Soundtrack
The Chronicles Of Narnia: The Lion, The Witch And...
Datum izdanja: 13.12.2005.
Izdavač: Walt Disney / Dallas Records
Žanr: Klasika
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Pravo mi je zadovoljstvo predstaviti još jedan u fantastičnom nizu briljantnih soundtrackova koje sam u posljednje vrijeme imao prilike poslušati. Glazba inspirirana filmom “The Chronicles Of Narnia: The Lion, The Witch And The Wardrobe“, jedinstvena je kolekcija skladbi u kojoj se vješto isprepliću klasični orkestralni aranžmani sa suvremenim elektronskim i ambijentalnim temama. I ne samo da se ovako raznovrsne skladbe idealno nadopunjuju kako bi nam donijele priču o Aslanu, vještici i djeci već i jasno kristaliziraju osnovnu ideju priče C.S. Lewis.
Glazbu za film je skladao Harry Gregson-Williams, poznat po svojim radovima vezanim za obiteljske filmove, ali i poznat po svojoj sada već trećoj suradnji s redateljem Andrewom Adamsom (“Shrek”).
“The Blitz 1940” tema je koja otvara album i koja nas uvodi u stravičan svijet drugog svjetskog rata snažnim melodijama, energičnim gudačkim dionicama i simulacijama zvuka aviona. Skladbom su intenzivno naglašene scene zračnog napada na samom početku filma u kojima po prvi puta susrećemo glavne protagoniste ove pustolovne avanture. Cijela stvar se umiruje već u sljedećoj temi “Evacuating London” u kojoj dolazi do prvih ispreplitanja klasičnog s ambijentalnim. Posebno umirujući ton ovoj skladbi daje krasan vokal iznimno talentirane Lisabeth Scot.
U ovakvom ugodnom i nježnom raspoloženju glazba se zadržava i u temama koje slijede (“The Wardrobe” i “Lucy Meets Mr. Tumnus“). Do promjene u raspoloženju dolazi temama “A Narnia Lullaby” (koja bi samim nazivom vrlo lako mogla zavarati) i “The White Witch” u kojoj kao osnovni elementi dominiraju strah, strepnja i neizvjesnost. Opće je poznato da svaka bajka ima svoje mračne dijelove u kojima se dobro suočava sa zlim, a upravo ove skladbe nagovješćuju takav razvoj budućih događaja u filmu.
U temi “Aslan’s Camp” Gregson-Williams pokazuje više akcije. Otvorena raskošnim orkestralnim aranžmanima i prožeta izuzetnim bogatstvom zvuka ova tema na pravi način veliča trenutak upoznavanja djece, ali i gledatelja, s velikim Aslanom. Najviše pak drame sadrže teme “The Stone Table” (kojom je trebalo dočarati Aslanovu smrt na žrtvenom kamenom stolu) i “The Battle“. U ove dvije teme najjače dolazi do izražaja izvrsno zborsko pjevanje kojim se najbolje dočarava sva veličina završne borbe.
Kad sam se dotakao zborova ne mogu a da ne spomenem zborove koji su sudjelovali u tome da glazba na ovom albumu bude još bolja. To su: The Bach Choir, The Choir of the King’s Consort i Sylvia Young Theatre School Choir.
Za kraj bih još spomenuo kako svoje izvedbe na soundtracku imaju i Alanis Morissette (“Wunderkind“), Imogen Heap (“Can’t Take It In“), Timm Fin (“Winterlight“) te Lisbeth Scott (“Where“). Uživajte!