Chance the Rapper, najuspješniji neovisni glazbenika našeg doba

651

Repera Chancellora Benneta poznatijeg pod umjetničkim imenom Chance the Rapper mnogi smatraju najtalentiranijim reperom njegove generacije i svojevrsnim pionirom u glazbenoj industriji.

Njegov posljednji album, “Coloring Book“, jedan je od najbolje ocjenjenih albuma godine i debitirao je na osmom mjestu Billboardove 200 ljestvice. To je prvi streaming-only album koji je dospio na tu prestižnu ljestvicu.No, zasigurno ima ljudi kojima je njegovo ime još uvijek nepoznato. Ovaj je mladić, rođen 1993. godine, pridonio stvaranju povijesti u svijetu glazbe u trenutku kad se izborio da albumi dostupni isključivo za streaming/streamenje mogu biti nominirani za Grammy te mnogi očekuju kako će se upravo njegov album naći na listi nominiranih na predstojećoj dodjeli te prestižne nagrade.I začudo, Chance je svoj uspjeh postigao bez pomoći izdavačke kuće. Odbio je ponude mnogih zainteresiranih te se za svoj razvoj i rast popularnosti oslonio na usmenu predaju (WOM) i svoj SoundCloud profil.

Njegova je karijera službeno započela s objavom pjesme “Windows” s kojom je privukao pažnju hip-hop scene u Chicagu te je nakon toga sljedećih osam mjeseci marljivo radio na albumu. Kada je album “10 Day” konačno objavljen u travnju 2012. godine, putem stranice DatPiff skinut je preko 400 tisuća puta rezultirajući stvaranjem cijelog plemena pratitelja. Samo nekoliko mjeseci nakon toga, Childish Gambino pozvao ga je da mu bude gost na pjesmi “They Don’t Like Me” čineći ga još vidljivijim na sceni.

Samo godinu dana nakon toga, i dalje neovisan i bez ugovora s i jednom izdavačkom kućom, Chance je objavio album “Acid Rap” koji se smjestio na mnoštvo best-of-ljestvica 2013. godine i bio je skinut više od milijun puta, a na jedno od mnogih pitanja zašto ne želi suradivati s izdavačkim kućama, za časopis Rolling Stone izjavio je: “To je ionako industrija koja izumire stoga nema razloga za to.

Muziku podržava

Na albumu “Acid Rap” ponovno je surađivao s Childish Gambinom, ali i s Vicom Menseom, a 2014. godine uslijedila je suradnja s Kanyeom Westom na njegovom albumu “The Life Of Pablo” koji je svjetlo dana ugledao tek ove godine.

Prošle se godine Chance pridružio sastavu imena Donnie Trumpet & The Social Experiment (kolektiv glazbenika iz Chicaga) s kojima je stvorio album “Surf” također objavljen putem Soundclouda, te napravio stilski odmak sudjelujući na albumu koji se zapravo ne može klasificirati isključivo kao rap.

Chance je izveo pjesme “Sunday Candy” i “Someshere in Paradise” za vrijeme popularne emisije “Saturday Night Live” upisujući se u povijest kao prvi nezavisni glazbenik kojem je to pošlo za rukom. Također, najavljeno je kako će Chance ovog prosinca nastupati na godišnjem domjenku povodom paljenja lampica na božićnom drvcu u Bijeloj kući.

Naravno, rad ovog repera naišao je i na neke kritike tj. neistomišljenike koji smatraju da je bitno pojasniti što to danas uopće znači biti neovisan glazbenik i svrstava li se Chance zaista u tu kategoriju. Naime, posljednja dva albuma na kojima je radio objavljeni su na netu i dostupni isključivo putem Appleovih servisa. Njegova suradnja s ovom multimilijunskom tvrtkom nije službeno potvrđena, no neki ipak povlače paralelu sa suradnjom teškom 19 milijuna dolara koju Apple ima s Drakeom.

Bilo da je takav scenarij istina ili ne, Chanceova popularnost ne bi trebala previše patiti, no činjenica da njegov rad ima potporu kompanije vrijedne 700 milijardi dolara (što je za nekoliko puta veći iznos vrijednosti svih većih diskografskih kuća zajedno!) čini cijelu diskusiju oko pojma ‘nezavisan’ malo mutnom, osobito kada imamo na umu da Apple danas čini nezamjenjiv dio u globalnoj glazbenoj industriji kroz platforme kao što su Apple Music, iTunes, Beats 1 i ostale.

Također, ne smijemo zanemariti činjenicu da živimo u dobu u kojem se svi streaming servisi žustro nadmeću u pridobivanju ekskluzivnih prava, stoga nije nelogično za zaključiti kako u takvim prilikama dolazi do klasične situacije ‘ruka ruku mije’ u smislu, Apple treba Chancea jednako kao što i on treba njih i obje strane su svjesne da od zajedničke suradnje mogu samo profitirati.

Bilo kako bilo, zaista se čini malo prenapuhanim tvrditi kako je Chance taj koji je ostvario svojevrsnu pobjedu glazbenika nad izdavačkim kućama, no također, nemoguće je zanemariti njegov uspjeh i, u konačnici, čestitati mu na tome i zaželjeti uspješan nastavak karijere (sa ili bez izdavačke kuće).

0 Shares
Muziku podržava