RockOff festival; kako, zašto i protiv koga?

2499

Krenule su prijave za RockOff, festival novog zvuka. Do 1. lipnja svi zainteresirani trebaju poslati prijave, tj. pjesme. Puno je svakodnevnih pitanja, pa da i ovom prilikom odgovorimo bar na neka od njih.

Zašto Rock Off? Koliko ima dobre pop i rock glazbe kod nas? Ima li je uopće? Ako ima – najizravnije – RockOff je tu da prekine uobičajenu kuknjavu da puno, previše, dobre glazbe kod nas potone prije nego ju čuju svi koji bi mogli i trebali.

Pravila, pravila, ali jednostavna
Pravila su jasna i vrlo jednostavna, do 1.6. potrebno je poslati link za jednu pjesmu, okvirnu biografiju izvođača, te fotografiju, na email adresu rockoff@hds.hr. Nastojimo biti što praktičniji; uvjet je da pjesma nije diskografski objavljena na CD-u, a ako je bila na promotivnim platformama poput Bandcamp, Soundcloud, MySpace ili YouTube – ali ne i na komercijalnim, prodajnim, poput iTunes – ne smije biti starija od godinu dana. I trebala bi, dakako, biti odlična.

Prijaviti se mogu svi koji žele, ali, drugi uvjet, ne smiju imati više od tri diskografski objavljena albuma, to je granica. Treći uvjet je da je glazbenik iz Hrvatske, jer širenje priče na regiju u ovoj početnoj fazi rada bio bi preobiman zahvat. Osim toga, HDS, Hrvatsko društvo skladatelja, glavni organizator, ipak je strukovna udruga domaćih autora glazbe.

Muziku podržava

Rock kao jazz
Budimo realni; i ovako nas čeka par stotina snimka i to će biti ozbiljni zadatak za žiri; Damir Martinović-Mrle iz Let3, producenti Pavle Miholjević i Jura Ferina iz Svadbas, Josipa Lisac – dugogodišnji primjer uspješne pjevačice sklone novim izazovima, drage mainstream medijima – i ja. S nama će biti i predstavnik Rolling Stonea, časopisa koji će izabrati svog favorita.

Znamo koliko ima zanimljivih izvođača i ovom prilikom HDS kao krovna organizacija domaćih autora i skladatelja logistički i financijski podržava nadolazeću generaciju rock i pop glazbenika. Radovi su u tijeku, kao i pregovori, a u priču bi se sa svojom strukovnom podrškom uskoro trebala uključiti i HGU (Hrvatska glazbena unija). Suvišno je reći da se radi o kulturološki značajnoj misiji; hajdemo vidjeti može li pop kultura kod nas dobiti status kakav ima u svijetu, to je prioritet. Ili status kakav ima jazz kod nas?

Koliko ima dobrih pjesama oko nas?
Unutar ovih pravila prijaviti se mogu svi, nije bitno koliko imaju godina, jesu li poznati manje ili više, ili nepoznati, zgodni ili ružni, koje im je boja očiju, kože i koje su nacionalnosti. Bitno je da prijave odličnu pjesmu, i da nemaju više od tri službeno objavljena albuma, što smo odabrali kao gornju granica popularnosti Zanimaju nas nov(ij)a, ili barem kultna imena, koja znaju ‘posao’, znaju svirati, cijene ih kritika i publika, ma koliko je imali.

No, bitno je prijaviti odličnu pjesmu, neovisno o žanru, da bude potencijalno otkriće u tom i takvom žanru, a žanrovske granice su vrlo široke. Dakle, najosnovniji uvjet, mora biti punokrvna pjesma, pa hajdemo provjeriti koliko ih ima uokolo nas?

Multimedijalni RockOff
Da se vidi da znaju zakopati pravu stvar. Nakon toga garantiramo im da ćemo posvemašnjim multimedijskim ‘terorom’ javnosti, preko radija, televizije, portala Muzika.hr kao glavnog internetskog partnera, časopisa Rolling Stone i koncerata u Tvornici kulture, dovesti do iduće stepenice u karijeri. Osim završnog koncerta u studenome, nekoliko tjedana prije, jednom tjedno, po dva izvođača nastupat će u malom pogonu Tvornice na koncertima koji će također dobiti svoju porciju medijske popraćenosti. Izgurati ih do ozbiljnog broja vrćenja po radijima, pojavljivanja na televizijskim ekranima i svega ostaloga što ide uz medijsku prisutnost.

Festivalska kompilacija i koncerti
Prvi put autorima i bendovima otkupljivat će se dostavljena snimka, jer radimo tržišno, ukoliko uđe u program festivala. Ako bude tehničkih deficita, profesionalni producenti do 15. rujna zajedno s glazbenicima doradit će pjesme u tonskim studijima.

Nakon toga snimke će kao festivalska kompilacija biti objavljene na odabranom streaming servisu, a vrćenje će opet donijeti ovce i novce autorima. HDS kao glavi organizator čitave priče omogućit će potrebnu logističku podršku kako bi novi domaći rock počeo rokati malo šire nego do sada.

Cilj je da se pjesme vrte i emitiraju
Pucamo iz svih oružja, osnovi zadatak festivala je da se nove pjesme od sredine rujna što više medijski predstave, zavrte na radijskim postajama, u gostovanjima na televizijskim programima i na streaming servisu gdje će biti objavljena službena kompilacija festivala prije nego počnu koncerti. Ideja je da se u trenutku dok se CD-i sve manje prodaju pjesme i izvođači predstave što širem krugu publike, zarade neke novce i neku popularnost autorima, prepoznatljivost. Ako ju već imaju, još bolje. Cilj je da zanimljiva rock i pop glazba pokaže i komercijalni potencijal, a RockOff će glazbenicima dati svu potrebnu logistiku da se to i napravi.

Troje prvoplasiranih (osim spomenute dvomjesečne medijske prisutnosti i koncerata), snimit će profesionalne videospotove za pobjedničke pjesme, te dobiti mogućnost snimanja idućih singleova s profesionalnim producentima. I jedno i drugo opet će ih dovesti do – emitiranja pjesama.

Promocija odmah i sad
Naime, nepoznanica je hoće li netko imati dovoljno materijala za album, pa ne želimo hendikepirati izvođače pričom o albumu nego im nudimo brzu promociju odmah i sad, s novcima iza toga, a vjerojatno će im se ‘prilijepiti’ i diskografi i ponuditi im ugovor. RockOff želi promovirati novu scenu, a ako bude zrelog materijala za snimanje albuma, problema neće biti.

Naravno da će izbor finalista i pobjednika ovisiti o svakom članu žirija, zato i jesu odabrani, zbog njihove osobnosti ali i otvorenosti novom zvuku, kao i iskustva i profesionalizma. Njihove reputacije osiguravaju pošten odabir najmarkantnijih prijava.

Dajmo širokoj publici da ih čuju
Jer, ponovimo, osnovni kriterij je odlična pjesma, mora se raditi o glazbenicima koji ozbiljno rade to što rade, ‘grizu’ u glazbi i nude dobar materijal. RockOff je prije svega festival zanimljive nove glazbe koju ćemo medijski adekvatno predstaviti široj javnosti. To je osnovni zadatak, da ti bendovi i solisti stignu do što većeg broja ljudi koji ih inače možda ne bi čuli.

Smisao ove akcije jest promovirati novu dobru glazbu, medijski ju što jače predstaviti širokoj publici i dati glazbenicima konkretnu prisutnost u medijima, na top ljestvicama, u radijskim i televizijskim programima.

Ozbiljna medijska akcija
U dva završna mjeseca nastupa i završnog gala koncerta iskristalizirat će se priča o favoritima a diskografi su više nego dobrodošli da se uključe u priču. Ukratko, namjeravamo napraviti ozbiljnu medijsku akciju koja će nakon par mjeseci dovesti priču do finalne večeri u velikoj dvorani Tvornice. Ali već prije toga odabrane pjesme i glazbenici bit će bogato rasprostranjeni po medijima i top ljestvicama. Nakon toga plan je napraviti modernu i atraktivnu, dinamičnu koncertnu večer s dvije pozornice u Tvornici, s atraktivnim televizijskim prijenosom, voditeljima i glazbom koja će biti predstavljena po svim visokim standardima koji danas važe u svijetu. Ako gledate Britawards, RockOff će koncepcijski biti napravljen tako, interaktivno s publikom, voditeljima i žirijem. I Joolsu Hollandu bi trebalo biti žao da nije kod nas te večeri.

Namjera je napraviti cool priču trajanja nekoliko mjeseci. Ako ste bili u londonskom Royal Festival Hallu na večerima kad su kuratori programa bili Morrisey ili Bowie, onda je to otprilike model koji namjeravamo iskoristiti ovom prilikom. Znači, zanima nas, kao i vas, odlična glazba koja će biti atraktivno predstavljena medijima i širokoj publici…

0 Shares
Muziku podržava