Intrigantna i svjetski poznata izložba tijela “Bodies 2.0.– Veličanstveni svemir u nama” otvorena je u Galeriji Klovićevi dvori u Zagrebu ovog proljeća kako bi nam na ni najmanje dvosmislen način prikazala kako čovjek zapravo funkcionira. Ova edukativna izložba otkriva sve tajne ljudskog tijela, a u Zagrebu se zadržava od 8. travnja pa sve do 20. lipnja.

Neki će se možda sjetiti 2010., godine kada je izložba tijela “Bodies Revealed” prvi puta predstavljena hrvatskoj javnosti i izazvala dotad neviđeni interes, ali i kontroverze. Novoj izložbi cilj je putem kolekcije od 15 cjelovitih ljudskih tijela i oko 200 organa na najjasniji mogući način pokazati koliko je čovjek savršeno podmazan, ali i kompleksan stroj. Lokalni organizator izložbe u Hrvatskoj je Outbox, agencija zaslužna za neke od najvećih koncerata na našim prostorima. Zbog ovoga smo detaljnije o izložbi koja diže prašinu gdjegod dođe, ali i godini koju je označio izostanak koncerata detaljnije popričali sa Sanjom Ajdinovski, direktoricom agencije.

Sanja Ajdinovski, vlasnica i direktorica marketing i PR agencije Outbox.

Outbox: agencija zaslužna za glazbena događanja izvan okvira

Organizator izložbe Bodies 2.0. je tvrtka Concert Europe iz Budimpešte, no Outbox kod nas funkcionira kao lokalni organizator koji je dobio “gažu”: odrađuje apsolutno sve od logistike, produkcije, promocije. Agencija iza sebe ima na stotine projekata temeljenih na prijašnjem iskustvu kojeg su vlasnice, Sanja Ajdinovski i Ivana Bokulić Rajić, stekle radom na više od dvjesto koncerata. Zbog ovoga ne čudi da se Outbox može pohvaliti ogromnim brojem velikih glazbenih događanja. Pitala sam Sanju na koje projekte se najviše ponosi.

Muziku podržava

“One koje bi izdvojila kao odličan ‘pick’ za Outbox su David Gilmour u Puli koji je naravno, bio rasprodan te Top Gear show. Zatim tu je mjuzikl Cats s Broadwaya koji je imao tri rasprodane predstave i ljudi su stvarno bili oduševljeni. Enrique Iglesias je rasprodan 2016. U sklopu Musicology Barcafe Sessions radili smo dva izvrsna projekta, New Power Generation i Kovacs, a fenomenalna je bila turneja Habana Social Club po Jadranu. Odličan je bio koncert 2Cellos u Puli, naravno sold out, a moram istaknuti i samostalni koncert Luke Šulića koji je bio pravi pogodak. Posebno smo ponosni na naš ‘one time pokušaj’ sajma Mame poduzetnice koji je bio izrazito uspješan, no radi previše posla s koncertima nismo nastavili s tim projektom. U svakom slučaju, Outbox nudi razne projekte za sve profile i ukuse.”

Fotografija s koncerta Davida Gilmoura u Puli, 2015. Izvor: neptunepinkfloyd.co.uk

Izložba tijela: prilika da vidimo tko smo i što smo ispod kože

Jedna od najzanimljivijih izložbi modernog doba dolazi iz SAD-a i broji 15 cijelih tijela i 200 uzoraka, svakog jedinstvenog na svoj način. Ovo je prilika da posjetitelji upoznaju veličanstveni svemir što je ljudsko tijelo i da saznaju sve što dotad nisu znali gledajući u prave i nevjerojatno očuvane anatomske uzorke. Koliko je izložba tijela pobudila pažnju javnosti govori podatak da ju je u svijetu zasad posjetilo 25 milijuna ljudi. Sanja je istaknula najveću prednost izložbe u učenju tko smo i što smo ispod kože:

“Postoji nešto uistinu posebno u iskustvu promatranja ljudskog tijela u svoj njegovoj ljepoti i složenosti, što ostavlja trajni dojam na posjetitelje ove izložbe.”

A čemu možemo zahvaliti što je danas moguć ovakav pogled na ljudsko tijelo? Metodi polimerne impregnacije: njome se izvlače masti i tekućina iz tijela i ubrizgava reaktivni polimer. Time dobivamo anatomski očuvan uzorak čak na mikroskopskoj razini što ovu metodu čini izuzetno vrijednom u medicini i istraživanju.

Fotografija s izložbe “Bodies 2.0.: Veličanstveni svemir u nama”.

Feedback na izložbu: Šta kažu najmlađi?

Kao srednjoškolka sam i sama bila na izložbi “Bodies Revealed” u Klovićevim dvorima. Ono čega se sjećam je da je tadašnja izložba tijela bila proglašavana nepodobnom za maloljetnike (ponajviše zbog ljudskih fetusa koji su bili dio postava), s čime se osobno ne slažem. Zanimalo me kakav je feedback izložba zasad dobila i šta kažu najmlađi.

Sanja kaže da su reakcije ljudi oduševljene, ali i zatečene: primjerice, posjetitelji se iznenade veličinom probavnog trakta ili budu osupnuti time kako izgleda ljudski mozak nakon što pretrpi moždani udar.

“Zanimljivo je svjedočiti raspravama koje čujemo kroz vođene izložbe sa studentima medicine ili liječnicima. Što se tiče maloljetnika, izložba je apsolutno pogodna za njih, dapače, nama su djeca i studenti najčešći posjetitelji. Djeca su oduševljena, mnogi žele doći ponovno, komentari koje ostavljaju u Knjizi utisaka su sjajni.”

Reakcije najmlađih na izložbu. Izvor: Facebook

Ne iznenađuje da su se upravo djeca pokazala kao najbolji ispitivači: Sanja kaže da ih sve i zanima do najsitnijeg detalja. Zato je ova izložba ovdje: da djeca saznaju iz prve ruke koje su opasnosti pušenja, kako izgleda zdjelica, jetra, gušterača, koliko su dugačka njihova crijeva i još mnogo toga.

Osim povratne reakcije posjetitelja izložbe, htjela sam doznati i dojmove osobe koja izložbu ipak na neki način motri iznutra, pa sam pitala Sanju koji joj je postav nezaboravan. Izdvojila je kostur s venskim i arterijskim sustavom jer izgleda kao neko umjetničko djelo – kao čipka omotana oko kostura.

Izložba tijela

Najvažnije lekcije izložbe Bodies 2.0. su…

Zanimalo me koje su najvažnije lekcije koje će posjetitelji ponijeti sa sobom nakon izložbe. Sanja je izdvojila nekoliko lekcija izložbe koje tako lako zanemarujemo sve dok nam se ne pokaže kost i koža, fizički dokaz. Dakle ova izložba je važna:

Jer je potrebno stvoriti svijest o čudima ljudskog tijela, o tom veličanstvenom svemiru u nama.

Jer je tijelo prekrasan, fantastičan i kompleksan stroj koji nam, dobrim održavanjem, može služiti jako dugo.

Jer u ovo ludo vrijeme kada svi imamo neko mišljenje o svemu i dijelimo ga na društvenim mrežama, potreba za znanosti i činjenicama veća nego ikada. Znanost rađa znanje, a mišljenje neznanje.

Jer u 21. stoljeću klinci znaju sve o tehnologiji, o mobitelima, laptopima, automobilima i influencerima, a pitanje je koliko doista znaju o sebi samima. O svome tijelu trebamo učiti od malih nogu.

Glazbena industrija u doba korone: “2021. na nas je ostavila trag financijski i psihički”

Vratimo se sad malo na početak priče vezan uz muziku. Outbox je poznat kao agencija iza nekih od najvećih koncerata kod nas, kao što su onaj Leonarda Cohena, Massive Attacka, U2-a, Britney Spears, Depeche Modea, Maidena i brojnih drugih. S obzirom na to da se njihovo poslovanje gotovo pa bazira na glazbenim događanjima, htjela sam čuti kako bi Sanja opisala ovu godinu proteklu u znaku izostanka većih koncerata, i za kada, kao agencija s bogatim iskustvom, predviđa povratak većih koncerata. Sanja otvoreno govori o tome kako je pandemija na nju i Ivanu Bokulić Rajić ostavila ozbiljan trag, financijski i psihički.

“U ovoj industriji ljudi rade izuzetno dinamičan posao koji kao finale uvijek ima klub, dvoranu ili stadion pun ljudi i to je ono što nas u konačnici veseli i zašto i radimo taj posao. Osjećaj prepune Arene ili stadiona i ljudi koji uživaju u onome što smo im omogućili je ogromna nagrada. Naravno, kada nema jednog posla, prebacite se na drugi, a moja je Ivana proročanski predvidjela ovakvu mogućnost pa smo se prebacili i na digitalni marketing za druge tvrtke. Kada će koncerti? Ne znam. Planovi koje smo imali su svi pali u vodu i više se nitko ni ne usudi prognozirati išta. Sve stoji i nadamo se da će 2022. biti godina oporavka, no kada se jednom otvori mogućnost koncerata u punom kapacitetu, svi ćemo biti u „šesnaestercu“ i tek će onda krenuti borba za svaku prodanu ulaznicu.”

Kako izložba tijela ide zasad i što nam Outbox sprema u budućnosti?

Htjela sam iz prve ruke čuti koliko je održavanje izložbe otežano s obzirom na stalne najave novih mjera i kako se nose s time. Sanja je potvrdila ono što svi znamo: u ovim vremenima ništa nije sigurno, pa tako ni izložba, ali duboko se nada da će dodatne mjere zaobići muzeje, ponajviše zbog toga što je čitava industrija kulture i zabave na koljenima. S obzirom na to da se strogo drže svih propisanih mjera, izložba ide glatko i nada se da će tako i ostati.

Osim sadašnjeg stanja stvari, porpičale smo i o tome što nam sprema budućnost. Sanju sam pitala što se događa s Rock Operom u Lisinskom odgođenom od prošle godine i kuhaju li se kakvi novi projekti.

“Uz ovu izložbu Bodies planiramo još jednu na jesen o kojoj još ne smijem ništa pričati, a ujedno čekamo i novi datum za Rock Operu u Lisinskom, rasprodanu u tjedan dana, koja najvjerojatnije ide tek sljedeće godine.”

Najavljeni događaj Rock Opera u Lisinskom. Izvor: outbox.hr

Za kraj, Sanja se ovim putem odlučila zahvaliti svim kupcima koji su zadržali svoje ulaznice za Operu i tako izrazili podršku industriji najteže pogođenoj ovom pandemijom. Nema što drugo za poručiti osim optimističnih riječi: “Rock will go ON!”

Kako do ulaznica za izložbu?

Ulaznice su dostupne na blagajni Galerije Klovićevi dvori i online preko sustava Eventim.hr. Ograničeni broj ulaznica za izložbu “Bodies 2.0. – Veličanstveni svemir u nama” dostupan je i putem naše fanclub opcije: možeš ostvariti 20% popusta preko našeg promokoda na redovne ulaznice od 85 kn.

Napomena: Izložba se održava u skladu sa svim propisanim epidemiološkim mjerama. Zbog toga su uvedena nova pravila posjete muzeju pa će se ulaznice prodavati prema danu i satu u kojem je jedino moguće posjetiti izložbu. Više informacija nalazi se na poveznici.

0 Shares
Muziku podržava