Došli su iz ‘malog grada’, jednog od mnogih koji po nepisanoj mitološkoj definiciji, stvara najupornije bendove.
Prvo su bile mlade nade alternativnog rocka. Zatim su im nalijepili etiketu ‘furaju se na EKV, a imaju i zgodnu curu za klavijaturama’, stihovi su im bili napadani zbog pretjeranih metafora. Drugi album snimali dvaput, svake parne godine objavljivali albume (od 2002. do 2008.), ‘svirali zato svuda’, trpjeli šugave kritike i povremeno neumjerene pohvale (ovo drugo im je, vjerujem, lakše padalo), mijenjali članove ‘kad su baš morali’ te dogurali do velikog koncerta u zagrebačkom Domu sportova.
Reputaciju su sticali režećim gitarama koje paraju zrak, a vrhnje su pobirali skladbama s oskudnim gitarističkim dionicama. I dok se u pjesmi, duetu s Damirom Urbanom, “Tremolo” gitare tu i tamo još i čuju, u “Tangu” ih nema. I još se jedan krug zatvorio s “Tangom”: na početku karijere neki novinari i dio publike je primjećivao ‘lijepu curu iza klavijatura’, da bi upravo na “Tangu” klavijature došle u prvi plan.
“Tango” je pola godine (točnije, 26 tjedana) plesao ne samo na vrhu Hendrixovog mosta, nego i na broju jedan nacionalne top-liste singlova. Ako Gibonni ima svoju “Pčelu u žlici čaja“, zašto onda grupa Vatra ne bi imala “Samo mi stani na prste, odgrizi mi usne” – definitivni dokaz da se nešto pročulo je stih oko kojeg se raspravlja: neki ga vole, neki ga preziru.
Nakon toliko godina rada članovi grupe Vatra mogu odahnuti i reći sebi i svojim značajnima: “Postigli smo nešto“. Sad prestoji još manje glamurozna, dugotrajnija i mučnija borba da se na toj poziciji ostane.