Saskia Laroo Project – baš je morala pasti kiša!

    950

    Saskia Laroo zasigurno je jedna od najvećih, ako ne i najveća jazz trubačica na prostoru Nizozemske danas. Grad Zadar imao je priliku vidjeti njezin nastup 3. kolovoza u društvu njenog internacionalnog projekta, poprilično nemaštovito nazvanog Saskia Laroo Project.

    Saskia Laroo je trubačica jazz orijentacije koja svoje jazz melodije ipak ukomponirava u jedan moderni lounge-ritam, što je vjerovatno namijenjeno približavanju jazza širim masama. Možda bi ju se dalo usporediti s Nils Peterom Molvaerom, iako su njene trubačke dionice dosta melodičnije. U svakom slučaju, večer uz lounge jazz obećavala je mnogo.

    Saskia Laroo Project je sastav u kojem osim slavne trubačice i vokalistice nastupaju i Warren Byrd na klavijaturama i kao vokalist, Nana Barimah kao MC, Alen Svetopetrić na bas gitari, Zoran Jaeger Jex, inače šef The Bastardza, na gitari i Siniša Banović (kojem je Saskia imala većih problema zapamtiti ime) na bubnjevima.

    Odličnom kombinacijom loungea, jazza i funka, koja bi tu i tamo eksplodirala nekim hip-hop dionicama za koje je bio zadužen i rapper Nana, Saskia Laroo je demonstrirala kako je zaslužila slavu i poštovanje koje uživa širom svijeta. Od odličnog razumijevanja soliranja i melodioznosti do pravovremeno korištenih različitih efekata, kako bi pokazala da je spoj tradicionalnog i modernog vrlo moguć te kako razvoj tehnike omogućava samo daljnji razvoj glazbe, Saskia Laroo prikazala nam je svoj vrlo široki vokabular izražavanja emocija i ideja na trubi.

    Praćena odličnim bendom, pružila je zadarskoj publici fenomenalan doživljaj i u tih sat i pol vremena, koliko je trajao koncert, otvorila možda i neke nove vidike u glazbi nekima od prisutnih.

    Muziku podržava

    Koncert je trebao biti održan na otvorenom, u dvorištu Providurove palače, no zbog kiše (da, točno se pogodilo da taj dan u osmom mjesecu u Zadru padne kiša!) morao je biti premješten u Narodno kazalište. Ovo je prvi detalj koji je naškodio koncertu.

    Naime, Saskia njeguje jedan vrlo plesni ritam, kako u pjesmama tako i u svom nastupu na pozornici te je jednostavno šteta što je publika bila zavaljena u udobne fotelje, a ne na nogama u plesnim koracima. Nadalje, Laroo koristi i neke pop elemente u svojim nastupima, npr. težnju da publika zapjeva zajedno s njom. Koliko god ovo bilo efektno i zanimljivo, tako nešto je poprilično teško ostvariti u kazalištu i kazališnoj atmosferi.

    Kazališna atmosfera i Saskia Laroo Project jednostavno ne idu zajedno. Ja samo mogu zamisliti kako se Saskia osjećala kad je prvi put pružila mikrofon prema publici da publika zapjeva, a iz gledališta muk. Zvijezda ovakvog kalibra to nije nikako zaslužila. Znam da organizatori nisu krivi za kišu i da su morali premjestiti koncert, ali je to uistinu šteta, jer bi vjerojatno atmosfera bila mnogo vatrenija da je koncert bio negdje vani u nekakvim plesnijim uvjetima.

    A sad komentar na zadarsku publiku. Nije mi jasno kako na jednom jazz-lounge-funk koncertu ja mogu biti jedina osoba mlađa od 25 godina! Meni je jasno da u masi vlada mišljenje da je jazz samo pilanje instrumenata ili muzika za starce, ali gdje je ona manjina koja posprdno gleda na tu masu i zna prepoznati vrijednost? Još je bilo možda osam ljudi mlađih od trideset.

    Ne razumijem mentalitet grada u kojemu mladi ne mogu prepoznati vrijednost jazza. Nemojte me shvatiti krivo, ne tvrdim ja da bi na ovakav koncert trebalo doći deset tisuća ljudi od čega osam mladih, ali bilo bi lijepo da mladost Zadra pokaže zanimanje za nešto što nije čistokrvni punk (istu večer na ZKF-u koncert KUD Idijota 400 ljudi!).

    Šteta, kako za imidž grada Zadra u kojem očito ne postoji dovoljan interes za projekte ovakve vrste tako i za same ljude koji su propustili jedan odličan koncert i jedinstven doživljaj.

    0 Shares
    Muziku podržava