5. Vojska sjebanog uma
    6. Fallen prodigy
    7. Fresno
    8. Devils log
    9. Hybrid sky

Francisco Gringo je garažni rock trojac iz Bjelovara kojeg čine Marko, Dorian i Lukas. Ovo ljeto su izdali svoj album prvijenac “Doktor” koji mi je konačno došao na red.

Za početak, volio bih reći da mi se sviđa energija koju bend posjeduje. U nekim trenucima me podsjećaju na mnoge drage bendove (poput npr. Repetitor), ali ipak nešto nedostaje da bi to bilo to. Razlozi su višestruki, ali prvenstveno nedostaje malo bombastičnosti, te u pojedinim trenucima i inspiracije za postizanje nečeg značajnijeg. Negdje sam ulovio podatak da se snimanje albuma dogodilo u svega pet sati, pa bi to mogla biti suma sumarum ‘mojih problema’ s “Doktorom”.

Ono što mi također nikada neće biti jasno je miješanje jezika na albumu, posebno ako nisi najbolji u akcentiranju engleskog jezika, pa kad su ti najbolje pjesme otpjevane na hrvatskom jeziku, nikako ne mogu razumjeti ‘forsiranje ravnopravnosti’ s pjesmama na engleskom. Ali ok, to je opet moj problem tijekom preslušavanja takvih albuma.

“Propali brak” ima odličnu dinamiku instrumenata i deranje umjesto pjevanja, što pjesmu čini vrlo britkom i energičnom. Sljedeća “Uznemireni mladić” je lepršavija, dinamičnija, interesantnija, ali opet vokalno djeluje isforsirano, pa nakon samo dvije pjesme mogu zaključiti da bi ove pjesme uz drugačiju interpretaciju, odnosno vokal, dobile sasvim drugu, znatno upečatljiviju dimenziju.

“Void” je instrumental nalik onome što radi Shellac, “Lovely Dreams” uništavaju stihovi na engleskom jeziku, dok, s druge strane, pjesme poput “Vojska sjebanog uma” pokazuju koliko bend može biti dobar i zanimljiv (vjerujem da je ova pjesma na koncertima zicer svih zicera). Do kraja imamo još “Fallen prodigy” koja djeluje najbolje od onih otpjevanih na engleskom, za “Fresno” sam relativno brzo stisnuo tipku ‘skip’, dok “Devils log” i instrumental “Hibrid sky” očekivano zaokružuju sliku albuma.

Volim kad me mali i ‘nepoznati’ bendovi iznenade, a Francisco Gringo su svakako imali prilike za to. Vjerojatno kao i kod mnogih mladih bendova, glavni faktor je bio lova, pa se u pet sati probalo skrpati što se više toga moglo. To se, nažalost, dosta osjeti u završnom produktu koji je mogao biti upečatljiviji da se imalo više vremena (i novaca).

S druge strane, i sam trojac je mogao dodatno poslušati nekoga sa strane da im kaže kako su pjesme pjevane na hrvatskom mnogo upečatljivije od onih otpjevanih na engleskom. U svakoj pjesmi, bila ona otpjevana na hrvatskom ili engleskom jeziku ili je jednostavno instrumental, sama glazbena podloga je izvrsna, ima sve što treba imati i tu nemam nikakve zamjerke (osim prethodnog odlomka), ali vokali mnogo toga oduzmu, pa je konačni rezultat takav kakav jest. Samo solidno.