Ključno predavanje na ovogodišnjem, 12. po redu, Weekend Media Festivalu u Tvornici Duhana Rovinju je bilo rezervirano za regionalne zvijezde: Severina, Tonči Huljić, Rasta i Relja Milanković Reksona iz Bassivity kolektiva na panelu naziva “Tko to tamo peva? Novi val glazbenih trendova u regiji”.

20.09.2019., Rovinj – 12. Weekend media festival. Predavanje Ko to tamo peva.
Photo: Borna Filic/PIXSELL

Uvod u panel je predstavljen riječima: “Novi tsunami domaće glazbe ove godine dostiže svoj vrhunac. Rasprodani nastupi u klubovima širom regije (a i dalje), zajedno s milijunskim pregledima na YouTube-u, impresivni su ne samo za naše pojmove te govore u prilog vrtoglavoj popularnosti novih žanrova i izvođača s Balkana. Kako je ova glazba postala mainstream? Kako su digitalne platforme za konzumaciju glazbe oblikovale trendove u industriji? Jesu li novi žanrovi podjednako popularni i u tradicionalnim medijima? U vrijeme kada je YouTube trending relevantniji od top lista, a Instagram bitniji od bilo kojih novina – kako se snalaze oni koji vladaju estradom desetljećima?”

Ono što je polarizirajuće je što su Severina i Tonči, iako prilagodnjivi, ipak skloniji klasičnijim medijima koji i jesu njihova primarna platforma za promociju dok su Rasti i Bassivity kolektivu to primarno YouTube i društveni mediji.

Muziku podržava

No, moram ovdje dodati da je Bassivity dobro iskoristio formulu koju su postavili top glazbeni YouTube kanali: Trap Nation u Americi ili Kondzilla u Brazilu. Naime, osim prepoznatljivog reggaeton ritma, vizualne estetike, bitan je dobro izgrađen YouTube kanal kojim se lansiraju novi hitovi.

Najrelevantnije izjave s panela:

Tonči Huljić:

“U Srbiji se živi za muziku, u Hrvatskoj se želi živjeti od muzike. Zato nema mladih muzičara.” (op. a. objašnjava kako nema mladih velikih zvijezdi koje krcaju arene, nema producenata od 20 godina koje će ga naučiti novim trendovima).

“Kod nas nema jutarnjih TV emisija osim na HRT-u, dok ih u Srbiji ima. (op. a. srpske televizije imaju daleko više formata s gostima i tu se snažno promovira nova glazba).

Severina:

“YouTube je preuzeo primat, ali to ne znači da su radijski i TV urednici postali nebitni.”

Rasta:

Mi danas radimo spotove za YouTube, sami spotovi nemaju smisla… ali mlada generacija tako želi.

Relja Milanković Reksona:

“Nama nije bilo TV podrške za hip hop i muziku koju smo gurali, zato je YouTube gerila bila jedini način da dođemo do pažnje.”

“Prilagodili smo muziku svjetskim trendovima. Sva ta (“trap cajke”) nova glazba je bazirana na reggaeton/dancehall ritmovima koji su srodni turbo folku.”

Tonči Huljić:

“Nema relevantne ljestvice… Massimo, Gibonni, Grašo (prijatelji su mu svi, naglašava) su prvi na listama, nevezano da li ih ljudi, zapravo, vole. Zato je teško danas prodati ulaznice na koncertima. Misliš da su najpopularniji jer su na vrhovima ljestvica i vrti se na radiju, ali to nije rekla publika. Ti ne znaš koliko su popularni.”

Relja Milanković Reksona:

“Danas je YouTube trending jedina relevantna ljestvica.”

Severina:

“Najbitnije je, zapravo, imati tri stvari: pravu pjesmu, pravog izvođača, i to mora biti u pravo vrijeme.”

Cijeli panel je sniman pa bi trebao biti objavljen na stranicama festivala.

Muziku podržava