Friction: “Da bi bio DJ moraš razumjeti publiku”

Muzika.hr
1392

Tuborg Open Fair u petak 12. prosinca u Pogonu Jedinstvo predstavlja svjetske trendove, ali i najbolje od domaćih klupskih izvođača.

Uz Frictona, nagrađivanog drum’n’bass DJ-a i producenta, predstavlja se i najbolji domaći izvozni klupski proizvod u liku Petra Dundova live, domaći live elektronski bend ABOP, ali i Frenkie, jedan od najzapaženijih repera u regiji. Sve to uz Chew The Fat! Croatia koje prati Remi iz Elementala.

Povodom tog događaja popričali smo s velikim imenom s line-upa. Od skromnog starta početkom 2000. godine do danas, Englez Friction skupio je zavidno iskustvo i titulu jednog od najpoznatijih imena drum’n’bass scene.Jedan je od najcjenjenijih DJ-a i producenata tog žanra, te suvlasnik Shogun Audio drum’n’bass etikete koja se u 10 godina postojanja nametnula kao autoritet. Friction je nagrađen Drum & Bass Arena Awards 2011. godine za najboljeg DJ-a, te je poznat je po tehničkoj preciznosti koju će u Zagrebu pokazati na 4 playera, a dolazi uz pratnju MC Linguisticsa. Ujedno je i voditelj jedne od najboljih emisija na BBC Radio 1 posvećene naravno drum’n’bassu.Frictionovi setovi premošćuju razliku između dubljih, soulful, ali i bass zvukova, čime je zaradio horde sljedbenika, pa je jako tražen na festivalima i klupskim događajima, a u Zagreb dolazi na jedini nastup u regiji.

Nisi stranac u našoj zemlji, a niti u našem gradu. Sjećaš li se svog prvog nastupa 2008. u Zagrebu? Što se od tada promijenilo u tvom životu?
Kada sam 2008. godine svirao u Aquariusu bilo je odlično jer je moja karijera tek počinjala kako spada, pa je bilo uzbudljivo doći gostovati. Od tada se stalno vraćam u Zagreb, ali sam samo na aerodromu jer sam u prolazu do festivala na kojima nastupam, kao što su Hideout i Outlook, i bit će super svirati ponovo u vašem gradu. U zadnjih 6 godina drum’n’bass je postao veći i bolji i stvari su za mene osobno bile sjajne. Stvaram glazbu i izvodim je na nekim od najvećih festivala, i mogu primjerice doći nastupiti u Zagreb i sretan sam što to mogu. Jer baš to volim raditi – putovati i nastupati.

Muziku podržava

Jedan od tvojih najuspješnijih singlova je “Led Astray” koji je predstavljen kroz boks i borbu u videospotu. Je li to neka poveznica s tvojim životom? Jesi se morao boriti da dođeš do ove faze u karijeri?
Da, upravo je to bila nekakva vibra u videu. Željeli smo pokazati da je teško biti uspješan izvođač u glazbenoj industriji jer toliko puno ljudi se želi time baviti i nastupati. To je bila poveznica koja se provlačila kroz spot.

Zašto si prestao koristiti gramofone u svojim nastupima i nedostaju li ti vinili kada nastupaš?
Svirao sam s vinila i to je bilo super, ali osjećam kako vrijeme prolazi i dolaze moderna vremena te postaje sve teže nastupati koristeći ploče za mene koji želi raditi to što radim, nastupati, zabaviti ljude i stvoriti energiju za publiku. Volim miksati i stvoriti veliki utisak gdje god da idem.

Stoga sam trebao promijeniti ono što radim, tako da sad nastupam s 4 playera i koristim usb stick za glazbu i to funkcionira za mene. To znači da mogu raditi što želim, mijenjati stilove kada želim i nastupiti najbolje što mogu. Volim vinile, ali mislim da je način na koji sada nastupam bolji za publiku. Možda jednom napravim neki nastup s vinilima, ali volim način na koji sad nastupam.

Poznat si kao jedan od tehnički najpreciznijih DJ-a na svijetu i kao osoba koja se poigrava sa žanrovima u setovima. Kako određuješ koju priču ćeš prenijeti u setu?
Mislim da je najbitnije pogledati publiku kada nastupaš i pitati se što je najbolje što možeš napraviti za njih, što oni vole, kakav stil im odgovara, vole li možda žešću glazbu i samo to žele. To je jako važno, ja produciram, ali sam po prirodi DJ, to sam uvijek radio, a da bi bio DJ moraš razumjeti publiku i to je ono što ja radim.

Upravo su objavljene liste za najbolje DJ-e poput onih Resident Advisora ili Drum’n’Bass Arena Awards. Kakvo značenje imaju te nagrade po tebi?
Svakako imaju neko značenje, važno je da ljudi izglasaju tko im je najdraži izvođač. Za neke nagradne sam nominiram, trebalo bi ih i osvojiti (smijeh).) Ali svakako smatram da treba ubaciti više drum’n’bassa na te liste.

Tvoja etiketa Shogun Audio, autoritet u drum’n’bass svijetu, slavi 10 godina postojanja. Kako vidiš napredak etikete od samih početaka do danas?

Glazbeno smo se trudili da etiketa stalno napreduje i da se stalno krećemo, da ne radimo uvijek istu vrstu glazbe i da unapređujemo zvuk. To smo oduvijek pokušavali raditi, to radimo zadnjih godina – unapređujemo glazbu, zvuk i kvalitetu zvuka.

Kada će novi album napokon van i kakav zvuk će nas na njemu dočekati?
Trenutno radim na projektu Friction VS. Na taj način surađujem s nekim od najdražih izvođača s drum’n’bass scene, a to će biti objavljeno kao mini album. Nadam se da ću iduće godine završiti svoj album, a ne znam kako će to ispasti s mojim zvukom, mijenja se stalno, teško ga je opisati, ali trebam zapravo samo album dovršiti, predugo ga radim.

Imaš jednu od nautjecajnijih drum’n’bass emisija i to na BBC Radio1. Kako vidiš važnost radija danas u glazbi, ima li i dalje jednaku snagu u educiranju i informiraju ljudi, te stvaranju ukusa u glazbi?
Svakako mislim da ima važnost, mislim da ljudi vole sjesti i slušati emisije, nekoga tko će im govoriti o glazbi, te što će uskoro biti objavljeno, govoriti što se događa u svijetu glazbe, to je važno. Ono što pokušavam napraviti s emisijom je dati svoj pogled na drum’n’bass glazbu, od žešćih, plesnih, dubljih stvari, i općenito na sve žanrove koje mogu tako da ljudi čuju potpuni raspon glazbe i uživaju u njoj.

Razgovarala: Monika Marušić

Muziku podržava