Ova tragikomedija je o onima od kojih se sklanja pogled, okreće glava, od koji se udaljava jer se zbog njih osjećate nelagodno, priča je to o siromasima, kockarima, alkoholičarima, prosjacima, uličnim huliganima i probisvijetima – ovako je najavljena predstava “Nepoznata iz Seine” čiju sam premijeru sinoć gledala u Teatru &TD. Autor projekta koji je nešto između koncerta i predstave (ili jedno i drugo istovremeno?) je Odon von Horvath, a u ulozi redateljice našla se Rajna Racz. Redateljica naglašava kako je na projektu radio “snažni ženski tim”: scenografiju potpisuje Paola Lugarić, kostimografiju Ines Bašić, suradnica za pokret je Nikolina Medak, oblikovanje svjetla kreira Dina Marijanović, a Mare Milin potpisuje vizualni identitet i fotografije. Priča o velegradu u kojem se pojmovima bliskosti, ljubavi i samoubojstva podsmjehuje i zgraža dovela je na pozornicu glumce Juditu Franković Brdar, Marina Klišmanića, Roberta Španića (kojeg je jučer mijenjao Ivan Čuić) i Gloriu Dubelj te muzičare Porto Morto koji su dali zvuk tom velegradu.

 

View this post on Instagram

 

farbamo zidove po narudzbi @portomortobend @teatar.itd #nepoznataizseine

A post shared by Matija Brajković (@mbrajkovic31) on

Koja je priča, tko je Nepoznata is Seine? Nepoznata je tragična junakinja koja se pojavljuje prvo u ulozi one osobe od koje skrećemo pogled, ona koja je Bezimena. Bezimena prosjakinja koja živi iz dana u dan nastavkom radnje dolazi u ulozi anđela čuvara jednog od likova iz priče – Alberta. Naime, Irene, vlasnica trgovine dvoji se između dva muškarca: mračnog Alberta i pouzdanog Ernesta, što dovodi do sukoba između njih dvojice tijekom kojeg Ernest sugerira Albertu samoubojstvo. U to lik Nepoznate uskoči kao Albertov zaštitnik koji ga prvo odvuče od samubojstva, a nakon što Albert poklekne i počini zločin čuva ga od policije.

Muziku podržava

Svo to vrijeme Porto Morto je svirao mahom materijal koji bi se, prema njihovoj najavi, trebao naći na njihovom nadolazećem albumu (btw, po onom što sam čula: kuha nam se opasan treći album). Da ne bi došlo do zabune: Porto Morto nisu samo dali zvuk predstavi o velegradu čijim stanovnicima ništa ne ide od ruke, već su integralni dio nje. Svo vrijeme nad likovima stoje porto mortovci, odjeveni u narančaste kombinezone, u ulozi njihove svijesti koja kao grčki kor komentira radnju, najčešće na način da šapće ili vrišti ono što zbrkani likovi zapravo misle dok govore nešto sasvim drugo. Glazba je u obliku Porto Morta bila glavna glumica ove predstave: naša svijest. Dok sam gledala predstavu razmišljala sam kako je zapravo logično da je upravo Glazbi pripala ključna uloga: koja druga forma umjetnosti prenosi naše predivno zbrkane misli kao muzika?

Scena iz predstave. Izvor: teatar.itd (Instagram)

Podvojenost cijelog projekta je očita: idejno on pleše na granici između koncerta i predstave, dok u praksi – na pozornici – pleše na granici između izrečenog i onog  promišljenog: bezimenog.

“Nepoznata iz Seine” sljedeće izvedbe ima još 5., 6. i 7. studenog, a nakon toga se vraća u prosincu. Dajem tople preporuke za originalnu predstavu koja je eksperimentom s muzikom i dramom stvorila jedan neobičan format prikladan za neobična vremena.

 

0 Shares
Muziku podržava