“Barbie” recenzija – feministički krik u ružičastoj boji

    6213

    Greta Gerwig

    "Barbie"

    Datum izdanja: 19/07/2023

    Izdavač: Warner Bros

    Žanr: Komedija/drama

    Trajanje: 114

    Naša ocjena:

    Lutka duge plave kose ponovo je zavladala svijetom. Iako bi pravilno bilo reći da je s trona nitko nikad nije ni skinuo, slava koju Barbie trenutno proživljava gotovo da je nenadmašiva. Barbie iskače iz pašte – postala je glavni lik linija odjeće fast fashion brendova, njezino je lice inspiracija za nove nijanse ruževa i paleta, a pjesme u kojima se opjevava trenutni su hit na društvenim mrežama.

    Glavni krivac za apsolutnu ružičastu groznicu jest film “Barbie” koji je u našim kinima dostupan od 19. srpnja. Ružičastoj groznici nije odolio čak ni veliki Google koji je, utipkate li imena glavnih glumaca, svoje stranice obojao u kultu ružičastu boju. Bilo kako bilo, ludnica koju je film stvorio značila je samo jedno – ili će pred nas biti serviran površan filmski uradak ili će on grabiti neke kompliciranije, složenije i dublje teme. Nasreću, da će ipak prevagnuti na drugu stranu, bilo je jasno čim su objavljena imena mozgova najružičastijeg filma – Grete Gerwig i Noaha Baumbacha.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by BARBIE (@barbiethemovie)


    Jutarnji subotnji termin učinio se idealnim za pogledati “Barbie” film jer je kino tad bilo gotovo prazno. “Barbie” započinjem vrlo jednostavnim uvodom u kojem se objašnjava pojavljivanje prve Mattelove Barbie lutke, one u crno – bijelom jednodijelnom kupaćem kostimu, nakon čega se ona, odnosno žena prikazuje kao liječnica, novinarka ili pak predsjednica koja može ostvariti što god ona zamisli. Sam uvod u film otkrio je kako će se u njemu veličati žene, njihova sposobnost i snaga, a ima li išta ljepše od toga?

    Muziku podržava

    Feminizam koji diše ovaj film nastavlja se i idućim scenama u Barbielandu, obilježenima pjesmom „Pink“. Pjesmuljak koji je Lizzo snimila za ovaj film izrazito je neopterećen, a takvo što godi prikazanim scenama. U Barbielandu se upoznaju sve barbike, među kojima je i Dua Lipa kao sirena, a poseban je naglasak na stereotipnoj Barbie, odnosno Margot Robbie. Scene u Barbielandu vizualno su predivne, humor se dobiva ponekim ubacivanjem pripovjedača u film koji se osvrće na neke Mattelove (ne)uspješnice poput poznate, trudne Barbie Midge koja je izazvala kontroverze.

    Barbieland
    Izvor: Warner Bros

    Do pravog zahuktavanje radnje dolazi kad stereotipnu Barbie na jednoj od djevojačkih večeri, kako je naziva, počinju mučiti celulit i smrt, problemi koji inače savršene lutke ne gone. Uz pjesmu Dua Lipe „Dance The Night“ Barbie upita svoje prijateljice jesu li ikad razmišljale o smrti, nakon čega zabava na trenutak staje. Na scenu se nastavlja još jedna poznata, ona u kojoj lutka shvaća da ima ravno stopalo, a sve to vodi do vrhunca radnje, odnosno njezinog odlaska u stvarni svijet. Ken, kojeg je utjelovio Ryan Gosling, javlja se kao usputni lik Barbie kojeg ona gotovo da i ne doživljava. Njegov se trud da osvoji lijepu, plavokosu lutku ističe na svakom koraku, a Ken se čak nalaže kao lik koji s Barbie odlazi u stvarni svijet. Njihove avanture u stvarnom svijetu otkrivaju da tamo nisu percipirani kao što oni to misle, a sve to vodi Barbie do njezine borbe s nesigurnošću i anksioznošću. U scenama se u stvarnom svijetu upoznaju America Ferrera i Ariana Greenblatt koje glume majku i kći. Iako je njihova uloga poprilično važna, one na gledatelju ne ostavljaju pretjerano jak dojam, već gotovo da su i zaboravljive.

    U drugoj polovici filma, osim Barbienih briga, prikazani su i Kenovi unutarnji osjećaji. Ken iskazuje svoje nezadovoljstvo životom u gradu u kojem vladaju žene, a vezano na to, on počinje gajiti simpatije prema patrijarhizmu. Situacija eskalira, a do finala filma dolazi ženskom borbom protiv patrijarhata. Sam kraj filma znatno je labaviji nego prvi dio, sadrži poneke cringe trenutke poput plesa svih Kena, zatim „dubokoumne“ razgovore Barbie i Kena koji kao da su pisani za Barbie crtić, a ohrabrujući govor Ruth, inače glavne kreatorice lutke, nije ispao najzahvalnije. Na samom kraju filma smještena je i pjesma Billie Eilish „What I Was Made For?“ koja se dobro uklopila u scenu. Vjerojatno najpoznatija pjesma snimljena za film „Barbie World“, kao prerada ikonične „Barbie Girl“, nažalost se u filmu samo pojavljuje na kraju.

    Barbie je zaronio mnogo dublje nego što se to moglo pretpostaviti. Feministička poruka šalje se tijekom cijeloga filma, a on kao da je stvoren da ohrabruje žene. Uz navedeno, Barbie je vizualno neizmjerno kvalitetan film. Počevši od Barbielanda za koji je teško povjerovati da doista postoji u toj veličini, a ne da je plod green screena, zatim kostima i izgleda svih glumaca. Soundtrack ima svoje dobre momente, one koje su društvene mreže prigrlile sebi poput „Barbie World“, „Dance The Night“ ili „What I Was Made For“, no s druge strane, ima i one nešto slabije i manje zanimljive pjesme. Dakako da je ubacivanje i postojećih, jako poznatih pjesama poput „Girls Just Wanna Have Fun“ ili „Take My Breath Away“ doprinijelo samoj kvaliteti filma. Za sam kraj, Barbie je film koji vrijedi pogledati.

    Muziku podržava