David Bowie kroz svoju je veliku karijeru pristupao životu drukčije od svojih kolega i, kako je rastao, zadržao je svoj glas i iznosio stvari koje su očajnički trebale biti ispričane od nekoga njegova scenskog statusa. On je bio jedan od rijetkih koji je to doista i činio.

Nakon Bowiejeve smrti 2016., internetom su nicali video klipovi intervjua koji prikazuju kako  daje glas zanemarivanim skupinama. Iskoristio je svoj status kao platformu da svijetu pokaže i dokaže realnost. Najpoznatiji od tih incidenata dogodio se 1983. kada je žestoko osudio MTV zbog nedostatka izvještavanja o afroameričkim umjetnicima, otkrivajući kako su te izvođače emitirali samo tijekom kasnih sati. Uzimajući u obzir da je MTV u to vrijeme imao veliku moć, moglo je doći do ozbiljnih posljedica za Bowieja, ali on se svejedno odlučio boriti i pustiti glas.

“Gledajući MTV proteklih nekoliko mjeseci, shvatio sam da je to jedan značajan pothvat koji ima velik utjecaj na mnoštvo tema”, izjavio je Bowie. “Jednostavno sam iznenađen činjenicom da je na njemu tako malo ‘crnih’ umjetnika. Zašto je to tako?”

Bowiejev utjecaj na generacije hip hopa

Muziku podržava

Deset godina nakon, 1993., pojavio se u NBC-jevom programu “Today”. Voditelj Bryant Gumbel, podsjetio je Bowieja na prethodni komentar koji je dao o tome kako su reperi jedini glazbenici koji su istinski kreativni. “Da, vjerujem da je tako”, rekao je Bowie odgovarajući voditelju na njegovu prethodnu opasku.

David Bowie je i kroz svoj rad utjecao na hip hop kulturu, njegove su pjesme korištene kao reference u velikom broju hip hop pjesama. Bowiejeva pjesma “Fame”, jedna je od najpopularnijih pop pjesama o uspjehu, a često se pojavljivala na hip-hop pjesmama, koristili su je Jay Z na “The Takeover”, Ice Cube “Alive on Arrival”, MC Lyte na “Put It on You” i Public Enemy na “Night of the Living Baseheads”.

“Let’s Dance”, Bowiejev hit također je korišten kao sample za Puff Daddyja, Notorious B.I.G.-a i Maseovu dekadentnu “Been Around the World”, dok se na drugom kraju spektra, “Soul Love” pojavila u underground djelima J. Dille i El-P.

Tu je također Vanilla Ice, čija je “Ice Ice Baby” pokrenula tisuću rasprava o granicama između glazbenih referenci i kopiranja samplea koje su crpili iz Bowiejeve suradnje s Queenom, “Under Pressure”.

Bowieja su također pitali misli li da su se umjetnici prodali u želji za komercijalnim uspjehom, na što je on nudio slojevito objašnjenje koje podupire kako je došao do ovog zaključka. “Ne mislim da je to tako”, rekao je Bowie reagirajući na prodaju umjetnika. “Mislim da su bijelci zapravo postali dio administracije, odnosno ljudi koji su nam donijeli rock’n’roll u njegovom bjelačkom obliku. Mislim da su se kvaliteta i značaj društvene poruke u velikoj mjeri preselili na afro i latinoameričko tržište, i odatle dolazi nova snaga glazbe. Uz glazbu postoji velika društvena odgovornost. Ona može pomoć otkrivanju, ona ima svrhu.”

U istom intervjuu 1993., Bowie se također dotaknuo kreativnog procesa i načina na koji stvarima pristupa iz umjetničkog smisla, umjesto razmišljanja o tome kako će njegova glazba postojati u komercijalnoj sferi. “Lijepo je misliti, odnosno biti ciničan u vezi s tim, da je to dobra prilika za karijeru za mlade ljude”, rekao je Gumbelu. “Mislim da svatko tko uzme gitaru i stavi olovku na papir ima nešto u sebi što želi izraziti drugima i da želi biti shvaćen.” Govoreći o svojoj glazbi, dodaje: “Ako ne dam sve od sebe u nešto što pišem, neizbježno zažalim zbog toga.”

U nastavku pogledaj video intervju.

0 Shares
Muziku podržava