Deveti N.O. Jazz lako bi mogao premašiti sva očekivanja

2992

Od Alexandera von Schlieppenbacha do Billa Frisella, od Charlesa Gaylea do Billy Banga, od Alexandera Balanescua do Davea Douglasa – ovakvo nabrajanje zvuči kao popis avangardne (ne samo) jazz-kompilacije iz snova. Situacija je, međutim, još bolja; riječ je o najzvučnijim imenima predstojećeg N.O. Jazz Festivala, što će se u organizaciji Kulture promjene Studentskog centra u Zagrebu pred našim ušima pojaviti deveti put.

Uistinu, već i samo ova imena bila bi dovoljna za festival kategorije ‘trljajte ruke’, ali činjenica da ovakva šestorka predstavlja samo vrh improvizacijskog brijega koji će od 5. do 16. studenoga udariti u prostorije u Savskoj 25 i uokolo, pokazuje kako je organizacijska ekipa okupljena oko Mate Škugora skupila svu snagu i nadmašila čak i samu sebe!

Jer, moći vidjeti Globe Unity Orcherstra Alexandera von Schlieppenbacha – oca svih očeva euro-free zone – istinska je privilegija, gotovo jednako kao i Billa Frisella, koji već godinama slovi za najsvestranijeg jazz-gitarista i nedavno je objavio (čak i za svoj renome) fascinantan album “History, Mistery”.

Muziku podržava

Billy Bang je, s druge strane, perjanica improvizacijske violine bez premca, ali će se u istom organizacijskom šeširu zateći i kanadski DJ Kid Koala, Joe Fielder Trio i Larry Ochs’ Kihoua, kao i malo pa legendarni klasični ekperimentalist, maestro Balanescu…

Eklekticizam kojeg zanima samo posvemašnja prezentnost i aktualnost od početka je bio zaštitni znak festivala koji je hrabro krenuo iz polumraka Unske ulice; no, ovdje je riječ i o nečem drugom.

Nakon što zbivanja zakotrlja već nam znani ekstra-trubač Dave Douglas (koji je N.O. Jazz posjetio 2005., kada je predstavio improvizacije na nijeme filmove američkog komičara Fattya Arbucklea) krenut će, naime, i druga po redu glazbena radionica – koju ovaj put traje čak četiri dana, a vodit će ju nitko drugi doli Charles Gayle, kultni saksofonist umalo zaboravljen u newyorškom podzemlju i potom autor prijelomnog free-albuma u posljednjih 20 godina, “Touchin’ on Trane”.

Edukacija o improvizaciji, što ju je prošle godine otvorio free-guru William Parker, ionako je kapitalni unikat za domaće pojmove, a i mrvu šire. Već i njezino proširenje za svaku je pohvalu, ali kada pribrojite i da odmah potom slijedi teatarsko-glazbeni performansTeretni čovjekDamira Bartola Indoša i njegove Kuće ekstremnog muzičkog kazališta, postaje jasno da ovogodišnji N.O. Jazz još hrabrije korača u prostor širih medija, omeđujući time kulturni prostor o kojem veći i skuplji festivali mogu još uvijek samo sanjati, a kojeg tako adekvatno geografski simbolizira Islanđanin Olafur Arnalds s jedne strane, odnosno, u segmentu glazbene smjelosti, paklenski USA-dvojac Lightning Bolt (inače inspiracija Matsa Gustafssona).

Da bi se jasno shvatilo koliko razloga za nabrijano odbrojavanje do studenog imate, prilično ekskluzivno vam donosimo i čitav program festivala, čija ćemo zbivanja, dakako, preciznije najaviti i opširno popratiti:
5.11. – Dave Douglas 3 (SAD)
5. – 7.11. – DB Indoš / House Of Extreme Music Theatre: “Teretni čovjek”
5. – 9.11. – radionica: Charles Gayle (SAD)
10.11. – Bill Frisell Trio (SAD), Charles Gayle (SAD)
11.11. Amina Claudine Myers Trio (SAD), Billy Bang Trio (SAD), De Reizende Verkoper (Nizozemska/Hrvatska)
12.11. Larsen feat. Jamie Stewart & Julia Kent (Italija/SAD), Olafur Arnalds (Island), Paramount Styles (SAD)
13.11. Alexander Balanescu, Zlatko Kaučič feat. Javier Girotto (Rumunjska/Slovenija/Argentina), Larry Ochs’ Kihnoua (SAD/Republika Koreja), The Engines (SAD)
14.11. Globe Unity Orchestra (Njemačka/Engleska), The Claudia Quintet (SAD), sonus@anima (Hrvatska/Švicarska)
15.11. Kid Koala (Kanada), Joe Fiedler Trio (SAD)
16.11. Lightning Bolt (SAD), Tigrova mast (Hrvatska)

0 Shares
Muziku podržava