Blitzkrieg Fear of Mena za energični rasplet odličnog vikenda u Močvari

    948

    Fear of Men

    45Kn – 60Kn
    Datum i vrijeme: Nedjelja, 12.10.2014. @ 21:00
    Mjesto održavanja: Močvara Zagreb , Trnjanski nasip bb

    Ekstatični subotnji nastup Future Islandsa u krcatoj Močvari zasigurno će zauzeti visoku poziciju na godišnjim ljestvicama najboljih koncerata 2014. na hrvatskom tlu.

    Samozadovoljno se osmjehujući, brojni obožavatelji vjerojatno odrješito tvrde da će novi gosti ovog zagrebačkog kluba teško nadmašiti usijanu i znojnu atmosferu s kakvom se rodila jedna nova ljubav, ali nadajmo se da među njima ima i skeptika te da će burna jesenska sezona pred nama iznjedriti još pregršt zanimljivih koncerata.

    Tek što se prašina iza novih dance-synth-pop-punk ljubimaca hrvatske publike opet vratila na svoje mjesto, Močvara je u nedjelju ugostila još jednu, nažalost, nezapaženu među širom publikom, ‘the next best thing’ poslasticu. Iako je bilo gotovo nevjerojatno da će netko već sljedeću večer uspjeti nadmašiti razgaljeni performans Samuela i publike tijekom “Vireo’s Eye”, Fear of Men su izveli i više od očekivanog svojim blitzkrieg manevrom ispred skromno, ali ugodno ispunjene Močvare! Bilo je to pedesetminutno punjenje akumulatora za što učinkovitiji početak novog (ne)radnog tjedna.

    Od 21:40 do pristojnih 22:30, četvorka iz Brightona frenetično je ispucala četrnaest pjesama, kao da se trudi zadržati pažnju neobuzdane skupine hiperaktivaca, barem na trenutak. Upravo suprotno od najava pred koncert, gdje se moglo iščitati kako Fear of Men stvaraju sanjivi i melankolični indie pop, pozornicom su jučer dominirale razigrane, bučne gitare i krhki, zavodljivi vokal pjevačice Jessice Weiss.

    Ovo iznenađenje, međutim, nije izazvalo negativne reakcije publike. Očigledno prisutna nervoza i ushićenost na tren su stvorili dojam brzopletosti i narušenog samopouzdanja, no iza nestrpljivog nizanja pjesama nije se krio nedostatak iskustva ili nezainteresiranost, već uzbuđenje i ushićenost oko postizanja zadovoljavajuće razine kvalitete. Razlozi za to djelomično izviru iz činjenice da su premijerno svirali u Hrvatskoj, ali bio je to i simpatični odraz umjetničkog perfekcionizma. te ‘do it yourself’ filozofije.

    Angažman oko produkcije, snimanja videospotova i izrade vizualnog identiteta za prvijenac “Loom” već govori mnogo o predanosti svih članova projektu Fear of Men, a taj su dojam ovdje dopunili i s dinamičnim, ali usklađenim glazbenim teksturama uspostavljenim na minimalistički uređenoj pozornici, uz gdje zanemarivu grešku, te kroz korektnu komunikaciju s publikom i susretljivost za prodaju i potpisivanje vlastitih proizvoda (CD-i, vinili, majice) odmah nakon što su s pozornice odsvirali posljednji akord.

    Muziku podržava

    Osim što je Jessica Weiss nekoliko puta sramežljivo naglasila kako je bend iznimno sretan što svira u Hrvatskoj, zahvalnost na pozitivnom odjeku publike uslijedila je tek za vrijeme nešto opuštenijeg bisa, točnije, završnog indie pop šarma, naravno, prethodno praćenog oduševljenim pljeskom i pozivom za nastavak.

    Za prvo predstavljanje hrvatskoj publici Fear of Men odabrali su repertoar sačinjen od ‘ranih fragmenata’ i aktualnog debi albuma “Loom”. Užurbani tempo tijekom regularnog dijela koncerta stvorio je efekt uranjanja jedne pjesme u drugu, svojevrsnu tečnost bez previše pauzi između. Od eskapističkog otvaranja koncerta s kombinacijom “Alta/Waterfall“, studijskim aranžmanima dodavana je nova dimenzija indie rock/shoegaze energije, čak i u obliku koncertnog pojačanja s Becky Wilkie (bas gitara, prateći vokal), što je, naposljetku, izazvalo kontrastnu prozračnost ili lakoću dojmljivog, višeslojnog ‘zvučnog zida’ (wall all of sound).

    Kada je dosegnut vrhunac koncerta zapravo je teško definirati, budući da je publika zadovoljno skakutala s noge na nogu cijelo vrijeme, a smioni su čak i plesali. Izvorno romantičnija melodioznost dream pop pjesama transformirana je u živahni psihodelični pop, na granici s post punk žestinom. Ipak, vrijedi istaknuti da je suverenost benda do izražaja došla upravo u, načelno rečeno, drugom dijelu koncerta, s nizom pjesama “Seer”, “Pink Frost” (obradom The Chillsa), “Ritual Confession” i “Tephra”.

    Inače hitoidni “Descent” ovaj put apsolutno je zasjenila gromoglasna izvedba zaključne “Inside”, na tragu The Raveonettes.

    Set-lista:
    1.Alta/Waterfall
    2.Green Sea
    3.Mosaic
    4.Doldrums
    5.Born
    6.Luna
    7.Seer
    8.Pink Frost (The Chills cover)
    9.Ritual Confession
    10.Tephra
    11.Descent
    12.Inside
    – bis –
    1. Atla
    2.Your Side

    0 Shares
    Muziku podržava