100 gecs: Pobogu, nemojte ovo slušati!

    1724

    100 gecs

    1000 gecs and The Tree of Clues

    Datum izdanja: 10.07.2020.

    Izdavač: Dog Show, Big Beat, Atlantic

    Žanr: Art, Avant-garde, Dance-pop, Dubstep, Eksperimental, Electro pop, Hip-hop, Noise, Punk

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Ima previše toga
    2. Ne želim to sve pisati
    3. Ludi ste ako mislite da hoću
    4. Odite na Wikipediju
    5. Ne budite lijeni
    6. Hvala na razumijevanju
    7. Pozdrav

    Ako se dobro sjećam, dosta nedavno napisao sam neki priglupi tekst o “100 gecs“. Radilo se o recenziji za prvijenac grupe, album s prikladnim nazivom “1000 gecs“. Glazba dotičnog projekta, karakterizirana čestim paranoičnim ispadima britkog zvuka, kao i povremenim trenucima slatke introspekcije, izgrađena je na obilježjima sve popularnijeg bubblegum bass-a, trenda koji je posljedično bačen u bazen koncentriranog apsurda. S jedne strane, ovakav rad nemoguće je shvatiti ozbiljno! S druge, teško je ne ući u diskusiju o filozofiji kaosa koja je toliko pažljivo isprepletena s muzičkim minijaturama samog uratka. Na “1000 gecs“ izgubio sam razum, a sad postoji i remiks kompilacija – naravno, ponovno sam prisiljen poletjeti niz ponor.

    1000 gecs & The Tree of Clues“ drži se načelno istih estetskih principa kao i prethodnik. Izražaj je agresivan i nametljiv, a pjesme su složene poput mozaika čiji isječci bruje nekontroliranom energijom i utjecajima mnoštva naizgled nepomirljivih žanrova. Uočljive razlike leže u dužem trajanju i uključivanju vanjske perspektive! Iskreno, teško mi je dati kvalitetan komentar na stilski značaj i avant-gardne tendencije bez ponavljanja već napisanih dojmova – iako mi je inicijalni koncept za ovaj tekst bio ‘prepravak’ recenzije “1000 gecs“, tanka je granica između humora i lijenosti. Dakle, prije nastavka čitanja, radi dobivanja nekakvog konteksta, bacite pogled na ovu krntiju.

    Muziku podržava

    Kao najveći problem “100 gecs“ naveo sam nedostatak konciznosti kod povezivanja često atraktivnih fragmenata u ujednačenu i smislenu cjelinu. Primjer su kompozicije poput “gecgecgec“ gdje se, usprkos ljepoti melodije druge polovice, stvar urušava na samom početku. Odsutnost logike u kolažiranju ‘edgy’ efekata crpi potencijalno zadovoljstvo, a genijalnost pojedinih komponenti vrišti za kojekakvom strukturom. U paralelnom svemiru slične zamjerke adekvatno su riješene. “gecgecgec (Remix) [ft. Lil West & Tony Velour]“ ostaje dvodijelna, no početni nered smiren je hvalospjevnim rap stihom Lil West-a, dok je odveć privlačan hook pročišćen i dodatno naglašen – vokal je emotivniji i glasniji, a prijelaz između segmenata je uvjerljiviji. Ukratko, od niza slučajnosti stvorena je konkretna pjesma i rezultat je fantastičan.

    Sljedeća prednost kompilacije nad originalom jest unaprjeđenje pokojih zaokruženih trenutaka. “ringtone (Remix) [feat. Charli XCX, Rico Nasty, Kero Kero Bonito]“ koristi goste na najbolji mogući način, tvoreći dirljivu amalgamaciju njihovih polarnih karakternih vrlina, dok “xXXi_wud_nvrstøp_ÜXXx (Remix) [feat. Tommy Cash & Hannah Diamond]“ doživljava potpuni preobražaj u ekshibiciju eurodance-a na crack-u. “hand crushed by a mallet (Remix) [feat. Fall Out Boy, Craig Owens, Nicole Dollanganger]“ sadrži samo esencijalno! Fall Out Boy – check! Moćne gitare – check! Naizmjenične valove suptilnih i ekspresivnih izražaja – check! Punk rock, eksperimentalne vokalne deformacije, manične pasaže neslušljive instrumentacije, dezorijentiranu produkciju – yup! Također, Dorian Electra radi čudo s “gec 2 Ü“, pretvorivši ju u bdsm electropop showstopper sa stalnim fluktuacijama glasa od ženstvenih do muških boja i raspona.

    Daleko od savršenog, “1000 gecs & The Tree of Clues“ uravnotežuje novo stečene odlike komparativnim slabostima. Miksing je sporadično amaterski odrađen, doslovno preko k****, gdje se unutar singularne pjesme instrumentima nasumično snižava, pa povećava glasnoća. Nadalje, vokali na “745 sticky (Black Dresses Remix)“ te „hand crushed by a mallet (nothankyou Remix)“ pregaženi su kinetičkim zidom iskrivljene buke – ako ste upoznati s radom Black Dresses, odluka ima kreativno polazište, no osobno ne funkcionira na navedenom primjeru (p.s. pjesma neovisno i dalje rastura). “money machine“ i “stupid horse“ najsavršenije su kompozicije u svemiru, pa ih ne bi bilo pošteno uspoređivati s verzijama A.G. Cook-a (“money machine“) te FOTY & Count Baldor-a (“stupid horse“) – obje inačice sežu duboko u apsurd, čak parodiju.

    Na kraju, ja sam zadovoljan i to je najbitnije! Remix verzija proročanskog djela pruža zahtjevnije i nezahvalnije slušanje, konačno implodirajući u zasićenu masu iracionalnosti. Jednostavno objašnjenje je kako ništa od ovoga nema osobitog smisla – to je možda jedini smisao! Život ne treba shvaćati ozbiljno, a besmislice su hrana bića. Hm, treba mi još pedesetak riječi da upotpunim paragraf. Let’s see. Na kraju albuma nalaze se dvije nove pjesme (“come to my show” i “toothless“) te dvije izvedbe uživo. Noviteti su prihvatljivi, iako ne previše upečatljivi (pitomiji i obučeni u šećernu vunu), a festivalske snimke su upravo to. I gotovo! Hvala na pažnji. Čujemo / vidimo se drugom prilikom.

    Muziku podržava