Posrnula kraljica popa

    4401

    Madonna

    Hard Candy

    Datum izdanja: 25.04.2008.

    Izdavač: Warner Bros / Dancing Bear

    Žanr: Pop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Candy Shop
    2. 4 Minutes
    3. Give It 2 Me
    4. Heartbeat
    5. Miles Away
    6. She s Not Me
    7. Incredible
    8. Beat Goes On
    9. Dance 2night
    10. Spanish Lesson
    11. Devil Wouldn’t Recognize You
    12. Voices

    Uz Madonnu se godinama veže nadimak ‘kraljica popa’ što je zaslužila svim odličnim singlovima i albumima, ali i skandalima kojima je dugo vremena punila novinske članke žutog tiska.

    Danas, kada ju blizu 50. rođendana (u kolovozu navršava pola stoljeća od njenog rođenja), potvrđuje svoj brand novim hit-singlom “4 Minutes” i albumom “Hard Candy” za kojeg sam uvjeren da bi prošao potpuno nezapaženo da na njemu nije debelo zapisan lik i djelo Madonne, pjevačice koja je obilježila zadnjih 30-ak godina glazbene scene.

    “Hard Candy” doslovno zvuči kao slastičarnica kroz koju su se prošetale sve važnije face MTV-a danas, kao da je važnije s kim radiš, nego kako radiš. Baš taj kvalitativni dio albuma je najslabiji, bez nekih novih ideja, već recikliranje standardiziranih shema u novi celofan pod budnom paskom zvjezdane ekipe.

    Od milja nazvani ‘bijeli Michael Jackson’ (sad curice vrište) Justin Timberlake pozvan je da se ‘šminka’ na albumu i privuče nove tinejdžerice k Madonni, a svoj posao je obavio i više nego uspješno.

    Muziku podržava

    Najavni singl “4 Minutes“, u kojem je vokalno, spisateljski i producentski gostovao, poharao je glazbeni eter, kako svjetski tako i naš. Osim te pjesme, supotpisuje još nekoliko skladbi, da baš ne ispadne samo kao reklama albumu.

    Poslije ulova zvanog Justin, vjerojatno si je postavila novo pitanje: ‘Tko je još poznat i jako tražen?‘, a odgovor je došao sam od sebe… Pharell Williams! On je bio zadužen za većinu glazbenih podloga koji se slažu od tipičnih r’n’b i hip-hop beatova obogaćenih danceoidnim ritmovima, potpisuje i produkciju gotovo cijelog albuma uz pomoć svojeg vjernog druga iz The Neptunesa Chada Hugoa.

    Kako gostiju nikad nije dosta u ovakvim izdanjima (pošto se ima para pa se može pozvati bilo koga), pozvani su još Timbaland, Kanye West, Nate “Danja” Hills, Wendy Melvoin… Neki od njih samo sviraju, neki čak i zapjevaju, a većina se ipak bavila producentskim zahvatima da Madonna zvuči čim modernije i življe, kao da je neka klinkica od 17 godina. Da ne bi bilo zabune, svi su oni radili kako im je sama Madonna rekla jer je ipak ona izvršna producentica cijelog “Hard Candya”.

    Kad se skupi takva ekipa, reklo bi se da album ne može biti loš, ali to bi bila ipak kriva pretpostavka. Od kada je 2000. krenula žešće u dance vode, ovo joj je najpredvidljiviji i najslabiji album u kojem nema niti jednog uzbudljivog momenta koji će se pamtiti duže od jedne sezone. Možda sam u krivu, ali smatram da je Madonna postala previše podložna aktualnim glazbenim trendovima, dok ih je nekad sama određivala.

    Album otvara karakteristična Pharrell Williamsova skladba “Candy Shop“, prepuna čudnih neskladnih beatova obogaćena šarolikim produkcijskim zahvatima i uvijek šarmantnim vokalom same Madonne koji se guši uz ovakvu podlogu, a slijedi ju već spomenuti hit “4 Minutes” u kojoj su skoro svi gosti na okupu u ‘spašavanju svijeta’.

    Poslije hitoidnog uvoda, kreću pjesme koje se ne razlikuju previše jedna od druge, ali evo kratkog rezimea. “Heartbeat” je slatkasti živahni r’n’b, “Miles Away” započne gitarskim dionicama koje se ubrzo istope u dance skladbicu jakih beatova i ljepuškastog refrena, “She’s Not Me” ima zabavnu funky gitaru, “Incredible” je vrlo popična, “Dance 2night” je mračni downtempo ‘disco killer’, “Spanish Lesson” je tipična dance r’n’b pjesma s albuma samo što je obogaćena mariachi štihom, a album završava s “Voices” koja je najbezličnija, kako bi se reklo ‘bez mirisa i okusa’.

    Ako je poanta na album pozvati sve trenutne face u svjetskom ‘showbizu’, Madonna je ponovno uspjela, jer malo tko može okupiti takvu ekipu na jednom mjestu, a da svi ‘egoi’ budu usredotočeni samo na jednu stvar, a to je uspjeh nekog trećeg.

    Majstori zanata pokazali su da znaju modernizirati žensku pop ikonu (mogao bih i dodati svih vremena), ali rezultat ipak nije uspio jer je premalo dobrih skladbi, onih koje bi mogle doživjeti sljedeću godinu.

    Bez brige, za Madonnu nema straha, punit će ona i dalje velike dvorane i stadione, rulja će ju i dalje obožavati, sponzori će se i dalje trgati oko nje… Zašto? Jer je to ipak Madonna! I sa slabijim (da ne kažem lošim) albumom, ona je velika, prevelika…

    Muziku podržava