Hip hop ikona DJ Spooky sutra nastupa u KSET-u

    1126

    Sutra, 14. svibnja će u zagrebačkom KSET-u povodom 4.-og rođendana net.kulturnog kluba (mama), gostovati cijenjeni newyorški umjetnik i hip hop DJ, DJ Spooky. Koncert počinje u 21 sat, a cijena ulaznice je 45 kuna u pretprodaji (net.kulturni klub (mama), Plug&Play, Dancing Bear i KSET) i 55 kuna na dan koncerta.

    DJ Spooky That Subliminal Kid možda je široj javnosti najpoznatiji svjetski aktivist na razmeđi konceptualne umjetnosti, teorije i zagovaranja DJ kulture s naglašenim hip-hop pristupom umjetnosti DJ-inga. Široka prostranstva njegova glazbenog aktivizma potpuno su unikatni mix avangardnih muzičkih teorija i uličnih formi.

    Turntablism umjetnici kao moderni pjesnici, alternativni sistemi licenciranja autorskih djela, limiti glazbenih studija, DJ kultura, digitalna umjetnost – to su samo neke od aktualnih životnih preokupacija ovog iznimnog intelektualca koji neprekidno sklada i remixira glazbu te piše o njoj i njenom utjecaju na okruženje u kojem suvremena glazba svakodnevno pronalazi nove puteve i oblike.

    Muziku podržava

    DJ Spooky bez ikakve je dvojbe jedan od najvećih američkih DJ-a svih vremena. Koliko god ova konstatacija pretenciozno zvučala činjenice govore njemu u korist, jer ne samo da je prije deset godina ovaj čovjek iz temelja promjenio dotadašnje poimanje hip-hop DJ-a, već je svojim širokim obrazovanjem i naslušanošću u kombinaciji s neupitnim tehničkim sposobnostima DJ Spooky sebi priskrbio, kako priznanja kritike, tako i poštovanje od strane kolega muzičara koji se doslovce otimaju za njim.

    Bilo da se radi o jazzu, hip-hopu, technu, rocku ili elektronici, njegov je rad prisutan svugdje, a surađivao je s najeminentnijim glazbenicima kao što su Wu Tang Clan, Metallica, Dj Shadow, Sonic Youth, Nick Cave, Steve Reich, Lee Scratch Perry, William Parker, Joe McPhee, Yoko Ono, Koole Keith, Arto Lindsay, Gary Lucas i mnogi drugi.

    Na performance u KSET-u predstavit će svoja dva aktualna albuma, “Rhythm Science” je plesno-ritmička pan-humanistička vježba u formi hip-hop DJ-mixa s glasovima Joycea, Artauda, Deleuzea i drugih, a “Riddim Clash” je remek-djelo analitičkog pristupa dub-tehnikama.

    U net klturnom klubu (mama) će pak predstaviti svoju upravo objavljenu knjigu “Rhythm Science” (MIT, 2004) u formi ‘live’ multimedijalnog predavanja s fokusom na povijest digitalnih umjetnosti i medija remiksiranih DJ-kulturom.

    Navodimo samo neke od reakcija suvremenih teoretičara: “Rhythm Science” je prvi važni umjetnički avangardni manifest 21. stoljeća. To je knjiga koja se usredotočuje na maksimalne potencijale remiksiranja u današnjoj umreženoj kulturi. (Steven Shaviro).

    U ovoj briljantnoj i prekrasnoj knjizi, Paul Miller nam daje ritam samplirane kulture – kulture koju kreiraju oni koji znaju remiksirati i tehnologije koje omogućuje da svatko može remiskirati. “Rhythm Science” je znanost, umjetnost – ona je priča o tome kako bi sloboda izgradila bolju znanost i umjetnost (Lawrence Lessig)

    Izabrana diskografija:

    “Riddim Warefare”, feat. Killah Priest (Wu Tang Clan), Kool Keith, Sonic Youth i Arto Lindsay. // Output, 1998.

    “Under The Influence” mixtape // Six Deegres, 2001.

    “Modern Mantra” mixtape // Shadow, 2002.

    “Optometry” feat. William Parker, Joe McPhee, Matthew Ship // Thirsty Ear, 2002.

    “Dubtometry” feat. Lee Scratch Perry, Mad Professor etc…// Thirsty Ear, 2003.

    “Rhythm Science” mixtape // Sub rosa, 2004.

    “Riddim Clash” // Play, 2004.

    0 Shares
    Muziku podržava