Fear Factory
Archetype
Datum izdanja: 19.04.2004.
Izdavač: Roadrunner / Dinaton
Žanr: Metal
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Najteže je čovjeku napisati recenziju albuma benda kojeg doslovno obožava, pa ću se jednostavno potruditi iz petnih žila da budem što realniji. Uzbuđenost sam dijelio sa svim fanovima Fear Factoryja i drago mi je što sam već nakon prvog preslušavanja “Archetypea” rekao: “Da, ovo je pravi Fear Factory”. Moram priznati da sam se pobojao nekih promjena, koje bi mogle zeznut stvar, nekih naravno i ima, doduše ne velikih, ali dovoljnih da se primjete, a da cijeli koncept ostane Fear Factory.
Eto mašina je ponovno proradila. Svi znaju za veliku svađu između gitarista (sada ex gitarista i jednog od osnivača benda Dino Cezaresa) i frontmena Burton C. Bella, nakon kojega je uslijedio period u kojem se samo govorilo o raspadu benda (da li je to bila medijska pompa ili neš drugo ko’ zna?!). Na tržište je tada izletio “Concrete” (2002.), a slijedio ga je “Hatefiles” (2003.) i svi su uistinu pomislili, prema riječima Monte Conera da je to definitivni kraj. No ime je postalo prejako, odveć jako da bi samo tako nestalo, bend se vratio preporođen i jači, kako glase stihovi “Archetypa”: “The infection has been removed/The soul of this maschine has been improved“.
Kao što sam već spomenuo malo sam se pobojao promjena (pogotovo nakon zadnje pjesme snimljene zajedno sa Dinom; “Terminate”, gdje se puno posvetilo pristupu Burtonova pjevanja). Promjena ima, no ne tako drastičnih, to su tek mali začini u boji zvuka. Naravno sve je ostalo u producentskim okvirima samoga benda i njihove prepoznatljivosti. Nisam dvojio da će se Christian snaći na gitari, ali on se ne samo snašao nego u potpunosti odagnao svaku sumlju u nekakav novi Fear Factory. Najviše pak me iznenadila surovost albuma koja vas pogađa u valovima, neke od pjesama mogu se mjeriti sa nezaboravnim “Demanufactureom”, a ostatak albuma je neka mješavina između “Obsoletea” i svih pozitivnih strana “Digimortala”. Sve u svemu prilično dobra kombinacija i uz ‘električara’ Rhys Fulbera (Front Line Assembly) s kojim su momci već više puta surađivali. Fear Factory su snimili još jedan nezaboravan i dobar album s kojim će moći obogatiti svoju već veliku i šaroliku diskografiju.
Moram također napomenuti da mi se apsolutno sviđaju pojedini žešći dijelovi na “Cyberwaste“, “Corporate Cloning” i “Bonescraper” (podsjećaju malo na Meshuggah i Napalm Death), također nećete moći preći niti preko glasovne manipulacije Burtonova vokala, koja je po meni ovim albumom definitivno kulminirala i najbolje je razrađena do sada. Pošto sam rekao da ću biti realan, moram reći da imam i nekih opaska, a to su: “Drones” i “Bite The Hand That Bleeds”, bez razlike što su lagane pjesme, nakon “Archetype” i “Human Shields” čine vam se pomalo šuplje.
Isto tako, album je trebao završiti Rhys Fulber/Fear Factory “Ascensionom”, obrada Kurt Cobainove pjesme “School” nije ostavila baš neki dojam (trebali su čuvati to za digi-pack).
Na kraj, u nekakvim okvirima objektivnosti; bez par prosječnih pjesama, većim dijelom onih odličnih, sjajnim coverom (pomalo zlim), čvrstim tekstualnim pristupom i perfektnoj koncepciji i razrađenosti “Archetype” je opravdao svoje ime, a Fear Factory, da su i dalje veliki bend koji bez ikakve greške ‘klonira’ svoj zvuk.