Björk u Beču: bajkoviti ‘mjuzikl’ pop ikone uz buđenje Grete Thunberg

    2230

    Pop ikona Björk sa svojom je “Cornucopia” turnejom zastala u susjedni Beč, u Bečku gradsku dvoranu dovela je svoj karavan magične izvedbe, svoj bajkoviti svijet na koji je vrijedilo potegnuti.

    Ulaz u gradsku dvoranu, odnosno Wiener Stadthalle, otvorio se u 18:30, dosta rano, a koncert je bio planiran za 19:30. S obzirom da nije bilo previše ljudi ispred dvorane, nije djelovalo kao da je to prostor gdje će se dogoditi vjerojatno i najbolji show uživo, uopće, ove godine. Više je to djelovalo kao da tamo igra Oppenheimer, s obzirom na to da je bilo svega dvjestotinjak ljudi ispred dvorane.

    Iako izvana moderna, stara Bečka dvorana, jedna je od onih kod kojih kad sjedneš na tribinu, bolje da ostaneš sjediti cijeli show jer odlazak po piće ili na toalet bi značilo da dižeš cijeli red.

    Muziku podržava

    Dok se dvorana punila, Bjork pušta pozadinsku glazbu cvrkuta ptica i šumova iz prirode, i to traje sve do nekih petnaestak minuta nakon planiranih 19:30 kad je na jedinstvenu bajkovitu scenu došla pop ikona devedesetih, još više jedinstvena islandska umjetnica Björk i otvorila s pjesmom “The Gate” s “Utopije” uz glasan pljesak.

    björk
    Björk, foto: Bjork

    Tada je, naravno, dvorana već krcata. Od oka, 10 do 12 tisuća ljudi, cijela dvorana na sjedalicama gdje se tek na zadnjoj pjesmi publika digla na nove i došla u prve redove ne mareći više za pravila.

    Iako je Björk objavila zadnji album “Fossora” lani, u rujnu 2022. godine, za očekivati bi bilo da turneja prati taj album, ali ona je, zapravo, fokusirana na album “Utopia” iz 2017. godine, a sinoć je od dvadeset pjesama na setlisti, njih 11 bilo s “Utopije”, a tek četiri s aktualne “Fossore”. No, ono za što se trebalo posebno spremiti je i činjenice da Bjork na ovoj turneji ne svira hitove poput “It’s Oh So Quiet”, “Human Behaviour” ili “Army of Me”. Da je tu s debitantskog albuma bila samo “Venus As A Boy”, kao pjesma koja nije bila previše eksponirana, no da nas čeka jedno posebno audiovizualno iskustvo.

    Ova produkcija, iznimno zahtjevna scenografija posvećena čarobnom podzemlju gljiva s “Fossore” i magičnom svijetu “Utopije” ni ne daje previše prostora za spajanje temama prošlih desetljeća kad su nastali njeni najveći hitovi. Sama scenografija i jest posebna priča koja doživljaj pop ikone s prepoznatljivim vokalom multiplicira u nešto što ne pripada ovom svijetu. Taj imaginarni svijet, Disneyland za odrasle, čarobnost filmskih setova na sceni za koju se čini kao da nema ograničenja. Pozornica se s pjesmama i mijenjala, a pred njom je bila i interaktivna zavjesa preko koje je projektor projicirao i prateće priče. Uz svu maštovitost, ovo je dodalo i veliku inovativnost i jedan efektan način storytellinga koji prati pjesme.

    Tako su postavljeni i muzičari na pozornici. Nema klasičnih pozicija, već imamo grupu flautistica koja skakuću i sviraju kao kakve vile, imamo Bergura Thorissona koji sve to dirigira iza nekakvih gljiva, imamo Katie Buckley na harfi, i niz drugih izvanserijskih muzičara koji se pojavljuju. I Björk. Koja je ponekad iza zavjesa, a ponekad bi izašla na binu ispred bine.

    Björk se više puta presvukla u svoje haljine koje se uklapaju u scenografiju. Od haljine legendarne punk i fashion ikone Vivienne Westwood do teatralnih outfita Iris van Herpen koji prate magičan set. Sva ta maštovitost, ambicioznost i inovativnost u nastupu joj je i osigurala nagradu za najbolji nastup uživo koji je nedavno osvojila s ovom turnejom.

    Björk je i aktivist. Naročito zadnjih 15-ak godina to sve više pokazuje. To je i sinoć pokazala. Upozoravala je na klimatsku krizu, na uništavanje planete pred očima vlastitih unuka, radi luksuza šačice ljudi, žrtvuje se čovječanstvo. To je dobilo jaču dimenziju posebnom (snimljenom) porukom mlade aktivistice Grete Thunberg koja se obratila fanovima na koncertu, a čemu je slijedio i veliki aplauz.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by muzika.hr (@muzikahr)

    Set lista:

    The Gate
    Utopia
    Arisen My Senses
    Ovule
    Show Me Forgiveness
    Venus As A Boy
    Claimstaker
    Isobel
    Blissing Me
    Arpegggio
    Victimhood
    Fossora / Atopos
    Features Creatures
    Courtship
    Pagan Poetry
    Losss
    Sue Me
    Tabula Rasa

    Bis:
    Poruka Grete Thunberg
    Mycelia
    Future Forever
    Notget

    0 Shares
    Muziku podržava