Stray Dogg u Tvornici kulture: Nebeska tema jednog četvrtka navečer

    740

    Posljednji posjet Zagrebu Stray Dogg je ostvario u ožujku prošle u Vintage Industrial Baru. I sada se vratio; na krilima novog, četvrtog albuma, i to prvog novog albuma u posljednje tri godine. Očito je inspiracija preuzela kormilo, na oduševljenje svih fanova benda. Vratio se u društvu nekoga tko tek počinje graditi karijeru i tko se sa svojim debi albumom nalazi na brojnim listama najboljeg domaćeg albuma prošle godine; riječ je o ljupkoj Mary May. Indirekt zimski koncert u Tvornici kulture uz dvoje ‘croamericana’ folk izvođača: jedan prožet sebi karakterističnom melankolijom, drugi nekim uzvišenim bluesom. Pa sad vi protumačite što se odnosi na koga.

    Stray Dogg
    foto: Sara Moritz

    Otkud se pojavila Mary May? Prošle godine se i njena prijava našla među onima za INmusic Breakthrough natječaj. Makar je na kraju nismo gledali na Inmusicu, izgleda da joj takav ‘breakthrough’ nije ni bio potreban: Mark Mrakovčić producirao je njezin debi album “Things You Can’t Put Your Finger On“ koji ju je u kratkom roku smjestio u novi val domaćih kantautorica koje uspješno osvajaju naklonost pratitelja glazbene scene na marginama.

    Mary May
    foto: Sara Moritz

    Trenutno sprema samostalni koncert u Močvari (13.2.); sinoćnji nastup bio je odlično zagrijavanje za to. Osobno sam ju imala priliku slušati na prošlogodišnjem Indirektu: kakogod, tada nam je pokazala samo svoje akustično izdanje, dok ju je sinoć upratio bend.

    Muziku podržava

    Ovaj aranžman pokazao je sve boje njene glazbe: pa se tu osjetio utjecaj bluesa, indie folka i americane, i sve to upraćeno vokalom koji je daleko od ‘softest tunea’ : makar se pjevačica sama doima nježno, njezin vokal vas na trenutke svojom silinom zavodi, a na trenutke smiruje. U nekoliko je navrata, ipak, taj vokal bio pomalo pojeden glasnim bendom (a i žamor publike tu nije bio od pomoći) – no ipak je uspio opstati.

    Mary May s bendom
    foto: Sara Moritz

    Makar je sinoć “Softest Tune“ izostao sa setliste, počastila nas je sa šest, sedam odličnih stvari, poput “From Home“, “Somewhere Else“, poput “Black Porsche“  koja vas spušta i “Birdie“ koja vam daje krila.

    Što reći o Stray Doggu što već nije rečeno? Tradiciju koncerata bez greški bend je nastavio i sinoć. Strajnić vas neće zamarati brbljanjem na pozornici; on je tu da vam pokaže svoju – ovdje ću se poslužiti nazivom diskografske kuće pod kojom objavljuje – ‘pop depresiju‘. Tek se pretkraj koncerta malo našalio na račun mercha koji je velikim dijelom ostao zapakiran negdje doma. Očigledno je štovatelj lika Neila Younga; na prošlom zagrebačkom koncertu svirao je “Cortez The Killer“, dok je ovdje za sami početak koncerta iskoristio poznate taktove pjesme “Dead Man Theme“.

    Stray Dogg
    foto: Sara Moritz

    Setlista je sadržavala sve, malo starog i malo novog. Od novog albuma publiku su osvojili s “Look At The Moon“ (fanovima otprije poznatu) koja je pred mjesec dana dobila i pripadajući spot i sjajnu “Devil’s Dance“ – ovaj gem Stray Dogg su čuvali gotovo za sami kraj koncerta – ovaj neočekivani gem koji je uhvatio publiku nespremnu. Na pozitivan način. Bend je publiku ipak najviše topio, a starim stvarima, poput “Disappear“, “Time“, “Away“, “No One But You“, “Stay“ – stvari koje vam svaki put nanovo slome srce.

    Stray Dogg
    foto: Sara Moritz

    Kako Stray Dogg u svakom koncertu voli ubaciti jednu, dvije obrade, tako je bilo i sinoć – ovoga puta odali su počast Vladi Divljanu, dirljivom obradom “Nebeske teme“. Prikladno za kraj koncerta: publika je utihnula, ‘tiho, tiho, tiho i ovaj put’, Strajnić se šutke spustio s pozornice i odšetao, a bend nas je još neko vrijeme držao u snu. I kraj.

    108 Shares
    Muziku podržava