobrih i loših trenutaka što se može zaključiti i po samom imenu.
Halsey se na početku karijere činila kao novi potencijalni badass izvođač na sceni. Ta se reputacija ipak nije u potpunosti i smisleno ostvarila jer je njena publika zapravo poprilično maloljetna kada gledamo prosjek godina. U vrijeme kada su neka druga ženska imena osvajala scenu i publiku, Halsey je ipak uspjela pronaći mjesto za sebe. Čini se kao da je svoju priču kroz glazbu htjela ispričati puno agresivnije, ali ju takav pristup i izražavanje sigurno ne bi doveli do vrha glazbenih ljestvica među mainstream izvođače. Golotinju ipak nije zanemarila u svojim pojavljivanjima, a kaže kako voli pokazivati kožu zbog brojnih tetovaža.
U stvaranju novog albuma sudjelovali su neki od najvećih hitmakera pop glazbe današnjice – Greg Kurstin, Benny Blanco i Jon Bellion, a pojavljuju se i druga poznata imena kroz kolaboracije poput Alanis Morissette, Dominik Hike i Suga (BTS). Žanrovski pokriva zaista širok spektar, što je kod mene osobno ostavilo pomalo gorak okus i nedokučiv aftertaste. Ponovit ću da ime albuma upozorava i na taj ishod.
S prvom pjesmom, Halsey najavljuje da ćemo se ovaj put ipak družiti s “Ashley”. Za one koji možda ne znaju, Halsey je njezino umjetničko ime nastalo kao anagram pravog, ali i ime ulice u kojoj je stanovala u vrijeme kada njezina karijera još nije ni započela. “Ashley” je pjesma koja zvukom najviše podsjeća na BADLANDS, a “clementine” ponovno donosi simboliku boja kroz tekst kao u singlu “Colors” koji je Halsey na kraju krajeva i proslavio.
Snažna “Graveyard” je još jedna u nizu nesretnih ljubavnih priča, nakon koje dolazimo do pop-country glazbene osvete “You Should Be Sad” čiji spot je napucan golotinjom i seksipilom, a rezultat djeluje dosta jeftino. Neke live izvedbe pjesme “Graveyard” uz efektne koreografije i rasipanje boje po bijelom platnu, stilski puno bolje odgovaraju izvođaču poput Halsey. No idemo optimistično dalje.
U petoj pjesmi “Forever… (is a long time)”, instrumental i mekani zvuk klavira smiruju pomiješane dojmove uzrokovane stilskim oscilacijama u prve četiri pjesme. Definitivno najjača pjesma albuma je “3 AM”. Osim snažnog zvuka koji je na prvo slušanje bio indirektni throwback u neke hitove 2000-ih godina, tekst ne može biti više “Halsey” nego što je.
“Without Me” u početku nije trebala biti na novom albumu, ali je ipak dobila svoje mjesto i status najpopularnije pjesme albuma. Popela se čak i na prvo mjesto Billboardove top ljestvice. Halsey je izjavila da je pjesma “najsirovije izdanje koje je ikad napisala, bez skrivanja, bez maske, samo ona i njezin život”, život nakon prekida vrlo javne ljubavne veze s G-Eazy-em. Navikli smo svi da nam glazbenici otvaraju dušu nakon prekida, Halsey je kroz ovaj album procesuirala i neke teže priče poput spontanog pobačaja u već spomenutoj “You Should Be Sad” – I’m so glad I never ever had a baby with you // ‘Cause you can’t love nothin’ unless there’s somethin’ in it for you.
U pjesmi “Finally // beautiful stranger” saznajemo kako Halsey ipak i dalje vjeruje u ljubav i nije izgubila optimizam. Pjesma je lagana, još jedna pop folk balada na kakvu nismo navikli u diskografiji Halsey. Teško se već i nakon polovice albuma naviknut da ovog puta slušamo album Ashley Frangipane. “Alanis’ Interlude” uz dobru staru Alanis ponovno vraća u povijest, u hitove s početka prošlog desetljeća, kao što se već dogodilo s “3 AM”.
“Still Learning” je još jedna dobra pjesma albuma za kraj, posebno zbog brzog i ujednačenog ritma što je zasigurno djelo Eda Sheerana koji je također sudjelovao u snimanju i stvaranju.
Ne razumijem zašto “Nightmare” nije dobila svoje mjesto na albumu, savršeno bi se uklopila u cijelu maničnu priču i usudim se reći da je njezino najveće remek djelo do sada. Svakako bi ovom albumu osigurala puno veću ocjenu s obzirom na to da mu ipak nedostaje neki x faktor. Ashley ga je ionako stvorila za Halsey, kako bi dokumentirala poglavlje života pa pretpostavljam da nije ni bitno da li se sviđa kritičarima, publici i bilo kome tko će ga preslušavati. U konačnici, Manic ima više slabijih nego snažnijih trenutaka, pomiješane stilove, emocije, priče i efekte. Nadam se samo da će Ashley i Halsey nakon ovoga u budućnosti biti inspirirane nekim ljepšim životnim trenucima jer sam sigurna da u njima ima još puno kreativne energije i snage za neke nove priče.
Halsey je glazbenica kojoj se sve vezano za karijeru jednostavno moralo dogoditi, na ovaj ili onaj način. Kroz 3 albuma i 6 godina na sceni, imali smo prilike upoznati razna lica i raspoloženja umjetnice čija je volja za uspjehom i izražavanjem kroz glazbu zasjenila neke tehničke nedostatke. Vokalno je sada postala ozbiljnija, što je i očekivano. Prva dva albuma ipak su imali jaču konstrukciju, neovisno o konceptu i priči koja nam je glazbom ispričana. Ovoga puta kreativni nered nije donio spektakularni efekt kao što se to često može dogoditi u glazbi kao umjetnosti.
“Manic” je pun bijesa koji je kanaliziran u glazbi, ali rezultat procesuiranja emocija koje su uzrokovale neke teške životne situacije ipak djeluje staloženo i dostojanstveno. Halsey će na kraju svega ipak dobiti titulu badass glazbenice jer je glazbom i tekstovima otvorila dušu, bez alter ega, bez previše okolišanja. Možda na prvu ne djeluje kao velik i neuobičajen potez u glazbenoj industriji, ali iskrenost i ranjivost koja slijedi pokazatelj su snažne osobnosti koju uvijek treba cijeniti.