Darko Budna: “Mala enciklopedija popularne i rock glazbe Koprivnice”

    4818

    Darko Budna

    Mala enciklopedija popularne i rock glazbe Koprivnice

    Datum izdanja: 01/11/2007

    Izdavač: Bogadigrafika

    Jezik: Hrvatski

    Br. stranica: 150

    Naša ocjena:

    Ima nešto pomalo bizarno ali i simpatično u knjigama koje u naslovu imaju riječ enciklopedija (može to biti i leksikon, pregled i slično) spojen s imenom jednog malog i (glazbeno) ne previše bitnog grada. Koprivnica. Pa nije to London ili Bristol, nije čak ni Zagreb ili Rijeka.

    Okej, znam da su Overflow iz Koprivnice, negdje u magli mi je da i Evačić ima veze s tim krajem, a sada sam saznao da je tamo rođena i Vanna te se prisjetio zanimljivog benda Don’t, ali postoji li još neko ime u ‘popularnoj i rock glazbi Koprivnice’ koje bi bilo relevantno za cijelu Hrvatsku? Teško.

    U ovu je knjigu uložen ogroman trud i to je odmah vidljivo. Isto tako je vidljivo da je gospodin Budna pravi glazbeni obožavatelj i uz to (pritajeni) lokalpatriot. Osim toga, ova knjiga pruža zaista izvrstan uvid u sve ono što se u koprivničkoj glazbi događalo u zadnjih pedesetak godina. Ipak, nekome tko nema direktne veze s Koprivnicom, ova enciklopedija može biti zanimljiva samo parcijalno, kada se spomene neko poznato ime.

    Muziku podržava

    Jedna od mana je ta što se autor, iz tko zna kojih razloga, potrudio uključiti apsolutno svakoga tko je u Koprivnici imao ikakve veze s glazbom. To i ne bi bila mana da se ne pojavljuju neki efemerni likovi koji su od 1990. pa sve tamo do 1992. svirali saksofon kao šesti član benda Sirova plastika, s kojim su skoro zasvirali na rock festivalu u ne toliko udaljenoj Kutini.

    Karikiram, naravno, ali činjenica je da tu ima previše osoba i glazbenih sastava koji su svirali samo obrade i to samo jednu godinu, a uz tekst su dobili i fotografiju. Dojam je da bi knjiga bila puno bolja i zanimljivija da su recimo Overflow i slični dobili puno više prostora, čitava poglavlja, a ovi mali, važni samo vlastitoj majci, eventualno običnu faktografsku bilješku.

    Knjiga je bogato opremljena brojnim (i ponekom raritetnim) fotografijama, notnim zapisima i člancima iz novina. Ima i dodatak na engleskom jeziku “Urbi et orbi: Base of pop and rock music history in Koprivnica” u kojemu se neki (važniji) akteri iz prvog dijela pojavljuju kronološkim (a ne više abecednim) redoslijedom popraćeni kratkim bilješkama o razdoblju u kojem su djelovali. To djeluje puno suvislije i to bi bio pravi put ako bi se radilo drugo izdanje knjige.

    Ova enciklopedija sadržava i “Kratki globalni razvoj glazbene industrije“, koji se jednako bavi i svijetom i Koprivnicom, a zamišljen je vjerojatno kao nešto što će nam pomoći da bibliografske natuknice koje slijede smjestimo u neki kontekst.

    Gospodinu Budni netko bi trebao objasniti da niti u jednoj knjizi ne piše ‘sve’. I da tome ne treba težiti. Uz to, trebalo bi se pozabaviti ciljanom skupinom jer ja zaista nemam pojma kome je ova knjiga namijenjena.

    Ako zanemarimo ove dvije poprilične mane (pretencioznost i neusmjerenost), ova knjiga postaje vrlo zabavan, poprilično bizaran i nevjerojatno iscrpan pregled glazbenog života jednog malenog grada u Lijepoj našoj, a to uopće nije loše i ponekada čak može biti i sasvim dovoljno.

    Muziku podržava