HDS ZAMP otkrio je tko se sve nalazi među top 10 pojedinaca s najvećim autorskim naknadama od strane digitalnih servisa. Također, otkrio je i druge zanimljive informacije.
Naime, HDS ZAMP u drugoj je polovici prošle godine za svoje članove prikupio 6.860.425 kuna naknada za korištenje glazbe u inozemstvu na digitalnim servisima i od mehaničkih prava. Od toga je članovima Hrvatskog društva skladatelja pripalo 5.129.366 kuna, a obračun autorskih naknada za mehanička prava iznosi 1.018.737 kn. Mehanička prava obuhvaćaju prava snimanja, reprodukcije i stavljanja u promet autorskih djela.
Prije nego što spomenemo hrvatske autore koji imaju najveće naknade od prava prikupljenih s digitalnih servisa, valja spomenuti cifre koje uplaćuju digitalni servisi. Od strane digitalnih internetskih servisa na autorske račune dolazi iznos os 712,321 kn što je u odnosu na ukupnih 6,8 milijuna ipak u razini nešto više od 10%. Ova cifra odnosi se na tri internetska servisa s licencom za korištenje hrvatske glazbe u zemlji i inozemstvu. U nastavku su dotični servisi i cifre (u izračunu nisu Spotify, iTunes, TIDAL i ostali manje korišteni servisi obzirom da još nema rezultata, no minorni su):
- YouTube – 524.000 kn
- Deezer – 152.000 kn
- Google Play – 37.000 kn
Kada su u pitanju digitalni servisi – glazbenici i zarada – ovo je 10 pojedinaca s najvećim autorskim naknadama od prava prikupljenih s digitalnih servisa (poredani abecednim redom prezimena!).
- Miro Buljan
- Miroslav Drljača-Rus
- Husein Hasanefendić Hus
- Stjepan Stipica Kalogjera
- Nenad Ninčević
- Marko Perković Thompson
- Zlatan Stipišić Gibonni
- Miroslav Škoro
- Đorđe Novković (u nasljeđe)
- Zdenko Runjić (u nasljeđe)
Najviše je honorara od digitalnih servisa za hrvatski repertoar u inozemstvu zarađeno u Njemačkoj, Srbiji, Sloveniji, Austriji i Švicarskoj.
Na iznose komentira čelni čovjek ZAMP-a Nenad Marčec: „Autorske naknade od digitalnih servisa još uvijek su smiješno malene.” Na to se i nadovezuje kako je sama administracija velik posao (obrađeno je 134 694 djela) te kako je u ovo vrijeme to, obzirom na nemogućnost nastupanja, to ipak vrijedan izvor financija autorima.