Esperanza Spalding Trio otvaraju Jazzarellu 2

    1630

    Prva večer (četvrtak, 22.3., ZeKaeM) ovogodišnjeg Avantgarde Jazz Nights Festivala – Jazzarella 2 pripada debitantici pred zagrebačkom publikom – kontrabasistici Esperanzi Spalding. Ona će sa svojom dvojicom kolega – klavirist Leonardo Genovese i bubnjar Lyndon Rochelle održati nastup u Zagrebu na preporuku samih velikana jazza Ron Cartera i Joe Lovano, nakon vlastitih iskustava s nastupima na Jazzgu.

    Esperanza Spalding (1984., Portland), najmlađa sudionica drugog izdanja Jazzarelle, u proteklih je šest i pol godina, od upisa na prestižni Berklee College Of Music u Bostonu, postala najmlađa nastavnica u povijesti tog prestižnog sveučilišta.

    Kontrabasistica i pjevačica istovremeno, što u analima jazza nije tako česta pojava, Esperanza Spalding odrastala je sa samohranom majkom. U četvrtoj godini počinje učiti violinu koju je svirala do petnaeste kada u srednjoj školi prvi put dolazi u kontakt s današnjim instrumentom. Nastavnica glazbe uputila ju je u najosnovnije obrasce blues muziciranja što joj je bilo dovoljno da se uskoro pridruži jednom lokalnom sastavu, sastavljenom od samih veterana, koji se želio riješiti dotadašnjeg basista i prihvatio je mladu glazbenicu usprkos njezinu neiskustvu.

    Muziku podržava

    Ohrabrena stalnim tjednim klupskim angažmanom, Esperanza u sljedećih dvanaest mjeseci proširuje krug glazbenih poznanstava i svira s nizom grupa, od trija do septeta, uključujući portlandski pop/rock fusion bend Noise For Pretend koji je snimio dva albuma za etiketu Hush Records.

    S u praksi stečenim poznavanjem kontrabasa, Esperanza Spalding 2000. počinje pohađati tečajeve na Portland State University gdje profesor Darrell Grant uočava njezin izniman talent i preporuča joj da podnese molbu za stipendiju na Berkleeju.

    Prvi semestar na Berkleeju bio joj je i najteži, ali i u tako kompetitivnoj sredini Esperanza Spalding ubrzo postaje jedna od najzapaženijih i najtraženijih studentica te dobija angažman u big bandu poznate R&B pjevačice Patti Austin koja je upravo u to vrijeme snimila CD “For Ella” u počast Elli Fitzgerald.

    Iako je studirala po ubrzanom programu i diplomirala za tri godine, privilegij boravka u Berkleeju maksimalno koristi za praktično usavršavanje sviranjem s profesorima i gostujućim glazbenicima, tako da je spektar njezinih suradnji obuhvatio klavirista Michela Camila, kolegu po instrumentu Charlieja Hadena, violinisticu Reginu Carter te gitarista Pata Methenyja.

    U proljeće 2005., izabrana je za nastavnicu na Berklee College Of Music, no još prije preuzimanja te dužnosti odazvala se pozivu Joea Lovana da pristupi njegovu kvartetu na turneji po Kanadi. S Lovanom, kao i Patti Austin, i nadalje povremeno surađuje, premda većinu glazbeničkih aktivnosti posvećuje radu s vlastitim sastavima, najčešće u postavi trija.

    Početkom travnja 2005. s kubanskim klaviristom Aruanom Ortizom i bubnjarem Franciscom Melom snimila je prvi samostalni album “Junjo” objavljen u lipnju 2006. u nakladi španjolske diskografske kuće Ayva Records.

    Dok kao najpresudnije utjecaje u sviranju kontrabasa navodi Rona Cartera i Davea Hollanda, njezino pjevanje, najefektnije u tzv. vocalese tehnici vokalne improvizacije, ne oslanja se ni na jedan konkretan uzor jer vokalistica je postala ‘usput’, pjevušeći uz melodije standarda koje je trebala naučiti ili uz glazbu koju je naprosto voljela slušati.

    Ulaznice na blagajni ZeKaeM-a po 100, 125 i 150 kuna.

    U srijedu, 21. ožujka u 19.00 sati, u knjižnici Bogdana Ogrizovića Esperanza Spalding otvorit će Jazz Corner, novi odjeljak American Cornera te knjižnice. Osnovan donacijom Veleposlanstva SAD, Jazz Corner okuplja vrijednu i atraktivnu zbirku jazza na DVD-u.

    0 Shares
    Muziku podržava