Arsen Dedić
Suputnici
Datum izdanja: 12.01.2015.
Izdavač: Dallas Records
Žanr: Šansone
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Nedavno objavljeni album Arsena Dedića “Suputnici” zapravo je svojevrsno reizdanje njegove dvostruke ploče “Kantautor” iz 1985.
Naime, devetnaest od dvadeset i jedne pjesme sa “Suputnika” čine pjesme s “Kantautora”.
Među “Suputnike” su dodatno uvrštene dvije skladbe. Jedna od njih je “Daljinski upravljač“, Arsenov duet s Gabi s albuma “Tihi obrt” iz 1994., koja se zvučno i konceptualno baš ne uklapa u ostatak albuma, no valjda je tu jer je Gabi ipak onaj najvažniji suputnik. Druga je glavni bonus albuma, obrada pjesme “Hurt” Nine Inch Nailsa naslovljena “Rana”, jedina nova obrada u kojoj Arsena na klaviru prati sin Matija. Arsenova verzija nesumnjivo je u prvom redu inspirirana obradom Johnnya Casha iz njegove American Recordings serije. Arsenov glas je vidno stariji u odnosu na ostale skladbe, što pjesmi daje patinu i dozu vjerodostojnosti na sličan način kao što je to Cash napravio.
Pratnja Arsenovom glasu o ostalim pjesmama (izuzev “Daljinskog upravljača”) mahom je samo klavir pokojnog Stjepana Mihaljineca. Sličan je to ugođaj kao na Dedićevim nastupima, međutim preslušavanje svih dvadesetak naslova ovog albuma u tom istom ogoljenom ruhu, bez opuštanja u vidu Arsenovih aforizama između pjesama može biti zahtjevno.
Na same Arsenove obrade ne mogu se izreći zamjerke. Teško da bi te prepjeve itko mogao napraviti bolje (po jedan su prepjev napravili Zvonimir Golob i Nikica Petrak, jedan Golob i Dedić, a ostale Arsen), a on je karakterističnom interpretacijom pjesme učinio svojima, no ukupni dojam “Suputnika” je pomalo zbrda-zdola.
Logičnije bi bilo da je reizdan cijeli “Kantautor” (tko zna, možda to nije bilo moguće iz tehničkih ili pravni razloga?), a zanimljivije bi bilo da je napravljen novi album obrada s “Ranom” kao idejom vodiljom. Drugim riječima, da je u stilu spomenutih Cashovih American Recordings Arsenu kao starom bardu čiji je autoritet neupitan, dano da obradi malo neočekivanije i netipičnije izvore. U taj koncept bi se eventualno uklopila “Zamisli” s “Kantautora”, obrada Lennonove “Imagine” kojoj je Arsen vratio dostojanstvo izgubljeno u pretjeranoj (zlo)upotrebi te pjesme.