Ivan Hilje, na sceni prepoznat kao Hiljson Mandela je jedan od KUKU$ trap trojca koji su “napravili (trap) scenu”. Dečki su krenuli i sa solo karijerama, a dijelom prerastaju okvire scene koju su napravili.

Intervju je povodom adidas livestream nastupa, a vodi ga Edo Plovanić, osnivač portala Muzika.hr.

Bok Hiljsone, kako si, šta ima novo kod tebe i KUKU$a?

Muziku podržava

Evo, sve bolje i bolje, hvala na pitanju! Dok radim ono što volim ja sam uvijek i više nego dobro! Dosta vremena ulažemo u nove projekte, stvari i pripremamo gro novog materijala. Puno smo toga kao KUKU$ napravili, a imam i dosta svojih solo pjesama na kojima radim.

Čime si zaokupljen u zadnje vrijeme? 

Kao i uvijek – glazbom. Mentor sam na RAP CAMP-u ove godine tako da sam sad i u tome baš jako, ali naravno, najviše radim na novoj glazbi.

Nedavni adidas livestream gig, kakvo ti je iskustvo?

Adidas livestream nastup mi je bio jedno zanimljivo iskustvo definitivno. Sa jedne strane produkcija je bila na vrlo visokoj razini, a sa druge strane nastupamo preko interneta i ne vidimo sve te ljude koje smo u velikom broju navikli gledati na “normalnim/prije Korone” koncertima. Pomalo alijenirano ako gledamo iz nekog kuta. Naviknuo sam da je inače drugačije gledište. Ali opet kažem – jako me nabrijala produkcija tako da sam fakat uživao dok smo izvodili.

Livestream kao koncept se u velikom broju slučajeva nije baš pokazao. S druge strane, imamo sjajnih livestream nastupa. Šta misliš… šta je bitno da livestream bude dobar?

Mislim da je kvaliteta produkcije definitivno najbitnija. Kako se posloži sound, light, ambijent, kamera… Sve to igra veliku ulogu. Kada dođeš na koncert koji nije preko interneta, ne treba ti kamera jer ideš di ‘oćeš i piješ svoju cugu dok gledaš bend koji si htio poslušati i bok, a na internetu sve treba biti tip-top. U klubu nekada i pregrmiš ako je sound loš, energija izvodača može izvuć priču, dok je live stream na svoj način zahtjevniji u nekim stvarima.

Nastupi u 2020., jasno da je nestala većina i da su najteža vremena za live branšu, ali kako je vama bilo dosad ove godine?

Nije ih bilo puno nakon što je pandemija počela. Ljudi su dosta u strahu, što publika, što i sami organizatori. Velika je kriza i svi sektori su jako pogodjeni. Mi kao izvodači možda i najviše, ali nedamo se pokolebati. Zbog toga i cijenimo i cijeli koncept livestream gig-a… Pa nek neko kaže da nas tehnologija nije spasila već puno puta?

 

View this post on Instagram

 

Intervju u whatsapp grupi: @kukus.tv – puni intervju s @hiljsonmandela je na muzika.hr

A post shared by muzika.hr (@muzikahr) on

Reci mi, KUKU$ vs solo – kakva je razlika? Kao solo, “Bebica” ima sjajnu reakciju.

Nema tu neke borbe pa da je versus. Najveća razlika je što u KUKU$-u postoji troje ljudi koji ravnopravno gledaju na razvoj cijele brije, a u solo radu su mi ruke malo više otvorene, pa si mogu dozvoliti neke stvari i eksperimente koje možda i ne bi napravili kao KUKU$. Drago mi je da je Bebica prošla super, iako sve to uvijek može biti još bolje u svakom pogledu, ali u globalu sam zadovoljan i pozitivno gledam na buduće solo projekte. Hvala svim ljudima koji me prate i naravno fanovima, puno Vas volim.

Iako je trap kao sam pokret jako širok i povezan, čekao sam da neko hrabrije zakorači u suradnje s izvođačima van trapa, primjerice, tvoja sa Zsa Zsa, kako je uopće došlo do toga?

Nakon što me kontaktirao Shalla, koji sa Zsa Zsom uz Antu Pecotića i radi na njenim pjesmama, odlučio sam si dati priliku da snimim jedan tip pjesme za koji sam si do prije tog trenutka rekao da nikada ne bi. Jako mi je drago kaj sam to napravio i jako sam zahvalan što je ekipa iz Rubikon Sound Factory-a upravo meni pružila priliku da sudjelujem u takvom projektu i evo mogu se pohvaliti da smo uspjeli osvojiti Cesaricu za hit kolovoza i biti drugi na HR Top 40 već par mjeseci. Cijelo upoznavanje sa Zsa Zsom koja je pre dobra duša i ekipom u studiju pa odlaženje na Dobro Jutro, Hrvatska u 5 ujutro i rada na pjesmi do 7 ujutro u studiju će mi sigurno ostati u sjećanju.

Obzirom da radio baš i ne vrti trap, featovi s onima koji se vrte (npr. spomenuta Zsa Zsa) se čini kao dobar put na radio. Šta misliš o tome?

Drago mi je što nemam više isti pogled kao prije možda čak i manje od godinu dana, kada bih na ovo pitanje odgovorio sa: Ne. Definitivno nemam ništa protiv featova van bilo kakvih hip-hop/trap/rap okvira, ali ipak se zna kakvu glazbu radim i koju ću najviše izbacivati. Zaljubio sam se u hip-hop i tu kulturu ću na ovaj ili onaj način zauvijek furati. Puno puta sam rekao to frendovima i reći ću to i ovdje, trap mi je spasio život. Da nije bilo trap-a i da se nisam zaljubio u taj stil, iako sam ko dijete slušao i odrasao na oldschool rap-u… Ko zna di bi sada bio. Vjerojatno ne bi imali ovaj interview.

S kim bi još htio surađivati van trap okvira?

Ima tu puno ljudi iz raznih žanrova, ali prvi odabir i odgovor je uvijek isti – Severina. Kad sam bio klinac Seve je živjela preko puta mene na Trešnjevki i ekipica i ja smo joj znali zvoniti na portafon, a ona bi sišla, potpisivala nam autograme i zafrkavala se sa nama, baš je legenda bila. Uvijek nas je ispoštovala, sjećam se da sam baš tužan bio kad se preselila sa kvarta, svi smo je voljeli ful – a ja još uvijek!

KUKU$
KUKU$

Danas muzičaru, osim gigova i radija, jedan od bitnijih dijelova prihoda su suradnja s brandovima. Adidas je sponzor bendovima već dugo, mene neko prvo sjećanje veže za Korn i pjesmu A.D.I.D.A.S. tj. Jonathana Davisa koji je stalno bio u adidas trenirkama, a velike su i suradnje s Pharellom ili Kanye Westom. Ne znam kad je to krenulo kod nas, ali kakvo je tvoje iskustvo? Šta sačinjava jedna takva suradnja?

Malo je reći da je velika čast suradjivati sa brendom poput adidasa. Hehehe, pa i mi smo dosta u adidasu, znaš? Ne znam jel više od Jonathana Davisa, ali definitvno mi je većina obleke na tri crte. Mi uvijek reprezentamo od kuda smo došli i te neke naše početke, a adidas je u mom sjećanju tu još od malih nogu. Sve se u životu nekako slaže, pa tako i ova suradnja, ljudi su očito prepoznali nas kao ekipu koja fakat dobro brije i mi tu možemo samo biti zahvalni i ostati takvi kakvi jesmo i podrazumijeva se, truditi se biti još bolji – a mislim da je to i osnova za kvalitetnu suradnju, biti to što jesi i zajedno sa brendom rasti pod zajedničkim svjetlom u pozitivnom smjeru.

0 Shares
Muziku podržava