“Dancin’ on do the boogie all night long; Stoned in paradise, shouldn’t talk about it”, bili su stihovi koji su odjednom svima ušli u uho 2013., a mnogima ni danas, gotovo 10 godina od objave, ne izlaze. Dapače, pjesma kojoj pripadaju ovi stihovi još uvijek čujemo po radijskim postajama, ali i na društvenim mrežama – naravno, određeni period bila je viralna i na TikToku što joj je udahnulo novi ‘Gen Z duh’. Pričam, naravno, o pjesmi “Stolen Dance” za koju je zalužan njemački indie pop duo Milky Chance.

Ove nedjelje, proklete nedjelje ne možeš reć’ da nigdje nema nikog jer se u Tvornici kulture – po drugi put – pleše uz boogie koji donosi ova svjetski priznata indie pop senzacija. Ususret gigu, razgovarala sam s Clemensom Rehbeinom i Philippom Dauschem, ilitiga osnivačima Milky Chancea (za one koje zanima – ne, ne postoji zanimljiva priča iza imena Milky Chance; prioritet je bio da se pronađe naziv koji će zazvučati dovoljno čudo).

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli muzika.hr (@muzikahr)

Proboj na svjetsku glazbenu scenu: „Ne postoji provjereni recept za uspjeh”

Muziku podržava

Prije desetak godina Youtube je bila glavna platforma za proboj talenata. Zahvaljujući tome, Milky Chance je ‘srušio  internet’ sa “Stolen Dance”, pjesmom za koju kažu da je ‘nadahnuta osjećajem kada ti netko jako nedostaje, zbog čega želiš, maštaš i sanjariš o plesu i dobrom provodu s tom osobom’. To je bio game changer za ovaj njemački duo koji je potom postao – i ostao – globalni indie pop fenomen. U ime novih generacija glazbenika koje tek dolaze i pokušavaju otvoriti vrata mainstream glazbe, morala sam ih pitati imaju li neki trik/savjet za proboj na radaru svjetske scene. Od dua sam dobila jednostavan odgovor: “Iskreno, ne znamo. Nitko ne zna. Ne postoji provjereni recept za komercijalni uspjeh. Također ne postoji recept za osobni uspjeh. Ali – za razliku od komercijalnog uspjeha, smatramo da su osobni uspjesi ono što je unutar naše vlastite kontrole. To je ono na što se pokušavamo usredotočiti.”

Malo smo popričali i tome što to znači ‘uspjeti’ i jesu li ikad osjetili moment gdje su si osvijestili ‘aha, stigli smo gdje smo htjeli, to je to’, na što su odgovorili da izraz ‘uspjeti’ implicira da su došli do neke točke do koje zapravo nikad neće stići: “U glazbi je bitno putovanje, proces i napredak: nije stvar u tome da ‘uspiješ’ već da stalno stvaraš i loviš svoj trenutak.” Ekipa je prošla dug put – od malog indie projekta koji je, kako sam pročitala u jednom od prijašnjih intervjua, nastao na klupici uz tetrapak jeftinog vina, pa sve do potpisa s velikom diskografskom kućom, pa odjednom nazad u neovisno izdavaštvo… Bilo je tu puno velikih trenutaka za koje su neizmjerno zahvalni svim svojim fanovima, no kao ključne u razvoju njihove karijere, nostalgično ističu sve one ‘prve pute’: “Prva svirka na velikom festivalu. Prvi put da smo počeli biti redoviti izvođači na velikim festivalima. Prvi put da smo gosti velikih televizijskih emisija, pa snimanja za časopise, prvi put kad smo snimali album u ‘pristojnom’ studiju, prvi nastup u radijskoj emisiji… Toj listi nema kraja.”

 

Milky Chance u 2022. – ovako izgleda njihovo današnje kreativno raspoloženje

U godinama koje su uslijedile, Clemens i Philipp objavili su tri studijska albuma, prikupili više od pet milijardi streamova, rasprodali koncerte širom svijeta, nastupali na Coachelli i Lollapaloozi te gostovali kod Jimmyja Kimmela i Jimmyja Falona. S pretposljednjim albumom “Trip Tape” iz 2021. duo je izbacio zarazni hit “Colorado”, koji je prikupio preko 100 milijuna streamova na različitim platformama, a nedavno je izašao i singl “Synchronize” s “Trip Tape II“ koji je preplavio liste i eter radijskih postaja. “Trip Tape II“ se, kao i “Trip Tape“, može opisati kao kolekcija demo materijala, remixa i – obrada. Zaista, dok slušam, imam osjećaj kao da sam uronila u njihove omiljene playliste što dvojac potvrđuje: “Da, radi se o mješavini našeg trenutnog glazbenog usmjerenja i kreativnog raspoloženja. Odabrani coveri su pjesme koje su nam se svidjele i za koje smo pomislili da bi bilo zabavno obraditi.”

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Milky Chance (@milkychance_official)

U kontrastu sa milenijalcima koji su svoje omiljene izvođače otkrivali na YouTubeu, novije generacije glazbu Milky Chancea nalaze i redovito koriste na TikToku, platformi na kojoj je dvojac u međuvremenu i sam napravio profil: danas imaju 153 000 pratitelja s objavama koje skupa broje više od milijun pregleda. Zanimalo me koje su umjetnike oni otkrili zahvaljujući boomu koje su streaming platforme i društvene mreže doživjele u prethodnih nekoliko godina: “Trenutno ima toliko umjetnika koji se pojavljuju niotkuda, posebno s TikTokom. Možda stvari kao što su Cassia, Claire Rosinkranz, 347Aiden, Foushee, i tako dalje…”, ovo su samo neki od umjetnika koje ističu kao otkrića – Philipp ističe Frank Oceana kao izvođača čije pjesme u zadnje vrijeme ima na repeatu.

 

Koliko je teško živjeti od glazbe i što nosi sljedećih deset godina?

Svatko tko je ikad profesionalno zaplovio glazbenim vodama, reći će vam da je bavljenje glazbom ostvarenje svih njegovih želja. No znamo svi da se od ljubavi za zanimanje ne živi, pa je sljedeće pitanje za dvojac posve logično: kako je zapravo živjeti od glazbe, pogotovo sada kada je pandemija primorala brojne glazbenike da krenu u drugom smjeru?

“Srećom, nikada nismo došli do točke odustajanja. Covid je svakoga pogodio drugačije. Svjesni smo smo da se zapravo nalazimo u vrlo privilegiranom položaju. Naime, u našem slučaju pandemija nije imala nikakav negativan učinak na streaming; očito postoji mnogo ljudi koji streamaju našu glazbu. Dakle, za nas je to zapravo bilo okej razdoblje u kojem smo uzeli malo vremena za sebe da bismo nakon toga, potpuno posvećeni kreativnom procesu, dane provodili u studiju. Naravno da su nam nedostajale svirke uživo, ali to je samo jedan dio ‚priče‘.“

Čini mi se da pandemija i svi njezini izazovi nisu poljulali njihove ideje o tome gdje i kako dalje – u sljedećih deset godina namjeravaju se nastaviti razvijati kao pojedinci i promatrati kuda će ih to odvesti. Ono što je sigurno – planiraju nastaviti stvarati novu glazbu i svirati uživo – nezamislivo im je da se bave bilo čim drugim umjesto muzikom.

 

Povratak u Tvornicu kulture – kako je to bilo prije četiri godine

“Izvedba ‘Alive’ i njegov solo bila je čista senzacija. Cijela dvorana se počela kretati, a iz tih country plesnih pokreta iščupao nas je ritmovima ‘Stolen Dance’, ali u potpunosti stiliziranoj i modificiranoj te apsolutno drugačijoj od one na koju smo navikli. Uz zvukove opojne melodike gitara se probijala kroz duboke baseve. Osjetila sam potpunu opijenost njihovom energijom i zvukom koji se gotovo mogao opipati. Bilo je stvarno.” – ovim je riječima naša recenzentica opisala premijerni koncert Milky Chancea u Hrvatskoj kojim su osvojili domaću publiku. Zbog ovih me riječi zanimalo Koliko se Clemens i Philipp sjećaju ove svirke – imali su spreman odgovor:

“Sjećamo se da su ljudi bili jako jako dragi i uzbuđeni, zbog čega je i naš entuzijazam bio ogroman. Zaista se jako radujemo povratku u vaš grad i sviranju za sve te ljude.”

Željni iskustva sličnom tom iz 2018., dvojac je, za kraj našeg kratkog razgovora, svirku u Tvornicu kulture (ulaznice možeš još uvijek nabaviti ovdje) najavio riječima kojima ću zaključiti i ovu pričicu o njihovoj karijeri iskrojenu uz njihovu pomoć, a to su:

“A band is coming back to Zagreb calling themselves Milky Chance. They gonna play a lof of songs and also one called Stolen Dance!”

0 Shares
Muziku podržava