“Ako ste slobodni večeras” vjerojatno je najbolji live album izdan u bivšoj državi. Snimljen reportažnim kolima RTV Zagreba parkiranim ispred Kulušića 1982., on predstavlja dokument kreativnosti i sviračke potencije prog-rock benda koji je itekako utjecao na mnoge protagoniste Novog vala.
No, s obzirom da je u prethodne dvije rečenice mnogo toga bivše – i Kulušić, i RTV Zagreb i država – cijeli jučerašnji dan me prao lagani strah da i Buldožeri nisu pomalo bivši, juhica podgrijana radi promocije novoizdanog box seta.
Iz aviona je bilo očito da je većinu, mahom srednjovječne, publike u Boogaloou morio identičan strah. Međutim, Buldožeri su već nakon nekoliko uvodnih pjesama uspjeli opustiti i najveće skeptike među okupljenim zagrebačkim fanovima.
Maksimalno usvirani i uvježbani, raspoloženi za svirku te potpomognuti fantastičnim zvukom i raskošnim osvijetljenjem koji bi dostajao i u većim dvoranama, Bele & drugovi su ležerno prošetali kroz čitav opus, od “Gnjus bluza” do “Bluza napuštenog psa“.
S popisa ‘gostiju’ su izostavili i Oberkrainer duet i Oktet Marjetice i Huberta i Črtomira (a, ruku na srce, sumnjam da je itko i očekivao šou program ala ‘Ako ste slobodni večeras’) i skoncentrirali se na svirku, skoro dvoipolsatnu punokrvnu svirku.
Složili su vrlo dinamičan nastup, u pravim trenucima prebacujući u višu brzinu tako da je atmosfera u publici dosegla vrhunac pred sam kraj koncerta, kad su Buldožeri otprašili svoje punkerske (“Slovinjak punk” i “Novo vrijeme“) i rockabilly (“Plesne cipele“) numere. Stoga su čak tri bisa bila više nego logična kulminacija trijumfalnog povratka Slovenaca u Zagreb.
Uostalom, oduševljena publika je sama najbolje ocijenila koncert efektnim skandiranjem: “Tko jebe Buldožer, tko jebe Buldožer!“. Kakav zicer za naslov!
foto: g.č.