Gromoglasni pucanj u prazno

    2268

    Daft Punk

    Human After All

    Datum izdanja: 14.03.2005.

    Izdavač: Virgin / Dallas Records

    Žanr: Elektronika

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Human After All
    2. The Prime Time Of Your Life
    3. Robot Rock
    4. Steam Machine
    5. Make Love
    6. The Brainwasher
    7. On Off
    8. Television Rules The Nation
    9. Technologic
    10. Emotion
    11. Robot Rock (Radio Edit)

    Daft Punk svi jako dobro poznajemo. Guy-Manuel de Homem Christo i Thomas Banglter su svojim albumom “Homework” dotakli zvijezde i dokazali svima da ime Daft Punk znači nešto u svijetu elektronike, ali i šire. Pjesme poput “Around The World” i “Da Funk” obišle su svijet i našle svoje mjesto u mixevima svih relevantnih DJ-eva poput Laurent Garniera ili Gilles Petersona, a i danas ih ljudi rado uvrštavaju u mixeve tako da ove hitove teško možemo zaboraviti.

    Ime su dobili po recenziji iz Melody Makera koja je objaljena 1992., u kojoj je kritičar recenzirao njihov singl po imenu “Darling” koji je izašao na Stereolabovoj etiketi Duophonic. Kako je recenzent tada tu pjesmu nazvao “Bunch Of Daft Punk”, to ih je u isti mah obeshrabrilo, ali i ohrabrilo i uzeli su ime Daft Punk. Dosta povijesti, i fast forward u sadašnjost…

    Novi album “Human After All” otvaraju naslovnom pjesmom i prvo što dolazi na vidjelo je distorzija koja je primjenjena na skoro svaki segment ove pjesme tako da su distorzirani vokali, beat, samplovi, čak i gitara koja gradi glavnu melodiju ove pjesme. Ono što odmah postaje evidentno je da su Daft Punk pjesmu izgradili oko jednog te istog loopa i da na njemu zasnivaju čitavu kompoziciju. To bi sve još moglo proći da je taj loop imalo kvalitetan ili zanimljiv, no u ovom slučaju riječ je o osrednjem loopu kojeg može napraviti čak i malo djete.

    Muziku podržava

    Pjesmom “The Prime Time Of Your Life” nastavljaju istraživati svijet distorzija i ovoga puta donekle uspjevaju. Koristeći svoje tehničko znanje i kombinirajući isto s distorziranim vokalom uspjevaju napraviti pjesmu koja je zanimljiva prvenstveno zbog svog eksperimantalnog naboja, tj. tehnike u kojoj se poigravaju sampleovima, vokalima i jednostavnim beatom i sve to provlače kroz distorziju, no ovo sve skupa nije dovoljno zanimljivo da bi se pjesmu smatralo nečim vrlo inovativnim. A pjesma “Robot Rock” se otvara solom na bubnju i kad joj se pridruže ostali elementi poput bassa i gitare počinje zvučati poput obične rock pjesme. Najzanimljiviji element pjesme je gitara provučena kroz gitarski procesor koji je namješten na nekakav elektronski zvuk i to je ono što je interesantno, no pjesma osim toga ne nudi ništa drugo.

    S “The Brainwasher” su me podsjetili malo na industrial jer su svi elementi prilično robotizirani i zvuče u potpunosti umjetno što nije ispalo baš najbolje. Pogotovo nezanimljiv element u pjesmi nastupa kad je malo razrade i dođu do djela koji svojim zvukom podsjeća na hardcore techno, što mi definitivno nije bilo zanimljivo – ne zbog hardcore techna, nego zbog načina na koji je to napravljeno. “Television Rules The Nation” nastavlja niz pjesama u kojima eksperimentiraju sa svim i svačim tako da se ovdje pojavljuje kombinacija houseoidnog 4by4 ritma s distorziranim vokalom koji ‘pjeva’ naslov pjesme i kojem se ubrzo pridruži gitarski riff. I to je to. Vjerovali ili ne, to je sve što su nam Daft Punk htjeli reći ovom pjesmom.

    Dok nas “Technologic” vodi u područje koje me podsjeća na Atari Teenage Riot, ne toliko u glazbenom smislu, nego više u koncepcijskom smislu. Recitiranje stihova su prepustili djetetu i i napravili ‘suhi beat’ i time potpisali još jedan promašaj. Album zatvara radio verzija pjesme “Robot Rock” koja je malo bolje napravljena od full-verzije, tako da bi je nazvao najboljom na albumu jer traje kraće od svoje originalne verzije i mislim da su u ove 3 minute mnogo više toga rekli nego u 4:47 koliko traje full verzija.

    “Homework” je bio odličan album, no “Human After All” to ipak nije. Ne znam što su htjeli postičć s ovim albumom jer mi u njemu sve zvući preeksperimentalno, ali ne i u pozitivnom smislu. Žao mi je što Daft Punk nisu nastavili raditi glazbu koju su dosad radili, i žao mi je što, ukoliko su se željeli razvijati, nisu krenuli u drugom smjeru. Ovako su napravili album koji se nalazi na razini onog singla zbog kojeg su dobili ime Daft Punk.

    Muziku podržava