6. Pada noč
    7. Prazni padamo
    8. Rojeni brez imena
    9. Svoboda
    10. Veliki mislec
    11. Zadnji vlak

Dežurni krivci aktivni su već više od dva desetljeća, a krajem prošle godine su objavili svoj peti album nazvan “Narobe svet” kojim su još jednom potvrdili da su prava konstanta ako govorimo o slovenskom (garažnom/alternativnom) rock zvuku.

Mislim da tu nema ništa novog i drugačijeg od onog što smo navikli od njih. Iako je od albuma “Fakti” sad već prošlo sedam godina, dinamika benda se nije nimalo promijenila, četvorka u formaciji dvije gitare, bas i bubnjevi praše najjače što mogu uz angažirane tekstove koji se baziraju na društvenoj kritici svijeta oko nas.

Kao što sam i ranije već napisao, baza njihove glazbe jest rock i to onaj alternativniji, odnosno garažne prirode. Osim te baze, dečki često ispremiješaju još dodatno neke druge elemente, ponajprije blues i punk, pa time dobivamo dodatno na žestini i surovosti pjesama koje se tako još više poklapaju s nimalo optimističnim tekstovima pjesama koje su, naravno, otpjevane na slovenskom jeziku.

Uvodna “Veliki mislec” odmah ‘pogađa u sridu’ jer nam prikazuje svijet kakav je danas, a vjerojatno ga je malotko tako zamislio. Stihovi ‘Narobe je svet, sivino odet, ubija tvoj jaz, napačen korak’ (‘Svijet je pogrešan, odjeven u sivo, ubija vaše ja, pogrešan korak’), dok sljedeća “Rojen brez imena” s više punk elementa udara na prvu zbog pjevnog refrena i neurotične gitare.

Potom slijedi nekoliko stereotipnijih pjesama koje me nisu osvojile, dok pred kraj izdanja se ipak nalazi nekoliko pjesama koje vrijedi istaknuti. To je prije svega jednominutna punkerica “Gastarbeiter” koja osvaja britkošću i energijom, dok bi “Čas je” mogla postati nova himna ovog vremena kad sve odlazi k vragu s raznim novim krizama i recesijama. Iako je album izdan par mjeseci prije Covida-19, nekako se sad čini da je pjesma vrlo aktualna u nadi da ćemo nakon ovog svega pronaći način promijeniti sebe i svijet oko sebe. Rezime – sad je idealno vrijeme za resetiranje.

Nisu mi jasni albumi koji u svakom svom obliku imaju različiti poredak pjesama. Još mi je jasno da se na vinilu nalaze tri pjesme manje radi limita samog vinila, ali da su različito poredane pjesme na CD-u kojeg sam dobio i na Bandcampu, taj dio mi baš i nije jasan. Bilo kako bilo, to je najmanji problem kod ovog albuma, osim što mi je donijelo svojevrsnu konfuziju tijekom izrade ovog teksta.

“Narobe svet” je album rocka koji polako klizi u zaborav, sve manje se svira, a gotovo nimalo ne zanima današnju mladež. Možda sam u krivu, možda je moj dojam sasvim pogrešan, ali prateći bendove ovakvog zvuka, to mi je sve više jasno. Prema tome, treba čestitati Dežurnim krivcima na njihovoj ustrajnosti i želji da i nakon toliko vremena žele promijeniti svijet s bazičnim rock zvukom. U nekim dijelovima albuma, to čine jako dobro (posebno u onim energičnijim dijelovima), dok u većini se ipak previše oslanjaju na sheme koje smo već previše put čuli. Kod starije populacije ovaj album bi mogao proći, kod mlađe vrlo teško, pa zato je ocjena i takva točno u sredini.