Porto Morto ima jedan od albuma godine. Album je hrabar i uspješan korak u pronalaženju svog mjesta pod suncem kojeg donosi pop, ili je to eksperimentalan album koji propitkuje pop i drži se vlastite putanje? Možda je odgovor u uhu slušatelja ili ga ni nema, no kako album objašnjava sam Porto Morto, riječima prepoznatljivog glasa kolektiva kojeg daje Roko Crnić.

Koja je priča iza “PORTOPOP”, novog albuma? U odnosu na prethodno, manje “gitara”, više syntha, idete u smjeru popa? 

Priča ovog albuma ima nekoliko paralelnih radnji te se čita veoma različito. Ako hoćete, prilično je ambiciozna i slojevita. Iako s prilično svjesnim nastojanjem rasterećivanja (u smislu zvukovne čistoće naspram zakrčenosti i buke) i pokušajem konzerviranja ukusa duha jedne etape jedne mikrozajednice, te s naglašenim pokušajem da prije svega bude iskustvena i vitalizirajuća – nastojali smo ovom pričom pronaći neki nama izazovan teritorij za djelovanje benda danas, na početku novog desetljeća, po svemu sudeći, puno izmijenjenijeg od prethodnog.

Muziku podržava

Za nas, priča ovog albuma započinje negdje gdje prestaje muzička industrija, a gdje počinje slobodan umjetnički izraz. Međutim, sam izraz je kulturološki uvjetovan i svjesno ili polusvjesno auto-cenzuriran do razine da ga, nazad, vraća na isto mjesto – koketiranja sa istom tom industrijom..i mi to smatramo veoma zanimljivim područjem za djelovanje; jedna od radnji se zbiva na planu negdje između komercijalnog i umjetničkog, druga radnja bi se mogla čitati iz produkcijske razine – u specifičnosti zvukovnog plana koji smo smjestili negdje između zvuka grupnog muziciranja ansambla i suvrmene muzičko-industrijske pop estetike rezervirane za solo izvođače. Iduća od paralelnih radnji bi se mogla čitati kao aranžmanske devijantnosti po pitanju strukture forme “klasične” pop pjesme (konkretno, namjenjene za dnevni radijski program), a gdje samu estetiku koristimo kao alat za zadovoljavanje određene norme, postavljanje konkretne reference – a u svrhu otvaranja novih dijaloga sa publikom…

Primjećujem dobre reakcije na album, kako vi vidite reakcije na album? 

Reakcije nam se sviđaju jer imamo osjećaj da su najrazličitije, a to nam je nekako i bilo izazovno… kako bi izgledala Portopop radio stanica? Na kojoj je frekvenciji ? Koji đir je u điru dok idemo u đir? Sve su to pitanja koja nama nisu davali mira, ali smo shvatili jedno – pjesme na Portopopu zamišljene kao mini svjetovi koji dolaze sa različitih izvora, ali sa zajedničkom činjenicom da ih sve downloadamo mi, lično, osobno, i utoliko smo kao kakvi filteri ili antene, čijim vibracijama i valovima koje provodimo i prevodimo, pretežito samo nastojimo ne smetati.. Zanima nas, prije svega, fenomen pjesme i songwritinga, te muzičko i umjetničko djelovanje u smislu pronalaženja umjetničkog konteksta u datim okvirima.

Kakva su vaša očekivanja od albuma?

S ovim albumom očekujemo na proljeće zavozati live, vjerujemo da će tek tada Portopop zasjati u punom sjaju i s puno više glamura i gitara nego su u prvom planu na snimkama.

porto morto portopop
Foto: Marin Ćostić, Mladen Šarić

Album je izašao pred kraj godine, doba kad se objavljuje najviše albuma, ali i kad idu godišnje liste i nagrade. Koliko vam znače te liste/nagrade? 

Vrćenje na listama nas interesira, naravno, jer je jedan od mehanizama kako naša muzika dopre do slušatelja te kako mu može utjecati na dan – što nam je u pop izrazu trenutno i najzanimljivije… muzika dostupna (i čitljiva) svima, a služi nam tek kao sredstvo za emitiranje jedne perspektive ili individualne unutarnje logike koju u određenom trenutku odlučimo plasirati. S druge strane, ne bojimo se da će nas eventualna medijska eksponiranost “izobličiti” i da ćemo se “prodati” (bar u nekom negativnom kontesku), i ne strahujemo se da budemo zavedeni tom muzičkom industrijom, nije baš tako zavodljva ako znate što radite.

porto morto portopop
Foto: Marin Ćostić, Mladen Šarić

Stvarate i vlastitu estetiku koja prati album (dizajn, spotovi), koja je estetska vizija? 

Vlastita estetika nekako organski putem izrasta i gomila se u sve veću zvučnu, ali i vizualnu formaciju, identitet za sebe, koji je u stvari dio iste vizije. Sve što Porto jest je dio iste te vizije, a ona dolazi iz samih pjesama, prevađanjem određene autorske niti iz pjesama i muzike na druge medije, stavljajući ih u najrazličitije situacije, kontekste.

WHATSAPP INTERVIEW: Porto Morto (Roko Crnić) x Edo Plovanić

 

View this post on Instagram

 

A post shared by muzika.hr (@muzikahr)

 

0 Shares
Muziku podržava