Dva poučka s BUSH showcase konferencije

826

Dugi vikend proveli smo na još jednoj showcase konferenciji u susjedstvu.

Ovoga puta riječ je o najnovijoj imena BUSH – Budapest Showcase Hub koja za cilj ima povezati središnju i istočnu Europu, kao i osnažiti scenu na tim područjima. Događaj je pružio još jednu priliku za zaviriti u funkcioniranje glazbene industrije i čuti nove glazbene nade, ali i stavio naglasak na tehnologiju i činjenicu da glazba mora pratiti nove medije.

Da se sjajan program može napraviti u kratko vrijeme i reagirati na potrebu za ovakvim projektom, govori primjer BUSH-a koji je u samo nekoliko mjeseci složio odličan popis govornika, doveo sjajne bendove, delegate iz svih dijelova glazbene industrije i još jednom pokazao zašto je važno umrežavanje. S ovakvim događajima se zaista stavlja u fokus lokalno tržište i odmiče od američke i engleske produkcije koje dominiraju medijima i uzimaju veći dio kolača. BUSH je jedna od najperspektivnijih showcase konferencija koja je osim novih glazbenih talenata pokazala i nove tehnološke trendove. Evo koja su dva poučka BUSH-a…

#newkidsfromthebloc
Živimo u doba društvenih mreža, a dok se neki muče s najosnovnijim alatima, budućnost ide dalje. Facebook je moćna platforma na kojoj morate biti prisutni, kao i Instagram, te Twitter, a svaki nosi svoje posebnosti i najbitnija je kreativnost u obraćanju svojim sljedbenicima. Znajući da je video danas dominantan format obraćanja, na Facebooku on sada ima najveći domet, a u prilog tome govori da Mark Zuckenberg želi da do 2020. godine 80% ukupnog sadržaja dijeljenog na Facebooku bude video i virtualna stvarnost.

YouTube je kao druga najveća baza za pretraživanje mjesto na kojem morate imati svoj spot, kao i playlistu za svoje pjesme kako bi te informacije došle do najšireg kruga ljudi. Analizirajte podatke s vaših Youtube kanala, detektirajte otkud dolazi najviše posjetitelja, prilagodite kampanje tim konkretnim podatcima kako biste maksimizirali učinak kampanja.

Kickstarter je već poznati način potpore glazbenim projektima, a najbolji primjer je Amanda Palmer sa svojom kampanjom za album. Uz razne slične servise koji su se pojavili uz Kickstarter bitno je znati da je i to način na koji se može napraviti dobra priča, pogotovo jer je donacija za takve projekte u prosjeku 72 dolara po osobi. Sve su ovo konkretni podaci koji govore kako morate imati strategiju za sve kanale na kojima se obraćate svojim sljedbenicima i maksimizirati njihov učinak u vašoj promociji i obraćanju publici.

Znate li što je Facebook Pixel i Google Dreamer? Targetirajte ljude uz Facebook Pixel koji vam omogućuje da mjerite i optimizirate kampanje za svoju publiku, snimite spot uz Google Dreamer koji vam omogućuje da na kreativan način složite vlastiti video, igrajte se s novim tehnologijama i idite u korak s vremenom, ili čak budite inovatori u tom području.

Tehnologija napreduje, a tko ne prati taj rast, ne može uspjeti. Kako je tehnologija najbrže očita u gaming industriji, upravo je na BUSH konferenciji naglašeno kako glazbena industrija može samo učiti iz toga, pogotovo u segmentu virtualne stvarnosti koja trenutno buja. Više nema pravila, sve se brzo mijenja i morate ići ukorak s promjenama.

Na panelima smo naučili da brandovi mogu raditi s bendovima na prirodan način, a bitno je naći tu posebnost koja ih povezuje jer kreativna priča koja drži pozornost ključna stvar. Dotaknuli su se DIY labela, a kao jedan od primjera je i naš Burek label koji je, svjestan činjenice da se od prodaje vinila ne može živjeti, cijeli koncept digao na višu razinu s posebnim dizajnima omota, plakatima ili pak showcase nastupima po Europi stvarajući veću priču oko Bureka i sestrinskih labela.

Nova konferencija dovela je neke od sjajnih imena iz glazbe, a program je u praktičnim predavanjima, kao i panel raspravama naglasio važnost networkinga i novih tehnologija, kao i jednostavnijih stvari poput društvenih medija za cjelokupan uspjeh bendova. BUSH tj. #newkidsfromthebloc jasno su dali do znanja da su novi igrači i da donose nova znanja.

@golansound was just amazing @budapest_showcase_hub #house #disco #electronica #liveelectronicmusic #Romania

A video posted by Monika Marusic (@demonik.a) on


#liveelectronicmusic

BUSH je u tri lokacije ponudio presjek novije produkcije i bendova iz Mađarske, Poljske, Slovačke, Srbije, Slovenije, Ukrajine, Estonije, Češke, Bugarske, Rumunjske, Litve i Hrvatske. Obujmom manje nego ono što smo do sada naučili slušati na showcase konferencijama, ali 24 benda na tri pozornice bila su i više nego dovoljna da shvatimo kako se elektronička glazba uvukla u zvučne potpise bendova. Showcase nije mjesto samo za akustičnu glazbu, kantautore ili live bendove, osjetno je poigravanje s elektroničkim elementima.

Naša Lovely Quinces je moćnim i emotivnim tekstovima i glazbi već ranije dodala looper, a nastupom na BUSH-u je preuzela cijelu dvoranu, Stray Dogg je i dalje u formi punog benda kralj tužne gitare, a Koala Voice čista energija (dođite ih vidjeti na MENTprizent u Tvornicu, 22. studenog), Golan iz Rumunjske je utjecaje jazza, soula, upotpunio live trubom, efektima i bassom, a još jedan rumunjski bend Otherside je soul projekt koji uz efekte stvara eklektično iskustvo. Bacite uho na IAMYANK live elektronski bend iz Mađarske, kao i I Wear Experiment iz Estonije.


BUSH je stavio pod povećalo zemlje središnje i istočne Europe i sve njihove aktere u glazbenoj industriji. Pouka je da svakako pogledamo u svoje dvorište za nove talente i pozitivne prakse iz posla, kao što je susjedna MENT showcase konferencija ili Dubioza kolektiv koja je svakome na vrhu jezika kao primjer uspješnosti benda. Kolektivni menadžment po cijeloj regiji, kao i potpora regionalnih medija svakako su neka od rješenja, a za sve treba napraviti dobru podlogu prvo na domaćem terenu prije nego se krene u osvajanja velikih tržišta. Možda nije moguće dati odgovor na pitanje što je potrebno za uspjeh u glazbi, ali BUSH showcase konferencija je u nekoliko konkretnih primjera osvijetlila što je potrebno učiniti na putu prema uspjehu.

Izvještava: Monika Marušić

0 Shares
Muziku podržava