Mate Mišo Kovač dobitnik je ovogodišnjeg Porina za životno djelo. Goran Bare osvojio je nekoliko Porina više nego što je očekivao, a očekivao je malo jer je prije Bare bio veliki porinovski gubitnik.
Možda je promjeni pridonijelo to što je u novije doba Baretovo ponašanje sve sličnije Mišinom.
Širokoj publici nitko nije tako simpatičan kao Mišo sa svojim japajapajakanjem. Osobno, istinski sam uživao čitajući njegovu bilješku na kompilaciji “50 godina Splitskog festivala“. U prosjeku, svaka druga rečenica imala je riječ ‘ja’, uz obaveznu napomenu kako je engleska i američka glazbena mafija uništila ploču i napravila CD, tako da se više ne može znati čija se glazbena ostvarenja najviše prodaju. Kad smo već kod Amera, prije nekoliko godina pojavila se ‘forvarduša’ s 15 nevjerojatno sličnih naslova pjesama 50 Centa i Miše.
Na novoj kompilaciji na pet diskova “100 originalnih hitova” tako se mogu čuti interpolacije ključnih riječi i ključnih glazbenih momenata iz pjesme u pjesmu, umjesto da se veći naglasak stavi na umjetnički vredniju, ali manje poznatu stranu Mišinih glazbenih afiniteta, može se čuti kako sasvim malo promijenjene fraze često puta mogu donijeti fine novčeke.
Veliki pjevači kao što su Joe Cocker, Rod Stewart ili Tom Jones također su imali grozomorne ploče, pa su ipak bili zapamćeni po ‘onim dobrim’ pjesmama. S Mišom to nije uvijek bio slučaj. Pjesme su mu ostale upamćene i nadživjele vrijeme, makar su neke od njih po estetskoj vrijednosti bile dvojbene. To što su mu prepoznate populističke mantre, a ne one umjetnički dublje stvari – nije toliko njegov problem (on je davno bio odlučio u kojem smjeru želi karijeru), kao što nije njegov problem ni to što mu je glazbena struka (tek sad) dodijelila nagradu za životno djelo. Čovjek bi i bez toga bio ‘najveći’, ‘legenda’ i ‘naš Mišo’ jer publika kojoj se obraća ionako ne mari ‘za papir’.