Désenchantée, pjesma koja je pronijela Mylene Farmer diljem svijeta

1488

U mjesecu kada se diljem Hrvatske na inicijativu veleposlanstava zemalja članica Međunarodne organizacije za frankofoniju sa sjedištem u Zagrebu tradicionalno održava mjesec frankofonije (Mois de la Francophonie) idealna je prilika da se ispriča priča o najvećem hit-singlu najtiražnije francuske pjevačice svih vremena.

Riječ je o Mylene Farmer, koja je prodala više od 30 milijuna nosača zvuka diljem svijeta, od čega najveći dio otpada na frankofonske i istočnoeuropske države te Meksiko, te ostvarila najviše singlova broj jedan na službenoj francuskoj top ljestvici singlova (njih petnaest dosad), i pjesmi “Désenchantée“.

Farmer je pjesmu kao singl objavila nakon dvogodišnjeg medijskog odsustva, 18. ožujka 1991. godine, te je njome najavila treći studijski album “L’Autre…“, koji je svjetlo dana ugledao tri tjedna kasnije.U vrijeme objave pjesme studenti diljem Francuske organizirali su masovne prosvjede kojima su tražili poboljšanje svoga statusa i uvjeta za učenje, a Zaljevski rat bio je na svom vrhuncu. Pjesmu melodioznog zvuka s čvrstim plesnim ritmom te tekstom prožetim pesimističnim pogledom na događaje u svijetu i njegovom apsurdnošću, pitanjem egzistencijalizma i inspiriranim knjigom “Na rubovima očaja” francuskog pisca rumunjskog podrijetla Emila Ciorana iz 1934. godine, a čije su prateće vokale otpjevale Debbie Davis i Carole Fredericks, Farmer je napisala skupa s dugogodišnjim suradnikom, francuskim kompozitorom i redateljem većine njezinih videospotova Laurentom Boutonnatom.Pjesma je ubrzo ostvarila veliki uspjeh u Francuskoj na vrhu čije se službene top ljestvice zadržala više od dva mjeseca te time postala njezin najveći hit u karijeri.

Slijedom toga, pjesma je na raznim formatima službeno objavljena i u Kanadi, Velikoj Britaniji, Austriji, Švicarskoj, Belgiji, Nizozemskoj, Njemačkoj, Australiji, Japanu, između ostalih.

Muziku podržava

Prateći videospot, koji je osmislio i režirao Boutonnat, sniman je u Budimpešti između 18. i 23. veljače 1991., a budžet mu je iznosio oko 240.000 eura.

U trajanju od 10 minuta i 12 sekundi, bio je jedan od najdužih videospotova u to vrijeme, te je u njemu glumilo 119 djece i mnogi mađarski glumci poput Erike Francz Jánosné, a koristili su se i mnogi dodaci.

Videospot je ispunjen scenama nasilja, koje se odvijaju u koncentracijskom logoru ili zatvoru, a u kojem su odrasli i djeca podvrgnuti prisilnom radu pod brutalnim nadzorom naoružanih stražara.

Završna scena videospota inspirirana je slavnom slikom iz 1830. godine “Sloboda vodi narod” francuskog slikara Eugenea Delacroixa.

Pjesma je svoju najuspješniju obradu doživjela jedanaest godina kasnije od strane belgijske dance pjevačice Kate Ryan, dok je tekst singla britanske ‘supergrupe’ Electronic iz 1992. “Disappointed” dijelom inspiriran upravo njome.

.

0 Shares
Muziku podržava