The KLF (1987. – 1997.)

5696

Također djelujući pod imenima The Justified Ancients Of Mu Mu (The JAMs), The Timelords, K Foundation, The One World Orchestra, 1300 Drums Featuring The Justified Ancients Of M. U., 2K te K2 Plant Hire Ltd., osnovani u Londonu (Engleska) 1987. godine, The KLF bili su jedna od najuspješnijih i najcjenjenijih te najoriginalnijih i najkontroverznijih grupa proizašlih iz britanskog acid-house pokreta kasnih osamdesetih i ranih devedesetih.

Spajajući ideju šok-i-horor punka kasnih sedamdesetih s tadašnjom aktualnom acid-house kulturom, više su nego ijedna druga grupa u povijesti suvremene glazbe potkradali cjelokupnu glazbenu industriju iz čega su uvijek izvlačili deblji kraj te tako odražavali svoj gorući stav protiv establišmenta.

Također su bili prva grupa koja je acid-house donijela na stadione što je ranije bilo potpuno nezamislivo jer se taj glazbeni žanr isključivo vezao za klupske prostore.

Muziku podržava

Tijekom svoje vrlo plodonosne te izuzetno zanimljive desetogodišnje karijere prepune ekscesa za vrijeme koje su također postali poznati po jedinstvenom načinu prezentacije, izdali su četiri studijska te dva kompilacijska albuma od kojih je treći – “The White Room” stekao status klasika dok su ostali uživali kultni status. Svoj su službeni raspad objavili 1997. godine.

S osamnaest mjeseci života zajedno sa svojim roditeljima škotskog podrijetla preselivši se u škotski grad Newton Stewart iz Južnoafričke Republike gdje je njegov otac obavljao svećeničku dužnost za Škotsku crkvu te pobjegavši od kuće kako bi postao ribar, osnivač grupe (The KLF), u to vrijeme također student umjetnosti u Liverpoolu (Engleska), 23. studenog 1976. odradivši ulogu u kontroverznoj kazališnoj triologiji “The Illuminatus!” – Bill Drummond (r. William Ernest Drummond, alias King Boy D i Time Boy; 29.4.1953., Butterworth, Južnoafrička Republika) započinje svoju glazbenu karijeru u lokalnom liverpoolskom punk bendu Big In Japan kojega ja 1977. oformio zajedno s Davidom Balfeom (budućim članom grupe The Teardrop Explodes te s kojim će nešto kasnije također oformiti grupu The Chameleons), zatim Ianom Broudieom (budućim osnivačem grupa Secrets, Original Mirrors, Care i The Lightning Seeds), Budgieom (budućim članom grupa The Slits, Siouxsie & The Banshees i The Creatures), pjevačicom Jayne Casey te Holly Johnsonom (budućim osnivačem grupe Frankie Goes To Hollywood).

Nakon raspada benda početkom sljedeće godine, zajedno sa spomenutim Balfeom pokreće lokalnu nezavisnu izdavačku etiketu – Zoo Records za koju će tijekom sljedeće dvije godine potpisati grupe Echo & The Bunnymen te spomenute The Teardrop Explodes kojima će kasnije također biti i manager.

Preselivši se početkom sljedećeg desetljeća u London, postaje jedan od čelnika Warner Brosove etikete WEA za koju će osobno potpisati grupe Strawberry Switchblade, Zodiac Mindwarp And The Love Reaction, The Proclaimers te također Brilliant u kojoj je djelovao Jimmy Cauty (poznat još kao Jimi Cauty, alias Rockman Rock; r. James Cauty, 1956., Totnes, Devon, Engleska; ex Angels 1-5) s kojim će 1987. oformiti The KLF.

Nakon što je u srpnju 1986. odstupio s dužnosti čelnika WEA-e, tijekom iste godine objavljuje svoj solo album, country/folk zvuka “The Man” na kojem također gostuju grupe The Triffids i Voice Of The Beehive te koji je najviše ostao zapamćen po pjesmi “Julian Cope Is Dead” u kojoj je zamišljao kako ubija spomenutog Copea (frontmana spomenutih The Teardrop Explodes) pištoljem u glavu želeći se u cjelosti uvjeriti da je prekinuo karijeru njegova dotičnog benda učinivši ga legendarnim. Za svoju cjelokupnu ideju album je dobio odlične recenzije u glazbenom tisku.

Drummond o prekidu svoje izdavačke te novom započinjanju svoje glazbene karijere: “U rujnu ću napuniti 33 godine i 5 mjeseci te mislim da je došlo vrijeme za revoluciju u mojem životu. Znam da ću još morati teško raditi kako bih dosegnuo vrh planine, a tako želim promatrati svijet s njega.” (izjava dana u srpnju 1986. na njegov 33. rođendan)

Rob Dickens (glavni šef etikete WEA) o Drummondovu odlasku s dužnosti: “Drummond je očito odlično potkovan te je dobro znao što hoće, ali je preradikalan da bi bio zadovoljan u korporativnoj djelatnosti. Bolje je radio kao autsajder.”

1987.
Siječanj: Nakon što je tijekom protekle godine ponovo čitao “The Illuminatus!”, inspiriran hip-hopom te želeći ustati protiv ustaljenih normi glazbene industrije, zajedno sa spomenutim Cautyjem formira grupu The Justified Ancients Of Mu Mu (The JAMs) (ime inspirirano urotničkom grupom The Justified Ancients Of Mummu iz spomenute triologije “The Illuminatus!”).

Drummond o formiranju grupe: “Bila je Nova 1987. godina, bio sam u kući zajedno sa svojim roditeljima te vidjevši da na nebu nema ni oblačka izišao vani u šetnju razmišljajući da s nekim napravim hip-hop ploču. Nisam bio odveć hrabar da je napravim sam, jer iako sam znao svirati gitaru te skinuti nekolicinu stvari na klaviru, osobno ništa nisam znao o tehnologiji te sam pomislio da kontaktiram Jimmyja (Cautyja) jer je posjedovao duh te imao sličan glazbeni ukus i pozadinu mojima (…)”

Svibanj (30): Nabavivši digitalni sampler (njihov glavni instrument) na kojem će plagijarizirati cjelokupnu povijest popularne glazbe uzimajući dijelove iz postojećih uradaka te ih preslikavati u sasvim nove kontekste koji će između ostaloga također uključivati Drummondove rap komentare na stanje u društvu, za svoju netom pokrenutu izdavačku etiketu KLF Communications ponovo izdaju svoj prvi uradak, singl “All You Need Is Love” kojega su napravili i izdali nedugo po formiranju te u kojem su samplirali dijelove istoimene hit pjesme The Beatlesa s također hit pjesmom “Touch Me (I Want Your Body)” pjevačice Samanthae Fox te govorom voditelja iz raznih BBC-jevih emisija.

Singl je bio proglašen singlom tjedna u britanskim glazbenim tjednicima Sounds i New Musical Express (NME) te je predstavljao njihov udar na tadašnji način prezentiranja teme AIDS-a u britanskim medijima dok su istovremeno bili slavljeni kao najuzbudljiviji bend godine. Također ga je pratila provokativna reklamna kampanja za koju su iskoristili lice regionalnog šefa policije Jamesa Andertona (koji je za sebe volio tvrditi da je Bogom dan policajac) za svoju imitaciju naslovnice britanskog dnevnika Today preko kojega su napisali “Shag, Shag, Shag.”

Srpanj: Dalje nastavljajući svoj navedeni gorući stav protiv establišmenta te sadržavajući aktualni singl “All You Need Is Love”, objavljen je njihov debitantski album “1987 (What The Fuck Is Going On?)” koji također sadrži pjesmu “The Queen And I” koja snažno samplira hit pjesmu grupe Abba “Dancing Queen” izazvavši ogorčenu reakciju Abbinih odvjetnika koji su zahtijevali da im se kopije albuma ili predaju ili unište odmah.

Slučaj je privremeno završen bacanjem nekih od njegovih kopija u Sjeverno more preko kojega su zajedno s novinarom i fotografom NME-a putovali u domovinu Abbe, Švedsku, neke su predali švedskoj prostitutki koja je svojim izgledom uvelike podsjećala na bivšu članicu grupe, Agnethau Faltskog, dok su ostale zapalili na jednom švedskom polju. Kada su stigli na sastanak s Abbinim odvjetnicima, ispred njihovog su ureda vrlo glasno pustili dotičnu pjesmu te također nešto kasnije ubili lososa nakon čega su se vratili natrag u Veliku Britaniju.

Cauty o dotičnom putovanju u Švedsku: “Pokušali smo im objasniti našu umjetničku zadovoljštinu iz koje smo se možda mogli sprijateljiti tako da oni produciraju naš, a mi njihov album što se obično događa na takvim sastancima.”
Drummond: “Da, rekli smo im ‘Pogledajte, u posljednje vrijeme niste imali puno hitova, zašto se uopće zamarate tim zasr***m mjuziklom? Napravite novi album The JAMsa!'”

Slučaj je konačno završen prisilnim brisanjem cijelog albuma u listopadu tekuće godine kada je u obliku 12-inčnog singla objavljen pod drukčijim imenom – “1987 (The JAMs 45 Edits)“.

Rujan (7): Kako je Drummond odjedanput postao opsjednut albumom “Whitney” (1987.) pjevačice Whitney Houston, samo za škotsko područje objavljuju 12-inčni singl “Whitney Joins The JAMs” koji samplira njezinu hit pjesmu s dotičnog albuma, “I Wanna Dance With Somebody (Who Loves Me)” s temom TV filma “Mission Impossible”. Također negdje u isto vrijeme Drummond je ironično tvrdio da im je Clive Davis (šef Houstonine etikete Arista Records) ponudio producentski i remikserski posao na njezinom sljedećem albumu što su na kraju odbili. Unatoč tomu ipak su potpisali svoj američki (ujedno i svjetski) snimateljski ugovor za Davisovu dotičnu etiketu.

Ostala izdanja koja su objavili do kraja godine su singlovi “I Gotta CD” ženskog dua Disco 2000 (projekta Cautyjeve supruge Cressidae Cauty i June Montanae – pjevačice Cautyjeva spomenutog prijašnjeg benda Brilliant) te vlastiti – “Down Town” koji samplira hit pjesmu “Downtown” pjevačice Petulae Clark iz 1964. godine u kojem također gostuje London Community Gospel Choir. Potonji je NME proglasio svojim singlom tjedna.

1988.
Veljača: Objavljuju svoj drugi te ujedno i posljednji album pod imenom The Justified Ancients Of Mu Mu (The JAMs) naziva “Who Killed The JAMs?” na kojem je njihovo sampliranje još više došlo do izražaja te im ponovo priskrbilo ekstatične recenzije u glazbenom tisku.
Ožujak (5): Nazvavši se The KLF (vjeruje se da je skraćenica za Kopyright Liberation Front mada ni sami ne znaju što točno predstavlja), objavljuju svoj prvi uradak pod tim imenom, singl “Burn The Beat” koji će mjesec dana kasnije također biti izdan kao B strana singla “Burn The Bastards” (nalazi se na spomenutom albumu “Who Killed The JAMs?”) snažno se oslanjajući na pjesmu “Dance To The Music” Sly & The Family Stonea.

Lipanj (18): Mješajući Cautyjevu originalnu pjesmu zajedno s temom iz serije “Dr. Who” BBC-TV-ja i hit pjesmom “Rock And Roll (Part Two)” Gary Glittera, singlom “Doctorin’ The Tardis” kojega su objavili pod imenom The Timelords dosežu 1. mjesto UK charta. Spomenuti Glitter gostuje na njegovoj 12-inčnoj remiks verziji – “Gary In The Tardis”.

Kolovoz: Nakon svjetskog uspjeha dotičnog singla u južnom dijelu Londona osnivaju svoj vlastiti snimateljski studio Trancentral u kojem započinju rad na svojem novom materijalu što će tijekom sljedećih 12 mjeseci rezultirati izdanjem dvaju singlova, “What Time Is Love? (Pure Trance)” i “3 A.M. Eternal (Pure Trance)” koji ubrzo postaju popularne acid-house himne.
Rujan: Pod imenom The Timelords također objavljuju knjigu “The Manual” u kojoj su na svoj jedinstveni način objasnili kako lako doći do prvog mjesta na top-listama te koja također uključuje njihovu posvetu britanskom DJ-u Steveu Wrightu: “Ne mora vam se nužno sviđati da biste prema njemu osjećali strahopoštovanje. Čovjek je genij, najpopularniji je DJ u državi te je otkucaj srca britanske psihe još od 1985.”
Ostatak su godine proveli snimajući svoj pedesetominutni on-the-road film “The White Room” u kojem je glumio Paul McGann.

1989.
Siječanj (16): Za svoju etiketu KLF Communications u Britaniji te Rough Trade Records u ostatku svijeta objavljuju dvostruku kompilaciju naziva “Shag Times” s nekolicinom singlova, remikseva i ostalih pjesama koje su napravili pod imenima The Justified Ancients Of Mu Mu (The JAMs), The Timelords i The KLF. Kompilacija također sadrži spomenuti singl “Down Town” te je još poznata pod imenom “Shag Times (Circa 1987)”.
Ožujak: Također objavljuju posljednje izdanje spomenutog ženskog dua Disco 2000, singl “Uptight” – obrada hit pjesme “Uptight (Everything’s Alright)” Steviea Wondera iz 1966.
Srpanj: Objavljena je originalna verzija njihovog trećeg studijskog albuma “The White Room” koja također uključuje singl “Kylie Said To Jason” kojega je BBC Radio 1 odbio svirati u svojem eteru kako nebi uzrujao obožavatelje u to vrijeme vrlo popularnih izvođača s top-lista, Kylie Minogue i Jasona Donovana.

1990.
Veljača: Objavljuju po svojim vlastitim riječima ‘prvi, najveći te najbolji’ ambijentalni house album na svijetu – “Chill Out” na kojem su uz glasanja ovaca samplirali uratke Acker Bilka, Fleetwood Maca, Jesus Loves You te Elvisa Presleya. Album je ujedno njihovo posljednje studijsko album izdanje u karijeri.
Lipanj: Za KLF Communications Cauty objavljuje svoje prvo solo izdanje, album “Space” na kojem je također gostovao Alexander Paterson s kojim je 1988. također oformio dance duo The Orb.
Kolovoz: Ponovo snimljen te napravljen u modernijoj verziji, prijašnji singl “What Time Is Love? (Pure Trance)” preimenovan u “What Time Is Love? (Live At Trancentral)” te označen kao The KLF Featuring The Children Of The Revolution, doseže 5. mjesto UK charta postavši tako njihov prvi singl izdan pod imenom The KLF koji je ušao na njega. (Pod nazivom The Children Of The Revolution kriju se razni DJ-i, vokalisti, tonci te producenti uključeni u dotični projekt.)
Prosinac: Izvode 23-minutnu verziju svojega posljednjeg hit singla “What Time Is Love? (Live At Trancentral)” na DMC European Convention održanoj u amsterdamskom klubu Paradiso za čijeg su izvođenja većinu DJ opreme sa stagea podijelili publici što je veoma razjarilo kako vlasnike opreme tako i organizatore konvencije koji su im zabranili da ikada više nastupe u dotičnom klubu.

1991.
Veljača (2): Sljedeći singl grupe, “3 A.M. Eternal (Live At The S.S.L.)”, remiksirana verzija prijašnjeg “3 A.M. Eternal (Pure Trance)” u kojem također gostuju pjevačica Maxine Harvey i rapper Ricardo, ponovo označen kao The KLF Featuring The Children Of The Revolution, doseže 1. mjesto UK charta. Zbog tadašnjeg rata u Zaljevu, BBC Radio 1 u svom je eteru odbio puštati njegov uvod u kojem je iskorištena pucnjava iz vatrenog oružja.
(5): Uhićeni su u londonskom Batterseau zbog ispisivanja svojeg loga preko oglasa tjednika The Sunday Times te su pušteni nakon četverosatnog ispitivanja. Također su za kompenzaciju morali platiti 500 funta.
Naime, preko slova G i U u nazivu ‘the Gulf’ (hrv. Zaljev) napisali su slovo K kako bi dobili svoje ime ‘the KLF’.
Ožujak (16): Sadržavajući reggae i dub remikseve prijašnjih pjesama te također aktualne hit singlove, ponovo snimljen te reizdan prijašnji album “The White Room” zauzima 3. mjesto UK charta te će na dotičnom chartu provesti impresivna 43 tjedna.

Svibanj (11): Sljedeći singl grupe, “Last Train To Trancentral (Live From The Lost Continent)”, remiksirana verzija prijašnjeg “Last Train To Trancentral (Pure Trance)” iz ožujka prošle godine, popraćen vrlo efektnim video spotom koji prikazuje njihova zamisao njihovog Izgubljenog kontinenta Mu (eng. Lost Continet Of Mu) kojega je u Pinewood studijima napravio Cautyjev brat Simon Cauty, smješta se na 2. mjesto UK charta iza singla “The Shoop Shoop Song (It’s In His Kiss)” pjevačice Cher.
Lipanj (23): Poslužuju sladoled za vrijeme stanke u izvođenju komičara Emoa Phillipsa tijekom održavanja Liverpoolškog festivala komedije za čijeg su trajanja na stageu također nastupali The Lost Children Of Mu.
Kolovoz (23): Singl “3 A.M. Eternal (Live At The S.S.L.)” u SAD-u doseže zlatnu tiražu.
Rujan (7): Singl “3 A.M. Eternal (Live At The S.S.L.)” doseže 5. mjesto US charta.
(14): Album “The White Room” doseže 39. mjesto US charta.

Studeni (16): Remiksirana verzija prijašnjeg istoimenog singla iz 1990., singl “It’s Grim Up North” kojega su izdali pod svojim prvim imenom The Justified Ancients Of Mu Mu te u kojem su savršeno iznizali sjeverno-engleske gradove, doseže 10. mjesto UK charta. (U njegovoj originalnoj verziji gostuje Pete Wylie, bivši frontman liverpoolske grupe Wah!.)
(23): Singl “What Time Is Love? (Live At Trancentral)” u kojem su samo za američko tržište također samplirali standard “Kick Out The Jams” grupe MC5, doseže 57. mjesto US charta.
Prosinac (4): Album “The White Room” u SAD-u doseže zlatnu tiražu.

Tijekom posljednje dvije godine također su radili remikseve za pjesme “Policy Of Truth” Depeche Modea, zatim “What Is Dub?” The Moody Bluesa te “So Hard” i “It Must Be Obvious” The Pet Shop Boysa.
Neil Tennant (The Pet Shop Boys) o njegovu radu s njima: “Kada su radili remiks za ‘So Hard’, uopće ga nisu napravili već su ponovo snimili cijelu pjesmu tako da sam morao ponovo snimati vokale, uradili su to na potpuno drukčiji način (…)”

1992.
Siječanj (4): Nova verzija pjesme “Hey Hey We’re Not The Monkees” s originalnog izdanja albuma “The White Room” iz 1989., preimenovana u “Justified And Ancient” (objavljena u prosincu 1991.) u kojoj također gostuje ‘Prva dama countryja’ – Tammy Wynette (R.I.P.) (u njezinu pratećem video spotu pojavljuje se kao The Queen Of The Lost Continent Of Mu), doseže 2. mjesto UK charta.

Veljača (11): Zajedno s grupom Simply Red osvajaju ‘Nagradu za najbolju britansku grupu’ u protekloj godini tijekom odvijanja dvanaeste dodjele godišnjih BRIT Awards održane u londonskom Hammersmith Odeonu prije čega su zajedno s thrash metal bendom Extreme Noise Terror izveli thrash metal verziju svojeg hit singla “3 A.M. Eternal (Live At The S.S.L.)” te odmah nestali s ceremonije dodjele uopće ne pokupivši dotičnu nagradu. Izvedbu spomenutog singla završili su priopćenjem ‘Dame i gospodo, The KLF su upravo napustili glazbeni biznis.’
Također su prije same ceremonije iz klaonice sa sobom doveli svježe zaklanu ovcu, koju su umjesto kako je bilo planirano tijekom spomenute live izvedbe raščetvorili na stageu, šutnuli na ulazu u Royal Lancaster Hotel gdje se održavao aftershow party te na kojoj su također ostavili poruku ‘I died for you. Bon appetit!’
Pobjednički kipić s ceremonije nekoliko je godina kasnije pronađen zapaljen na polju u blizini Stonehengea (Engleska).
Ožujak (5): Pojavljuju se u emisiji Top Of The Pops BBC1-TV-ja.
(14): Treća te ujedno i posljednja verzija singla “What Time Is Love? (Pure Trance)”, preimenovana u “America: What Time Is Love?”, doseže 4. mjesto UK charta.
(15): Prisustvuju petoj godišnjoj Rock’n’Roll Banger Race održanoj na Wimbledon stadionu (London).
(21): Singl “Justified And Ancient” doseže 11. mjesto US charta.

Svibanj (14): Na pozadini NME-ja kroz svoju izdavačku etiketu KLF Communications objavljuju oglas o svojem umirovljenju koji je glasio: “Tijekom posljednjih pet godina prolazili smo divlji i ranjivi, zastrašujući i veličanstveni, zasr**i ali sjajni put od kojih su nas posljednje dvije dovele do komercijalnog trona. Sada smo u situaciji kada sa ovih sunčanih uspona prema njemu možemo ići u samo Bog zna kakve padove, stoga u doglednoj budućnosti više neće biti nikakvih izdanja The Justified And Ancients Of Mu Mu, The JAMs, The Timelords, The KLF i ostalih prošlih, sadašnjih ili budućih imena pripisanih za naše aktivnosti.” također potvrđujući da je od tada cijeli KLF Communications katalog izbrisan: “Više nema daljnjih informacija.”
Također su na telefonskoj sekretarici svoje sada već ugasle izdavačke etikete ostavili poruku sadržaja: “Ovo je snimljena izjava…Bill Drummond i Jimmy Cauty upravo su napustili glazbeni biznis.”

(19): Komentirajući nestanak benda, vidno razočaran spomenuti britanski DJ Steve Wright izjavljuje: “Bili smo jako zapanjeni kada smo čuli tu vijest. Mislili smo da su najuzbudljivija i najoriginalnija grupa današnjice. To je definitivno najgora vijest nakon odlaska Cliffa Richarda iz The Shadowsa.”

1993.
Cauty i Drummond pod svojim novim imenom K Foundation zajedno s Red Army Choir tijekom godine snimaju pjesmu “K Cera Cera” koju su nudili vlasnicima Wembley stadiona da ju puste prije početka utakmice F.A. Charity Shielda kako bi ih publika mogla proglasiti ‘Najgorim izvođačem godine’ tijekom održavanja godišnjih Turner Awards.

1994.
Kolovoz (23): Snimaju kako spaljuju milijun funti koje su povukli sa svog računa iz NatWest banke.

1995.
Rujan: Pod svojim novim imenom – The One World Orchestra, Cauty i Drummond prilažu pjesmu “The Magnificent” koja također samplira glas DJ-a Fleke sa srpske nezavisne radio stanice B92 (“Human against killing… that sounds like a junkie against dope“) za kompilacijski album raznih izvođača “The Help Album” čiji je prihod od prodaje išao žrtvama rata u Bosni i Hercegovini na kojem se također nalaze pjesme Oasisa, The Boo Radleysa, The Stone Rosesa, Radioheada, Orbitala, Portisheada, Massive Attacka, Suedea, The Charlatansa, Stereo MC’s-a, Sinead O’Connor, The Levellersa, Manic Street Preachersa, Terrorvisiona, Planet 4 Folk Quarteta, Terry Halla & Salad, Neneh Cherry & Trout, Blura te The Smokin’ Mojo Filtersa.

1996.
Svibanj: Pod nazivom 1300 Drums Featuring The Justified Ancients Of M. U., Cauty i Drummond singlom “Ooh! Aah! Cantona” – njihova posveta tadašnjoj velikoj nogometnoj zvijezdi kluba Manchester United, Ericu Cantoni, dosežu 11. mjesto UK charta.

1997.
Rujan (17): Prethodno se nazvavši 2K, u godini kada su obilježavali desetu godišnjicu izlaska njihovog spomenutog debitantskog albuma “1987 (What The Fuck Is Going On?)”, u londonskom Barbican Arts Centreu prikovani za motorna invalidska kolica izvode svoje jedino buduće singl izdanje – “***k The Millennium”, dok se negdje u isto vrijeme na vanjskom zidu londonskog National Theatrea pojavio grafit s natpisom “1997 (What The Fuck Is Going On?)”.
Listopad (25): Objavljen za etiketu Mute, spomenuti singl doseže 28. mjesto UK charta. Također ga je pratila provokativna reklamna kampanja u kojoj su pitali ljude žele li zaista j****i milenij od kojih je 18,436 njih glasalo ‘da’ dok je 2,227 njih glasalo ‘ne’.
Nedugo zatim mijenjaju ime u K2 Plant Hire Ltd. te pokreću svoju službenu Internet stranicu, www.k2planthire.ltd.uk.

Studeni (27): Objavljuju knjigu “K Foundation Burn A Million Quid” čijoj su premijeri u londonskom Atlantis Art Spaceu mogli prisustvovati samo pomno odabrani kritičari koje su sami izabrali. Knjiga govori o njihovom spomenutom spaljivanju milijun funti 23. kolovoza 1994. godine.
Nedugo po njezinoj objavi obznanjuju svoj konačni razlaz također izjavivši da se neće ponovo okupiti toliko dugo sve dok svijetom ne zavlada istinski mir.

Nakon njihovog razlaza Cauty je nastavio svoje djelovanje u nekoliko post-The KLF projekata uključujući glazbeno-konceptualni umjetnički kolektiv Blacksmoke te elektronsku grupu Transit Kings koju je 2001. oformio zajedno sa svojim starim kolegom iz The Orb, Alexom Patersonom, dok je Drummond nastavio raditi kao pisac te također konceptualni izvođač.

Muziku podržava