Bijeg od smaka svijeta

    857

    nulldB

    Endzeit

    Datum izdanja: 14.12.2012.

    Izdavač: Soulfold / AFM Records

    Žanr: Alternative, Metal, Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Tyrannei
    2. Endzeit
    3. Roter Regen
    4. Kinder des Zorns
    5. Kaltes Herz
    6. Versuch es Doch
    7. Leben
    8. Taub Blind Stumm
    9. Freiheit
    10. Die Jagd Beginnt

    Njemački kvartet iz Würzburga postao je poznat u širim njemačkim razmjerima nakon što je 2008. godine na German Rock and Pop Award osvojio titulu newcomera godine u kategoriji hard’n’heavy bendova.

    Sljedeće godine objavljuje debitantski album “In The Eye of The
    Storm”, s kojim pridobiva određeni broj fanova, a “Endzeit“, objavljen
    tjedan dana prije kraja svijeta po predviđanjima drevnih Maya, trebao bi
    biti sljedeća ozbiljna stanica u njihovoj karijeri.Glazba koju svira u Njemačkoj je etiketirana kao Neue Deutsche Härte (‘nova njemačka snaga’, otprilike), a u svakodnevnijem analitičkom kontekstu bila bi to osvježenija kombinacija industrial i alternativnog rocka s komponentama heavy i nu-metala, te popa i folka. Dakle, čvrsti heavy i groove riffovi, elektronička eksperimentiranja, relativno jednostavne, ali privlačne melodije, tečni ritmovi i tekstovi na njemačkom, kojima hrapavi Frankovi vokali, uz osnovnu rockersku formu, daju i minimalnu folk dimenziju. Teško je, kao i u sličnim slučajevima, donijeti najprecizniju komparaciju, ali nulldB zvuči otprilike kao kombinacija Oompha!, Rammsteina, In Extrema i, recimo, Liquida i Linkin Parka.

    Naravno, ovo treba uzeti s rezervom, jer kada bi nulldB ili bilo koji drugi bend pokupio najbolje segmente navedenih izvođača bila bi to ‘bomba’ od albuma, pa ovako nešto donosimo orijentacijski, ne bismo li što više približili glazbeni izričaj ovog benda. Pjesme na albumu uglavnom su bržih ritmova, s nekoliko odstupanja u pravcu srednjeg tempa, povremeno se pojavljuju višeglasja, ženski i dječji vokali, pokoja onomatopeja, česta elektronička dupliranja i podupiranja gitarskih riffova, te konstantna mračnija atmosfera.

    Muziku podržava

    Tyrannei” od početka kreće s težim, mračnijim industrial/groove/heavy riffovima, sirovijim i grubljim pjevanjem, uz povremene kontrastne, mirne interludije oplemenjene ženskim vokalima, a “Endzeit” je melodična stvar s pokojim značajnim bubnjarskim prijelazom i jednom od jačih elektro potpora. Na takve nailazimo i u “Roter Regen“, pjesmom sporijih ritmova i s dječjim vokalima, finalnim obilježjem konstruktivnije pjesme “Kinder des Zorns” sa uvodnom toplinom srednjevjekovnog ugođaja klasične gitare, te kompaktnom kombinacijom žestokog riffa i elektroničkih elemenata.

    Kaltes Herz” bila bi pjesma s najviše pop utjecaja, protočnih i poprilično jednostavnih i pamtljivih ritmova, dosta nalik na Liquido, početna onomatopeja navijanja sata i riffični nastavak u srednjem ritmu s naglaskom na melodičnost i elektroniku obilježja su pjesme “Leben“, a “Taub Blind Stumm” bi kroz najsnažniji i najkompaktniji miks riffova pojačane distorzije i sampleova opasno naginjala ka nu-metalu.

    nulldB je bend oko i zbog kojeg će se, ili se već je, značajnija prašina dizati tek u Njemačkoj, a ne bi se baš reklo da unutar glazbenog prav(a)ca koji prezentira nema potencijala za više. No za tako nešto treba mnogo jači diskograf, velika pokrivenost medijima, pogotovo onima koji su u stanju od ničega napraviti nešto i puno, puno sreće. Znanja imaju, to se čuje i osjeća, no to je već godinama ionako najmanje važno kod bendova koji se žele probiti svojim radom i ostaviti značajniji trag na rock sceni.

    Muziku podržava