Akustičniji i intimniji TV on the Radio

    1380

    Rain Machine

    Rain Machine

    Datum izdanja: 22.09.2009.

    Izdavač: Anti-records

    Žanr: Blues, Indie Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Intro
    2. Give Blood
    3. New Last Name
    4. Smiling Black Faces
    5. Driftwood Heart
    6. Hold you Holy
    7. Desperate Bitch
    8. Love Won’t Save You
    9. Free Ride
    10. Leave the Lights On
    11. Winter Song

    Mislim da je uopće bespredmetno govoriti kako je TV on the Radio jedan od najboljih indie-rock bendova što ih je ‘milenijska scena’ iznijela, budući da su svi njihovi radovi popraćeni salvama pohvala, počevši od kritika, medija, raznih glazbenih kolega, a prije svega publike koja zdušno prihvaća svaki njihov eksperimentalni riff. Trenutno je bend na odmoru, ali ne i svi njegovi članovi pa smo dobili album “Rain Machine“.

    Rain Machine je bend, a “Rain Machine” djelo Kypa Malonea, gitarista, vokala i elektroničara u spomenutom bendu. Razlika je očita, ali i minimalna između ta dva benda. S jedne strane, ovaj solo projekt je vrlo osjećajan, akustičniji i mirniji od TV on the Radio, ali i podosta sličan u spektru utjecaja koji se očituju u soulu, bluesu, gospelu, rocku, afričkim ritmovima…

    No, po čemu je ovaj album poseban su tekstovi pjesama jer se tu bradonja otkrio do krajnosti ispričavši svoje mnoge ljubavne uspjehe i padove, neke psihološke probleme koji ga muče, probleme okoline u kojoj živi… Reklo bi se standardne teme, a opet uvijek aktualne.

    Mnogo toga vuče na TV on the Radio, u prvom redu to su višeglasna pjevanja, gitare, povremeno čudnjikava buka (tu se najviše približava posljednjem albumu “Dear Science“), a ponajviše prepoznatljiv vokal. Taj đir se fura na većini albuma, ali ipak u nešto manje prodornom stilu nego kod matičnog benda, budući da je sve smješteno u nešto mekšim glazbenim kulisama. Iz tog dijela bi se svakako morala istaknuti “Hold You Holly” kao jedan od najzanimljivijih komada s albuma.

    Muziku podržava

    Kako se odmičemo kraju, tako se sve više i više instrumentarij smanjuje, atmosfere u pjesmama postaju spokojnije, ritam mirniji, odnosno, počinje se isticati sam kantautorski rukopis Malonea sa samo akustičnom gitarom u ruci. Tu se približava tipičnim američkim singer/songwriterima, ali opet na svoj svojstven način, budući da mu ovdje vokal većinom zvuči kao u teško ranjenog vuka koji je na samrti.

    Takvo neočekivano finale albuma, donijelo je ovom albumu draž i rastojanje od radova TV on the Radio, ali kvalitativno, mogle su biti još i bolje. Tu u prvom redu mislim na svirački dio koji je često monoton i predvidljiv, u nekim trenucima zvuči kao neki Fruscianteov album (a to može biti dobar, ali i loš znak), ali vrhunska glasovna interpretacija briše sve nedostatke i postavlja većinu pjesama u rang s ostatkom materijala.

    Budimo iskreni, ovaj album, odnosno cijeli projekt zaostaje za radovima matičnog benda, ali ujedno i pokazuje da Kyp Malone nije uzaludno potrošio višak ideja i energija, dok se njegovi kolege službeno odmaraju.

    Da se još više udaljio od zvuka TV on the Radio, vjerujem da bi album bio još upečatljiviji, ali ovako smo dobili zanimljive otpatke i folk-rock session kojim ćemo lakše prebroditi vrijeme do novog remek-djela matičnog mu benda. Siguran sam da će jako brzo stići jer dosad su pokazali da ne mogu napraviti ništa loše…

    Muziku podržava