Drugog dana Ethnoambient nas odveo na ljetno putovanje od Skandinavije do Afrike

    1446

    Drugi dan Ethnoambient festivala ponovno je imao na repertoaru popodnevnu radionicu, ovog puta više praktičnog formata. Andor Végh, gajdaš Kriesa naučio nas je postupku izrade diplica, jednostavnog tradicijskog puhaćeg instrumenta koji se gradi od trstike i koji je temelj za mnoge druge kompleksnije puhaće instrumente poput primjerice gajdi.

    Petnaestak polaznika dobro se namučilo da izradi svoje vlastite
    diplice, ali se pritom i dobro zabavilo, te kući ponijelo i lijepu
    uspomenu na kojoj mogu probati ponekad i zasvirati. U drugom dijelu
    radionice više se sviralo, s nekolicinom polaznika koji već znaju
    osnove sviranja diplica, te su u suradnji s Andorom zajednički
    zasvirali i razmijenili znanja i iskustva.

    Koncertni program drugog dana otvorili su mladi glazbenici iz nekolicine europskih država, polaznici etno kampa Ethno Croatia, dijela međunarodne zajednice etno kampova, koji se održava svake godine u Grožnjanu u Istri pod vodstvom Darija Marušića. Ovi mladi glazbenici imali su zadatak donijeti po jednu vlastitu tradicijsku melodiju na radionicu i naučiti ostale polaznike kako je izvesti. Tako su svi polaznici upoznali glazbu krajeva ostalih sudionika.

    U Solin su doputovali u pratnji Lidije Dokuzović iz Afiona koja je također dio organizacije etno kampa, a koja se našla u dvostrukoj ulozi – kao glazbenica, ali i svojevrsna voditeljica sastava. Nastup koji su pripremili sastojao se upravo od onoga što su radili u etno kampu – izveli su glazbu krajeva sudionika, pa smo tako imali prilike čuti glazbene motive iz Španjolske, Belgije, Švedske, Hrvatske, Makedonije…

    Bilo je posebno zanimljivo čuti kako se mladi glazbenici snalaze u za njih novim melodijama i glazbenim izričajima koji im nisu srodni. Moramo priznati kako su se odlično snašli, sa srcem prihvatili glazbu drugih podneblja i izveli je na vrlo bogat i zanimljiv način.

    Posebno je bilo interesantno slušati kako Skandinavci pjevaju hrvatske, posebno međimurske narodne napjeve, i to im zaista odlično ide (premda vjerojatno nemaju blagog osjećaja što to pjevaju). Nastup “Ethno Croatia” sastava bilo je kratko ali slatko putovanje diljem Europe, te definitivno jedan od najsvjetlijih trenutaka festivala, ističući se raznolikošću melodija, te toplom, iskrenom i zanimljivom izvedbom.

    Nakon divnog nastupa mladih etno glazbenika, pomalo nezahvalnu ulogu sljedećeg izvođača imala je slovenska Katalena. Djeluju od 2001. godine, a nazivaju ih fenomenom suvremene slovenske glazbene scene. Okupljeni oko tradicijske baštine, u svojoj glazbi kombiniraju utjecaje bluesa, rocka, funka, fusiona i jazza.

    Takva kombinacija se čini zanimljivom i očekivanja od njihovog nastupa su bila u skladu s tim. Početak je bio na tragu očekivanja, ali kako je nastup odmicao, ta kombinacija utjecaja različitih stilova pomiješanih u jednu kašu postaje jednolična. Ističe se vokal Vesne Zornik koji dominira vokalnim dionicama, a i ostali glazbenici su tehnički na visokoj razini.

    Muziku podržava

    Ipak, ne uspijevaju zadržati pažnju slušatelja tijekom cijelog nastupa i ukupni dojam je kako ne iskorištavaju potencijale vlastite glazbene raznolikosti na pravi način. Malo jasnija stilska određenost bi im mogla u tome pomoći.

    Za kraj je ostalo naravno malo duha zapadne Afrike. Iako Baka Beyond nisu 100% afrički bend, već kako sami kažu ‘African-Celtic crossover band’ u kojem su se zajednički našli izvorni afrički glazbenici s europskim glazbenicima željnim istraživanja afričke glazbene i kulturne tradicije. Kao svojevrsni nastavak radionice održane u petak, nastup Baka Beyond odveo nas je u područje afričke prašume, divljih ritmova, šumskih krikova i živih plesova.

    Sastav je izvorno inspiriran posjetom narodu Baka u Kamerunu Martina Cradicka i Su Hart, koji su oko sebe okupili glazbenike kako bi izvodili glazbu pigmejskog naroda Baka, te vlastitu glazbu inspiriranu na tim temeljima. Vesela i divlja, kako je to uobičajeno za područja zapadne Afrike, ova glazba ponovno je rasplesala solinsku publiku i razgalila srca svih posjetitelja.

    Vrućim ritmovima, uobičajenim za završetak Ethnoambienta, otplesali smo u noć i time zatvorili i ovogodišnju etno priču solinske Gradine. Do sljedećeg ljeta i novog Ethnoambienta uživat ćemo u lijepim sjećanjima i opuštajućim trenucima koje pruža ovaj festival i atmosfera oko njega.

    0 Shares
    Muziku podržava