Inovativni ‘rework’ prošlog albuma

    4167

    Thievery Corporation

    Babylon Rewound

    Datum izdanja: 02.11.2004.

    Izdavač: Eighteenth Street Lounge Music

    Žanr: Elektronika

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. The State Of The Union
    2. Until The Morning
    3. The Outernationalist
    4. Exilio
    5. Until The Morning
    6. Resolution
    7. Truth And Rights
    8. Un Simple Histoire
    9. The Richest Man In Babylon (video)

    Thievery Corporation su oduvijek u mom srcu zauzimali posebno mjesto. Oni za mene predstavljaju užitak, nešto čemu se okrećem kad mi je dosta sve ostale muzike i kad se zaista želim opustiti kao i dovoljno eklektičnu i dobru glazbu koju bih uvrstio u mix-tape. Dosta sam vremena proveo mixajući otkad sam nabavio ovo izdanje, jer je jednostavno pravi užitak mixati njihovu glazbu. Sve je jednostavno, fluidno i uklapa se na skoro svaku pjesmu koju pusti prije, bez obzira da li se radi o njihovoj pjesmi ili nekoj drugoj.

    I tako zanesen, jednostavno sam zaboravljao pisati recenziju CD-ova i jednostavno uživao u glazbi. Ne znam, možda sam zaluđen njima kao što sam zaluđen s još nekoliko producenata i DJ-eva koji predstavljaju stvarnu razliku u svijetu elektronske glazbe i koji konstantno pomiću granice svoje glazbe. Ono što su nam pripremili Rob Garza i Eric Hilton ovoga puta je u principu skup remixa ili bolje rečeno reworka njihovog pretposljednjeg albuma “Richest Man In Babylon”.

    Babylon Rewound” bi mogli slobodno nazvati i mini-albumom jer ima 7 pjesama, no ukoliko bi ga nazvali albumom to bi trebalo značiti da postoji dosta kopija ovog CD-a. Nažalost, Garza i Hilton su se ovoga puta odlučili na limited CD izdanje, tako da postoji velika mogućnost da u vrijeme čitanja ove recenzije nađete tekst ‘Out Of Print’ kraj ovog izdanja.

    Muziku podržava

    Prvi ‘rewound’ je “State Of The Union” na kojem kao vokali gostuju Sleepy Wonder i Shinehead. Sama pjesma se ne razlikuje puno od originala, tako da uz već poznatu melodiju tu možete naći tek nekoliko noviteta. Prvo što sam primjetio je da su dosta pojačali bass dionice u pjesmi i time pojačali čitavu kompoziciju. Druga novina dolazi u sredini pjesme kada uključuju echo efekt na ‘mirnom’ dijelu koji ostaje eminentan kroz udaraljke. Čitava pjesma je puna novih samplova koji pobuđuju novi interes za nju, koji bi možda izostao da nije tako napravljeno. Sljedeći ‘rewound’ je “Until The Morning” na kojoj pjeva islanđanka Emiliana Torrini. “Until The Morning” je ponovo prilagođena u reggae maniri tako da se od potpunog downtempo stila pomakla prema dub stilu kombinirajući pritom osnovnu melodiju i beat iz originala s novitetima poput skankin’ gitarskih riffova, echo efekta, truba ali i gostujućeg reggae vokala koji se jednostavno ubaci u sredini pjesme i tako najavi početak drugog dijela pjesme.

    The Outernationalist” je pjesma koja nas stilom vraća na izdanje “Sounds From The Thievery Hi-Fi” i koja potvrđuje opsjednutost Garze i Hiltona jamajkanskim ritmovima. U pjesmi je još više izražen dub utjecaj nego na originalu što samo potvrđuje masovono korištenje echo efekta i ostalih tipičnih za dub sampleova. Njen downtempo zvuk svidjet će se svakom tko voli imalo eklektičniji pristup dubu i njegovim fuzijama.

    Konačno iz totalnog chill downtempa krećemo u nešto brže i to s pjesmom “Exilio” (exile=izgnanstvo) na kojem gostuje Vernie Verela kao vokal. Nadalje, ova pjesma istražuje prostanstva afro-cuban zvuka, ali se, naravno, ne zadržava samo na tome već odlazi i u dub kao i downtempo vode. Čitava kompozicija leži na downtempo beatu koji teži određenoj pravilnoj ritmici kao i većina klupskih stilova tako da to možete prepoznati kroz ovaj element. Dub i reggae postaje eminentan pri malo pažljivijem slušanju pjesme, jer je Vernie Verela ipak reggae vokal.

    Na petom mjestu se ponovo našla pjesma “Until The Morning” no ovoga puta rewound potpisuje Kid Loco, koji se drži šablone koju su zadali Thievery Corporation u originalu kao i u rewoundu, tako da je pjesma melodički ista u obe verzije. Razlika je u bass-line koji je više melodičan i razigran u ovoj verziji rewounda nego u onoj koju su radili Garza i Hilton, kao i u instrumentu koji svira refren tako da ovoga puta ovdje možemo sresti gitaru što zvući dosta zanimljivo. Inače, meni su obije verzije sasvim dobro urađene i ne bih mogao izdvojiti niti jednu kad u principu između njih postoje vrlo male razlike. “Resolution” je pjesma koja je prva nastala kad su Garza i Hilton radili na “Richest Man In Babylon” albumu i kako oni kažu oduvijek su znali da će zatvoriti album. To naravno nije slučaj ovdje. Pjesma se od originala razlikuje po sampleovima i beatu no prevelike razlike ipak nema pa ću detaljniji opis preskočiti.

    Ono što me posebno razveselilo je činjenica da na ovom izdanju se pojavljuje nova pjesma. Pjesmu su nazvali “Truth And Right” i mogu vam reći da je pjesma predobra. Kombinirajući svoj unikatni downtempo beat, reggae gitare i vokale uspjeli su napraviti pjesmu koja dinamikom pokreće najumornije plesače. Upravo je nevjerojatna energija koju odašilje ova pjesma, a inače ste je mogli čuti u setovima Ilka Čulića na Radiu 101. Pjesma je kao što sam rekao bazirana na ubrzanom downtempo beatu na kojem Thievery Corporation grade reggae pjesmu što zvući totalno super. Toliko sam oduševljen ovom pjesmom da jednostavno ne mogu ništa suvislo napisati o njoj, već vam mogu samo preporučiti da je preslušate i sami se oduševite.

    Zadnja pjesma na ovom izdanju je “Un Simple Historie” čiji ‘rewound’ potpisuje Voidd. Kao što pretpostavljate, Voidd je zadržao provjernu melodiju i samo nadodao dodatne udaraljke na beat no taj dodatak i efekti koje dodaje je pjesmu pretvorilo u houseoidni rework koji je u potpunosti pogodan za mixanje na takvim partyima. Pjesma je tempom dosta snažna tako da je jedan od potencijalnih klubeskih hitova ovih dana, samo je pitanje tko će je početi prvi vrtiti. No ukoliko ste mislili da je ovo sve varate se!

    Kao šećer na kraju, Thievery Corporation su nam poklonili svoj video spot za pjesmu “Richest Man In Babylon”. Spot je prepun protestnih prizora poput napada policije na prosvjednike, ali i prikazuje Garzu i Hiltona s njihovim gostujućim vokalom na toj pjesmi, Notchem. Odličan spot i još jedan dobar razlog za nabavku ovog izdanja. koje je prava poslastica za sve vas kulere i kužere koji volite Thievery Corporation zvuk. Ukoliko si nabavite ovo izdanje – jednostavno ne možete pogriješiti, dok je jedini problem nabavka ovog izdanja, a tu vam preostaje samo kartica i pravac na internet da napravite narudžbu jer zbilja ne znam kako da je drugačije nabavite. Ali ponavljam još jednom – izdanje je odlično!

    Muziku podržava