Die Antwoord
Na ponedjeljak 13. svoj obračun za hrvatskom publikom u 9. paviljonu Zagrebačkog velesajma je imala južnoafrička senzacija Die Antwoord.
Počelo je s dramatičnim uvodom, sampliranjem valjda najdramatičnije skladbe koju je ljudski rod stvorio, “Carmine Burane” Carla Orffa.
Brzo je slijedio raspašoj. Ninja i Yolandi su skakali posvuda po bini, dok je DJ Hi-Tek, koji bi svojim torzom UFC borca djelovao zastrašujuće i bez groteskne maske na licu, vrtio beatove s vrha velikog DJ stola-piramide koji je bio složen na pozornici. Piramida je bila i zgodan trik koji je omogućavao sitnoj Yolandi da djeluje dominantno u odnosu na publiku kad bi se popela na nju.
Ninja je već na drugoj stvari (“Fok Julle Naaiers”) napravio stage dive u publiku, a dvorana je brzo postala znojna i ljepljiva. Podloga je na momente skretala u predvidljive techno obrasce, no Hi-Tek je to brzo presijecao prije nego bi postalo monotono s karakteristični miksom ravea, hip-hopa, trapa i čega sve ne zbog čega je Die Antwoord teško svrstati u jednu ladicu.
Vizualni dio spektakla je uključivao i vrćenje spektakularnih spotova za najpoznatije stvari poput “Ugly Boy” i “Pitbull Terrier”. Potonja obrada pjesme iz Kusturičinog filma “Crna mačka, beli mačor” je bila upotpunjena s plesačicama u lateks kostimima crne i bijele mačke, te Ninjom s maskom povampirenog Pitbulla.
Die Antwoord uživaju u kontrastima. U jednom trenutku agresivni i zastrašujući, u drugom nježni. Tekstovi koji su često prividno prizemni i vulgarni, no često se dotiču i ozbiljnih tema poput rasizma i feminizma, nekad između redaka, a nekad otvoreno. U njihovoj ljepoti ružnoće ima izgleda nešto vrlo južnoafričko, jer sličnu estetiku ružnog, pogotovo u svom prvo i najboljem filmu “Distrikt 9”, je promovirao i južnoafrički redatelj Neil Blomkamp kojem su Yo-Landi i Ninja glumili u filmu “Chappie”.
Die Antwoord su zarazni glazbeno-scenski doživljaj za frikove. Svoji, originalni i zato, bez obzira na poneke sličnosti u izričaju, potpuno drugačiji od estradnih ‘parazita’ kako ih oni nazivaju, koje nam šoubiz industrija gura u grlo.
.