Yolanda Duke: “Hrvatska mi je ostala u prekrasnom sjećanju i jedva se čekam vratiti”

1188

Povodom izlaska njenog novog albuma “Many Moods”, na kojem se nalaze standardi američke i latinoameričke glazbe u latin-jazz aranžmanima, razgovarali smo Yolandom Duke, učenicom velikog Tita Puentea.

Yolanda nam je između ostalog rekla da joj je Hrvatska ostala u
odličnom sjećanju još od suradnje s Cubismom, te da se nada što
skorijem dolasku do nas.

Zašto kažete da je vaš novi album “Many Moods” ostvarenje vašeg dugogodišnjeg sna?
Počeli smo rad na projektu dok je Tito još bio živ. Htjeli smo napraviti album američkih i latinoameričkih standarda u big band aranžmanima. Nažalost, nismo dovršili album jer je Tito preminuo. Momci iz benda i ja smo tada počeli slušati različite pjesme iz Velike Američke Pjesmarice te smo odabrali i nekoliko latinoameričkih pjesama i tako je nastao ovaj album.

Kako ste izabrali pjesme za album?
Odabrali smo oko 25 pjesama i onda sam ih ja počela proučavati. Neke od njih su pjesme koje sam slušala kao dijete, kao na primjer “I’ve Got You Under My Skin”, “What Is This Thing Called Love”, stvari koje sam slušala na Frank Sinatra Showu, Ed Sullivan Showu i sl. Uz pjesme Cole Portera, braće Gershwin, odabrali smo i nekoliko latinoameričkih autora kao što su Marcelino Guerra te Rafael Hernandez i Myrta Silva iz Portorika. Tu je i talijanska “Oh God! I Love You (Dio, Come Ti Amo)” Domenica Modugna koju je u engleskoj verziji pjevala Shirley Bassey.

Kako takva glazba funkcionira u modernim vremenima i modernom društvu?
To je vrsta glazbe koju svi vole i zato funkcionira. Mi smo joj dali svoj potpis i tako smo stvorili kombinaciju standarda i latin-jazza na ovoj ploči.

Kako je bilo obrađivati klasike poput Gershwina i Portera?
To su veliki skladatelji i za mene je to bila velika čast i zadovoljstvo.

Možete li nam reći nešto o glazbenicima koji su svirali na albuma, jesu li svi članovi Tito Puente Orchestra?
Da , svi su članovi Tito Puente Orchestra, neki od njih su svirali s Titom po 30-40 godina poput našeg dirigenta Josea Maderae koji je vodio glazbenike i dok je Tito bio živ. Dirigent udaraljki John Rodriguez Jr. je također svirao s Titom dugi niz godina, kao i mnogi drugi članovi orkestra. Ovo je bio veliki projekt u koji je bilo uključeno više od 40 glazbenika, puno puhača, gudača, pijanista, basista i naravno udaraljkaša.

Muziku podržava

Što ljudi dobiju od vas i vašeg orkestra na nastupima uživo?
Dobiju najbolje od mene i najbolje od benda jer proživljavamo svaku pjesmu i dajemo 200 % od sebe.

Kako je Tito Puente utjecao na vaš život i vašu glazbenu karijeru?
Bio je moj učitelj i mentor. Za mene je rad s njim bio kao pohađanje glazbenog fakulteta. Od njega sam jako puno naučila.

Nastavili ste prenositi Titovo ime i nasljeđe nastupajući s njegovim orkestrom. Možete li usporediti nastupanje s Titom ranije u vašoj karijeri i nastupanje s njegovim bendom danas?
Tita više nema, ali njegov duh je još uvijek tu jer smo svi mi dio Tita Puentea. Svi glazbenici su svirali s Titom preko 20 godina i njegovi su učenici te zato smatram da sviramo kao da je Tito još uvijek s nama.

Tko su vaši najveći glazbeni uzori osim Tita?
Ella Fitzgerald, Benny Goodman, Louis Armstrong, Billie Holiday, te od latinoameričkih glazbenika Machito i Graciela Perez-Grillo koja je za mene jedna od najvećih vokalistica svih vremena.

Vaš koncert u Zagrebu koji se trebao održati nedavno je na žalost bio otkazan. Postoje li planovi za vaš nastup u Zagrebu uskoro?
Iskreno se nadam da ću opet nastupiti u Zagrebu. Nastupala sam tamo jednom s Cubismom i to mi je iskustvo ostalo u lijepom sjećanju. Nadam se da će ljudi u Hrvatskoj čuti moj novi album, a ako se javi zainteresirani koncertni promotor rado ću se odazvati.

Moram reći da mi je Hrvatska uistinu ostala u sjajnom sjećanju te se nadam kako ću vrlo brzo imati priliku opet nastupati pred vašom divnom publikom koja me jako lijepo primila.

Jeste li još uvijek u kontaktu s nekim od članova Cubisma?
Čujem se s nekima od njih još uvijek preko e-maila.

Kako je vaša glazba prihvaćena u različitim dijelovima svijeta? Koja mjesta su vam najdraža?
Glazba je jezik koji svi razumiju. Nije važno pjevam li na španjolskom, engleskom, hrvatskom ili grčkom jeziku, ljude samo zanima glazba koju čuju. Imala sam izvrsna iskustva posvuda. Ljudi u Hrvatskoj su znali podivljati od oduševljenja kad sam pjevala “Definitivamente” ili “Bamboleo”. Slična sam iskustva imala i na primjer kad sam u Južnoj Africi pjevala “Misty” ili “Muchos Besos”.

Što možemo očekivati od vas u budućnosti?
Nastavit ću gdje sam stala sa “Many Moods”, obrađivat ću i snimati što više pjesama uz koje sam odrasla i koje sam naučila od Tita i koje uistinu uživam izvoditi.

Muziku podržava