KUKU$ “X”: ulazak u komercijalu povodom 10. rođendana

    2338

    KUKU$

    "X"

    Datum izdanja: 15.06.2023.

    Izdavač: Metropola

    Žanr: Trap

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Visoki Start
    2. Eurovizija
    3. Dai
    4. Ako Umrem Mlad
    5. Braća Po Krvi
    6. Rona
    7. Ye
    8. Dobar loš zao
    9. Duboke noći
    10. U Ovom Gradu
    11. Drip Moreno
    12. Sa Bandom
    13. Šta Je
    14. KUKU$

    KUKU$ ove godine slavi svoj 10. rođendan, a povodom su te velike obljetnice objavili čak dva albuma. Prvi je stigao u travnju, „The Lost Files“, prvi trap album u regiji u NFT izdanju, a zatim je krenula saga duga čak dva mjeseca u kojoj se iščekivao KUKU$ „X“.

    Prema prvim je najavama trebao izaći još u travnju, zatim je objava odgođena do lipnja, a uz još par navlakuša oko objave, stalnih Instagram storija „KUKU$ X USKORO“, veliko je, dugoiščekivano izdanje sad konačno dostupno za slušanje. O KUKU$-u se ne treba previše raspravljati, oni su pioniri domaćega trapa, postavili su temelje za razvoj svoga žanra na ovom terenu, a usto utjecali na gotovo svakog tko se trapa uhvatio. Od takvog se sastava uvijek očekuje vrhunsko izdanje, a ista je zadaća spala i na „X“.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by R.I.P. (@besmrtnigoca)

    Muziku podržava

    Kao sam uvod u album prometnuo se „Visoki start“, pjesma koja je izašla ranije kao singl, a iako se tad nije znalo kako će zvučati ostatak albuma, sad je jasno da je to pjesma koja ga vrsno opisuje. KUKU$ je ušao u znatno komercijalniju fazu stvaranja pjesama koja ovog puta ima veliki potencijal da izađe iz okvira underground glazbe za mlade i buntovne tinejdžere, a da bi se to doista moglo dogoditi, KUKU$ je već pokazao ranijim radovima među kojima je i pjesma „Nema pravila“.

    Stvaranje glazbe za mase vidljivo je i u pjesmi „Duboke noći“, nastale u suradnji sa Zvonetom CEO, koja već doista uveliko gazi teritorij ‘trap cajke’. U svakom slučaju, novi smjer kojim je KUKU$ krenuo definitivno ima pjesama koje bi mogle postati popularne, ali je li to ono što bi KUKU$-ovi obožavatelji željeli čuti i je li to uistinu KUKU$ koji radi glazbu iz vlastite ugode, vrijedi pričekati. Rasplet događaja u kojem KUKU$ stvara komercijalnu glazbu suprotan je onome što su oni nekad zagovarali, ali da zadrže svoj identitet, KUKU$-ovci su na album donijeli beatove koji su još uvijek zvuče tipično KUKU$-ovski. Navedene tvrdnje svoje uperenje dobivaju u nekoliko pjesama – „Eurovizija“, „Rona“, „Drip Moreno“ i „Sa bandom“.

    Tematski se KUKU$ još uvijek drži poprilično površnih tema para, kuja i droge. Ponekad se u pjesmama s ovoga izdanja promakne tema vlastitoga uspjeha. „Dai“ se nalaže pjesma kao jedna od onih koja njeguje liriku tipičnih trap pjesmama, ali se od ostalih razlikuje po svojoj lijenoj atmosferi. Pomalo pospani ugođaj u kojem se gotovo uopće ne ističu stihovi, već s beatom čine nedefiniranu zvukovnu masu, pretvorio se u pjesmu stvorenu za chillanje. S druge strane, „Ako umrem mlad“ i „Braća po krvi“ dotiču se nešto osobnijih tema. „Ako umrem mlad“ većinski je u Gocinoj izvedbi, a zvukovno je vrlo slična kreacijama s Gocinog solo rada „Besmrtni“. Kao što i sam naslov nalaže, „Ako umrem mlad“ veliča dosadašnji KUKU$-ov rad ističući kako će KUKU$ živjeti čak i ako umru mladi. „Braća po krvi“ ponovno se reflektira na sam sastav, ali ono što KUKU$-u ovdje osjetno nedostaje jest inovacija. „Braća po krvi“ jednostavno nije pjesma koja se zbog nečega odvaja od već postojećega. Pogleda li se na cijelo izdanje kroz naočale liričke kritičnosti, ovo nije izdanje koje donosi nova, zanimljiva i zabavna rješenja. KUKU$-ovci su stvorili nekoliko dobrih fraza, ali to je još uvijek neusporedivo s ikoničnim stihovima poput: „Nisam ti baš jak, al’ iam tu neke uzije“ ili pak „Just want money cash/Don’t believe in bitcoin (no)“.

    Produkcijsku su palicu na ovome izdanju preuzeli Iso Miki, Strapazoot, Priki, Traposlavia, Trky, Brigi i sve poznatiji Lockroom. S produkcijske je strane gotovo sve odrađeno kao što se i od takvoga sastava očekuje. KUKU$ se produkcijski odmaknuo od surovih zvukova koji su ranije bili obilježje benda, a sam napredak u tom smislu pokazuje rast sastava. Produkcija je povjerena u ruke isprobanoj kombinaciji ljudi koja stoji iza nekih domaćih uspješnica, a dakako da taj spoj ljudi neće razočarati.

    Na samom kraju albuma, KUKU$ je postavio udarni trio koji spada pod najveće uspjehe albuma. „Sa bandom“, pjesma na kojoj gostuje High5, na nešto više od tri minute, budi nostalgiju za 33 bandom. Odmah iza nje je „Šta je“, jedna od rijetkih pjesama na kojoj je autotune sveden na minimum, a prikazuje Gocu u potpuno razgolićenom izdanju. Tekst je u ovom djelu očito u fokusu, a melodiju pjesme stvara jednostavan beat. Posljednja na „X“-u je pjesma „KUKU$“, osobni favorit koji potvrđuje već sve navedeno – KUKU$ je krenuo u novom smjeru, a kako će se to razviti, bit će zanimljivo saznati u vremenu pred nama.

    Jedno je sigurno – KUKU$-ov zvuk na koji smo navikli sad je postao stvar prošlosti. Novi, komercijalni zvuk očito je nešto s čim će se trebati pomiriti obožavatelji KUKU$-a, a taj će isti zvuk postati razlog zbog kojeg će sastav dobiti nove fanove. Je li „X“ izdanje koje će se sviđati štovateljima „Anđela i bombona“? Vjerojatno nije. Zvuk starog KUKU$-a ovdje je vidljiv tek u tragovima, ali snažan pečat svog dosadašnjega rada, sastav je uspio ostaviti. Do koje će mjere sezati KUKU$-vo prodiranje u komercijalu i koliko će ono biti uspješno, vrijedi pričekati. U svakom slučaju, „X“ je album koji će zasigurno ostaviti polarizirane reakcije obožavatelja sastava jer dok s jedne strane njeguje doista solidan novi zvuk, on lupa sve zbog čega se većina ljudi zaljubila u sastav.

    Muziku podržava