Alen Sinkauz (East Rodeo): “Žrtve smo kontraefekta prepunog kompjutera s MP3-icama”

2876

Jedno od najzanimljivijih imena koje se pojavilo zadnjih godina u Hrvatskoj i bližoj okolici jest East Rodeo što dokazuju dva odlična albuma.

Dečki zvuče vrlo moderno, kao da su nastali miljama i miljama daleko od nas, a ipak su ‘naši’ s pojačanjem u vidu dva člana iz Italije. Talijansko-hrvatska kombinacija početkom godine izdala je svoj novi album “Morning Cluster” kojeg će kroz nekoliko dana promovirati u zagrebačkoj Tvornici kulture. Alen Sinkauz ovom je zgodom predstavio bend i odgovorio nam na sljedeća pitanja…

Od našeg zadnjeg intervjua prošlo je dvije i pol godine. Jeste li uspjeli kupiti kuću i auto zbog uspjeha “Dear Violence“?
Naravno da jesmo, dvije i pol kuće na Viru. Kako općenito sada vidiš scenu u nas? Koliko se vrijedi baviti glazbom ovdje?
Scena je kod nas odraz katastrofalne kulturne politike, neimaštine i korupcije koja predugo vlada regijom. Mislim da se nije stvorila adekvatna suradnja između klubova i raznih kulturnih organizacija koja bi omogućila normalno cirkuliranje glazbe. Naravno da i kod nas postoji nekoliko glazbenih oaza, ali koje su striktno vezane za trud pojedinih promotera. Osim toga ljudi su uspavani i pasivni, izuzev Zagreba, no to je odraz statistike, jer ipak ima nešto više publike. Ostali gradovi idu na spavanje nakon Dnevnika. S druge strane, informacije o koncertima i raznim događanjima nam dolaze s nekoliko portala, tako da se o glazbi piše dosta, ali čini mi se kao da smo žrtve kontraefekta prepunog kompjutera s MP3-icama te da se jednostavno ljudi gube u prevelikom izboru. Na kraju ostaju kod kuće zabetonirani za svoj omiljeni naslonjač.Mi ne kalkuliramo isplati li se baviti glazbom. Glazba je odraz našeg pogleda na svijet i nešto što duboko u sebi osjećamo kao životnu potrebu. Malo zvuči patetično, ali istinito je. Baviti se glazbom ne znači samo svirati u jednom bendu, nekome i to uspijeva, ali to nije naš slučaj. Svatko od nas radi na više projekata od kazališta, audio-vizualnih performansa, do filma ili raznih drugih ‘bendovskih’ projekata.

Kako stranci reagiraju na vašu muziku? Ima li nade za kakav inozemni proboj?
Moram priznati da smo uvijek imali pozitivan prijem od publike, bilo u inozemstvu bilo kod nas. Na nama je da radimo što bolju glazbu s kojom ćemo prvenstveno mi biti zadovoljni. U cilju nam je održavati konstantu i zajedno razvijati našu ideju zvuka.

Muziku podržava

Je li se što promijenilo u vašoj postavi, odnosno finaliziraju li se pjesme i dalje u Padovi?
Naša postava je ista na zadnja dva albuma, a oba smo miksali u Padovi kod sjajnog Giulia Ragna Favera, poznatog široj publici kao producent zadnjeg albuma grupe ZU.

Početkom godine izdali ste novi album “Morning Cluster“. Što nam možeš reći o njemu?
“Morning Cluster” je slojevit i produkcijski zahtjevan album. Trebalo nam je godinu i pol dana da ga realiziramo do kraja. Trud se definitivno isplatio jer smo okupili sjajnu međunarodnu ekipu koja je bez većih oklijevanja pristala na suradnju. Od već spomenutog Giulia, do Marca Ribota, Grega Cohena, Warena Ellisa, Ivane Sajko, pa sve do omota CD-a kojeg su realizirali Danijel Žeželj i Peti kat, dok naše live izvedbe prati Vedran Peternel na miks pultu.

Vidim da ste pronašli hrvatskog diskografa. Kako je došlo do suradnje s Menartom?
Ovako konstruiran projekt privukao je Branka Komljenovića, iako je već u startu znao da neće biti neke velike zarade, no to ga nije previše brinulo. Prvenstveno mu se svidjela glazba i moram priznati da za sada imamo sjajan odnos.

Je li bilo kakvih promjena prilikom rada na novom albumu u odnosu na “Dear Violence“?
“Dear Violence” je blitz album, brz i energičan u samom nastajanju, pa sve do postprodukcije. Taj je album za razliku od “Morning Clustera” snimljen, miksan i masteriziran u sedam dana. Ali to je i bila ideja, zadržati tu glazbenu fotografiju takvu kakva je bez ikakvih oklijevanja. Mislim da više od pola albuma nismo ponavljali, već su first takeovi dominantni. Znači imali smo već gotove pjesme.

“Morning Cluster” smo više istraživali, a stvari nisu bile gotove tijekom snimanja. Snimali smo razne ideje i razvijali proces tijekom godine i pol. Svaka faza bila je izuzetno kreativna i zabavna. “Morning Cluster” rezultat je timskog rada, dok “Dear Violence” autorski potpisujemo Nenad i ja.

Nekako mi se čini da je Morning Clustermnogo bolje popraćen od prošlog albuma...
Uvijek je najdraži posljednji album, inače se ne bismo bavili glazbom, jer novi materijal pretpostavlja neki rast. S “Morning Cluster” smo bili jako zadovoljni i prije nego što su ga mediji počeli pratiti, a i normalno je da je bolje popraćen jer se ipak pojavio na hrvatskom tržištu za razliku od svog prethodnika.

Kako teče promocija?
Upravo ćemo serijom od tri koncerta promovirati album u Padovi, Ljubljani i Zagrebu, da proslavimo izlazak vinilnog izdanja. Prvi spot bi se trebao pojaviti ovih dana na TV ekranima. Radi se o instrumentalnoj skladbi “Brod”. Režiju potpisuje još jedan sjajan videoumjetnik s kojim surađujemo na kazališnim predstavama Ivane Sajko, Simon Bogojević Narath.

Koncert u Zagrebu bit će 13. prosinca u Tvornici. Zbog čega ste se odlučili ‘re-izdati’ album na ploči?
Vinil nije reizdanje, već neki logični nastavak objave CD-a. Na taj način zaokružujemo započetu avanturu. Ne možemo naravno sakriti zadovoljstvo slušati našu glazbu s ploče, jer je ipak ona prisutna na ovaj ili onaj način u našim prvim slušanjima glazbe. Za vinilno izdanje zaslužna je suradnja talijanskih nezavisnih izdavača Pulse i El gallo rojo.

Kako ti se čini ova pomodnost da mnogi izvođači ponovno izdaju vinile i to po popriličnim cijenama, kao da su rariteti?
Istina, to što je prije bilo normalno sad je odjednom postalo autentično. Očigledno nam je bilo potrebno digitalno iskustvo da bismo na kraju shvatili da postoji i drugačiji zvuk istog proizvoda. Kao što postoje skupi CD-i postoje i skupi vinili i obrnuto, ali artwork je neusporedivo ljepši u vinilnom izdanju.

Vratimo se na sam koncert… Kako će izgledati?
Mogu samo reći da nestrpljivo očekujemo koncert u Tvornici kulture. Čuo sam od mnogih pohvale što se prostora i zvuka tiče. Nećemo se štedjeti i priredit ćemo zasigurno uzbudljiv koncert.

Hoćete li imati kakve goste/predgrupe?
Nema gostiju niti predgrupe, ali se ipak nadamo odazivu publike.

Što očekujete od 2012.? Politički i za vašu karijeru?
Očekujemo više koncerata i rad na novom albumu. Vjerujem da ćemo i dalje biti aktivni u kazalištu kao i na raznim suradnjama s umjetnicima različitih afiniteta. Politički gledano, volio bih povjerovati u pravedniju državu, no sve se bojim da smo samo promijenili parfem.

Kako ćete proslaviti ulazak u 2012.? Radno ili opušteni na nekoj fešti?
Vrlo opušteno.

Vjerujem da lagano počinjete raditi i na novim pjesmama…
Nismo još imali prilike raditi na novom materijalu. Za sada svatko od nas mašta o novom albumu uredno zapisujući mogući razvoj neke ideje. Novi album mogao bi biti spoj akustičnih instrumenata i elektronike, no ne bih izuzeo puhačke instrumente koje smo planirali u nekim aranžmanima za “Morning Cluster”.

Kako vidiš East Rodeo kroz nekoliko godina?
East Rodeo će i dalje kročiti svojim putem i stvarati glazbu koju osjeća. Sabotirati TV prijemnike je želja bez plana, a za ostvarenje plana treba prvenstveno raditi na sebi i biti aktivan u svakom segmentu života.

Muziku podržava