Toplina zapadne Afrike u srcima jazz publike

    1032

    20. Međunarodni dani jazza: Richard Bona Quintet

    100Kn
    Datum i vrijeme: Srijeda, 20.10.2010. @ 20:00
    Mjesto održavanja: K.D. Vatroslav Lisinski – mala dvorana Zagreb , Trg Stjepana Radića 4

    Richard Bona, kamerunski basist jučer je na drugoj večeri 20. Međunarodnih dana jazza u hladnu jesensku zagrebačku večer donio tople afričke ritmove prožete glazbom i drugih kultura, poput indijske i kubanske, kao i jazz-fusion nasljeđa.

    Pred popunjenom malom dvoranom Lisinski, predstavili su raznolik program koji je u prvom dijelu bio koncentriran na glazbu koja se stilski provlačila od afričkih korijena, preko jazza i fuzije, pa do zvukova inspiriranih Richardovim boravkom u Indiji.

    Dosta jak utjecaj world music u cijeloj izvedbi donekle je možda neuobičajen za posjetitelje jazz glazbe, pa se stoga u prvom dijelu koncerta možda i nije osjetila dovoljno jaka povezanost između glazbenika i publike. Ipak, ljepota i toplina koja se osjeća u pjesmama koje potječu iz zapadno-afričkih krajeva, osjeća se i u Boninom izričaju, pa smo tako čuli od nježnih balada do brzih i žestokih, gotovo rockerskih izvedbi.

    No, kako je koncert odmicao, i Bona je uspio malim show nastupom približiti se publici i ostvariti izvrsnu komunikaciju. Nakon reda vlastitih skladbi, show je počeo izvedbom Pastoriusove “Liberty City”. Poznata tema koju je publika prepoznala, a Richard sa svojim bendom cijelu skladbu kroz improvizacije odveo u nevjerojatan broj različitih smjerova u jednoj otprilike desetominutnoj izvedbi, u koju je uspio ubaciti i “Smoke on the Water” temu koja je nagnala publiku u smijeh, naglo je cijelu atmosferu učinila gotovo obiteljskom.

    U nastavku je Bona izveo baladu u akustičnoj verziji, samo s gitaristom na pozornici, pri čemu je otišao do publike po stolac, upoznao se i pozdravio s čovjekom koji mu je isti dodao, te nastavio komunicirati s publikom. To je bio element koji je nedostajao prvom dijelu koncerta, a u nastavku se pretvorio u pravu malu monodramu.

    U sljedećoj je skladbi i gitarist napustio pozornicu, a Bona je sam, uz pomoć nešto elektronike i efekata, nasnimavao svoj glas, stvarajući uživo pred publikom skladbu, dodajući višeglasje, pjevajući instrumente (udaraljke, kontrabas) i stalno osluškujući i mjerkajući je li to što je do sada napravio dobro zvuči i što bi sljedeće mogao dodati.

    Muziku podržava

    U maniri najboljih glumaca, podsjetio je na primjerice Zijaha Sokolovića neposrednim načinom komunikacije s publikom. Ovaj mali show bio je okidač u puno bolji drugi dio koncerta na kojem je publika potpomognula izvedbe držeći ritam pljeskom ili puckanjem prstiju, pa čak i zapjevavši pred sami kraj koncerta.

    Publici se taj show toliko svidio da ga je Bona ponovio i na bisu, u međuvremenu vrativši svoj kvartet na pozornicu, s kojima je izveo još nekoliko skladbi. Dojam nakon svega je kako je Richard izrazito otvoren i zabavan glazbenik koji uživa u tome što radi, a to je na kraju prepoznala i publika u dvorani nagradivši ga ogromnim i dugotrajnim aplauzom kakav ne dobiju baš često glazbenici koji posjete Zagreb.

    0 Shares
    Muziku podržava