Pročitajte što Seal misli o novom albumu

1835

Evo ostalo je još dva dana do koncerta Seala u Opatiji 25. srpnja na Ljetnoj pozornici, a za one koji još nisu kupili ulaznice (200 kuna) donosimo još malo press materijala da se ipak odluče na kupnju ulaznice, i tako sa svima koji su već kupili uživaju u vjerujem vrhunskom koncertu jednog najboljih vokala današnjice.

Posljednjih godina Seal je ostvario nekoliko zanimljivih i uspješnih suradnji: duet s francuskom zvijezdom Mylene Farmer (francuski No. 1 singl), pjesmu s britanskim producentom Jakattom (UK No. 1) i suradnju sa Santanom. Snimio je dvije nove pjesme za novi film Julie Roberts “Mona Lisa Smile”. Album “Seal IV” snimljen je u Londonu tijekom 2002. s brojnim poznatim glazbenicima: Chris Bruce, Gus Isidore i Tim Cansfield (gitare), Earl Harvin i Ian Thomas (bubnjevi), Jamie Muhoberac (klavijature), Luis Jardim (perkusije), a sam Seal je svirao klavijature i bas gitaru na nekoliko pjesama.

Nakon pet godina izbivanja, Seal se vratio albumom jednostavno naslovljenim “Seal IV“, vrhunskom kolekcijom od jedanaest novih pjesama koje se mogu svrstati među najbolja ostvarenja njegove dosadašnje karijere. Sealov vokal dosegnuo je novi vrhunac, snažniji je i izražajniji nego ikada prije. Iako su pjesme za album napisane tijekom protekle godine, krajnji su rezultat dugotrajnog i ponekad bolnog procesa procjenjivanja i završnog odabira među pjesmama nastalim u posljednje tri godine.

Muziku podržava

Album “Seal IV” donosi 11 pjesama, kojih je autor sam Seal uz pomoć nekolicine vrsnih autora, među kojima su Mark Batson i Alan Griffiths. Album uključuje hit-singlove “Get It Together“, “Love’s Divine” i “Waiting For You“. Producent je legendarni Trevor Horn, Sealov suradnik na ranijim albumima i producent nekih od njegovih najvećih hitova: “Crazy”, “Prayer For The Dying” i “Kiss From A Rose” (Grammy 1996. – Record Of The Year & Song Of The Year).

“Bio sam sposoban stvoriti savršene uvjete za stimuliranje svoje kreativnosti. Poput razbijanja šifre, otvaranja svih ventila. Na vrhuncu sam kreativnosti i to možete čuti na novom albumu”. “Napisao sam i snimio potpuno drugačiji album”, objašnjava Seal. “Krajnjim rezultatom jednostavno nisam bio zadovoljan. S vremenom sam to shvatio i prihvatio kao činjenicu. Novog albuma ne bi bilo bez tog iskustva koje mi je pomoglo u odluci da krenem ispočetka, otkrijem što uistinu volim u glazbi i kako da to izrazim.”

Otrežnjenje je zahtjevalo povratak korijenima, vraćanje na početak. “Dvanaest sam godina živio u Los Angelesu i bilo je vrijeme za povratak u London, tamo gdje je sve započelo”, kaže Seal. Nigerijskog, brazilskog i indijanskog podrijetla, rođen je u Kilburnu i London je uvijek smatrao gradom posebne snage i neposrednosti, gradom koji ga je inspirirao na početku karijere. “Nisam želio ponovno ga osvojiti, htio sam obnoviti vezu s gradom u kojem sam se uvijek osjećao dobro.”

Vrativši se u London, Seal je počeo surađivati s Alan Griffithsom i Mark Batsonom, suautorima pjesama na albumu “Seal IV”. No pravi je zamašnjak bio ponovni susret i obnavljanje suradnje s Trevor Hornom, legendarnim producentom zaslužnim za uspjeh albuma Seal iz 1994. i Grammy-jem nagrađene pjesme “Kiss From A Rose“, najpoznatije i najuspješnije Sealove pjesme. Njihova je suradnja rezultirala s 12 milijuna prodanih albuma u cijelom svijetu i brojnim hitovima, među kojima su nezaboravni “Crazy” i “Prayer For The Dying“.

“Želim mu odati priznanje jer to zaslužuje.Trevor Horn je producentski genij staroga kova. Glazbeno je obrazovan, poznaje teoriju, multi-instrumentalist je i ima neprocjenjivu sposobnost motivirati ljude za poslove za koje nisu ni svjesni da ih mogu obaviti. Iznimno je discipliniran i opsesivno fokusiran na refren, pjesmu ili čak cijeli album dok nije siguran da je to najbolje što može biti” ističe Seal.

Trebalo je i Sealu mnogo discipline i samokontrole kako bi, među 75 napisanih pjesma odabrao najbolje, one koje će se uklopiti u njegov koncept stvaranja albuma. “Prisjetio sam se vremena kada sam počinjao pjevati i pisati pjesme. Obilazio sam sve londonske diskografske kuće i nudio im demo snimke bez ikakvog uspjeha. Mislio sam kako su svi potpuno gluhi!”, objašnjava Seal. “Tada sam ponovno preslušao albume Innervisions Stevie Wondera i Electric Ladyland Jimi Hendrixa i shvatio kako gomila pjesama nije dovoljna. Računa se cijeli album. Treba preispitati svaku notu i svaku riječ. To nije lako. Pod velikim ste pritiskom, plaćate veliku cijenu. Možete izgubiti zdravlje i razum a nemate nikavo jamstvo uspjeha vašeg krajnjeg odabira.”

Standard što su ga postavili Seal i njegovi suradnici uistinu je visok. “Postoje mnogi glazbenici koji su odlični u nečemu”, nastavlja Seal. “No bolji možete postati jedino ako se razvijate u različitim smjerovima. Ako se opustite, slušatelje ćete uspavati i svima će biti dosadno. Zato smo promišljeno svakoj pjesmi na albumu pristupili na drugi način.”

Pjesmu “Heavenly” Seal izdvaja kao karakterističnu za njegov prepoznatljiv izričaj, s tekstom o emocionalnoj vezi u kojoj se mnogi mogu prepoznati. “Izazov je bio pronaći pravi omjer između doslovnog prenošenja osobnog iskustva i ostavljanja dovoljno prostora za slušateljeva drugačija tumačenja, zasnovana na njegovom iskustvu.” S druge strane, smatra kako pjesma “Love’s Divine” donosi potpuno drugačiji pristup, pokretač je svježih i neočekivanih novih iskustava i smatra je novim vrhuncem karijere, dok “Get It Together” naziva svojom himnom, jer, kaže, “svatko treba imati makar jednu himnu i ovo je moja.”

Na kraju, Seal naplaćuje sva odricanja, potpunu posvećenost i samokontrolu koji su pomogli da s timom iznimnih suradnika stvori novi album. “Moje su mi pjesme poput djece”, povjerava se Seal, “sve ih volim! Pomažem im da rastu, dosegnu svoj vrhunac i tada ih puštam u svijet.”

A novo što možete naći u prodaji je DVD “Live At The Point“, koji donosi snimku koncerta održanog u dvorani The Point Depot u Dublinu, u prosincu 1991. godine, nakon objavljivanja mega-uspješnog debi-albuma. Iznimno uspješnom turnejom predstavio je svoje, već tada brojne hitove među kojima su “Killer”, “Crazy”, “Future Love Paradise” i “The Beginning”.

Posebni dodaci su akustične (unplugged) verzije 6 pjesama snimljenih u Church Studios u listopadu 1991. i četiri rana videospota (“Crazy”, “Future Love Paradise”, “The Beginning” i “Killer“).

0 Shares
Muziku podržava