Taylor Swift: Album “Folklore” nije alternativni indie folk album unatoč naslovu koji to obećava

    2974

    Taylor Swift

    Folklore

    Datum izdanja: 24.07.2020.

    Izdavač: Republic Records

    Žanr: Alternative, Alternativni rock, Chamber Pop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. the 1
    2. cardigan
    3. the last great american dynasty
    4. exile (feat. Bon Iver)
    5. my tears ricochet
    6. mirrorball
    7. seven
    8. august
    9. this is me trying
    10. illicit affairs
    11. invisible string
    12. mad woman
    13. epiphany
    14. betty
    15. peace
    16. hoax

    Vidjevši sliku sa stranice Taylor Swift na početnoj stranici svog Facebooka u kojoj objavljuje izlazak novog albuma “Folklore već sljedeći dan, postala sam jako uzbuđena. Ne bih za sebe rekla da sam Swiftie, ali pratim Taylor Swift, ili možda bolje rečeno, ona prati mene od moje petnaeste godine. Posljednje albume nisam preslušavala, čula bih nešto na radiju ili kad bih napokon posustala i kliknula na video spot koji mi je YouTube neumorno preporučivao dva tjedna.

    Ali razlog zbog kojeg me ova slika koja najavljuje novi album toliko uzbudila bila je upravo u naslovu albuma i samoj Taylor na naslovnici u bijeloj haljini s čipkom koja podsjeća na neka protekla vremena. Naslov i slika podsjetili su me na jedan od najdražih uradaka Taylor Swift- pjesmu “Safe and Sound”. Ta pjesma odskače od Taylorinog popa pa čak i countryja i za sebe stvara neki novi melankolični prostor koji bi savršeno pristajao ideji ovog albuma. Zajedno s bendom The Civil Wars, Taylor je stvorila magičnu folk pjesmu u doba kada je uglavnom bila kategorizirana u žanr popa.

    Muziku podržava

    No moje uzbuđenje naglo je splasnulo kad sam čula taktove prve pjesme na koju sam kliknula. Nakon prve, poslušala sam još jednu, pa još jednu i situacija je bila ista. Izuzev par pjesama, ovaj album u cjelini jednostavno nema zvuk indie folka.

    Možda će netko reći da su folklor priče i usmena predaja, pa uzevši u obzir da je svaka pjesma perspektiva jednog lika u priči koju čini ovaj album, to opravdava naslov. Taylor jest vrhunski pripovjedač i tekstopisac. Ali to nije ništa novo – svaki njen album sadrži pjesme koje u malo riječi slikaju slike u kojima se svaki slušatelj može vidjeti. Čar u tekstovima njezinih pjesama jest da se ne suzdržava u dijeljenju svoje intime sa svijetom, te se dogodi onaj magičan proces u umjetnosti gdje individualno postane univerzalno jer su emocije koje naviru iz njenih pjesama nešto što svi prepoznaju.

    S druge strane, iako ove pjesme trebaju biti ispričane iz perspektive likova, lako bi mogle biti ispričane iz Taylorine perspektive jer slušanjem ne biste prepoznali razliku od njenih prijašnjih pjesama, izuzev eksplicitnog navođenja imena ili muških zamjenica. Pa tako u pjesmi „Betty“ priču priča mladić, a podsjeća na pjesme s početka karijere u kojima prevladava tinejdžerska ljubav. Očita razlika je usna harmonika koja „popravlja sliku“ i slušatelja podsjeća na folk glazbu.

    Međutim, većina melodija i zvukova ovog albuma ne sliči na alternative, indie, folk, i slične podžanrove glazbe već na miks njezinih prijašnjih albuma.

    Pa tako na primjer mnogo pjesama podsjeća na njen album “Red. Čak i pjesma “Exile” s bendom Bon Iver, koju bi jedinu mogli kategorički svrstati pod indie, podsjeća na pjesmu “The Last Time” s tog albuma, koji je svrstan pod kategorije pop, rock i country. Za alternativni album naziva Folklore očekivala sam više akustičnog stripped down zvuka koji bi bio savršen ambijent za pričanje priča iz folklora.

    Ukratko, ovaj “alternative indie” album zvuči kao kompilacija laganijih pjesama koje možete naći na bilo kojem od njenih posljednjih nekoliko albuma. Nemojte me krivo shvatiti, ne kažem da je album loš. Naprotiv, pjesme su karakteristično sjetne i romantične i Taylorina vještina pripovijedanja čini ovaj album kvalitetnim komadom glazbe. No, jednostavno ne vidim kako može pripadati indie folk kategoriji (izuzev korijena riječi u naslovu koji odgovara imenu žanra) i asocirati na glazbu Iron&Winea, Sufjana Stevensa ili Bon Ivera.

    Iako je razočaranje neispunjenim obećanjem tu, album je  je iznimno dobro izveden. Primarno u idejnom konceptu pojedinih pjesama kao zasebnih priča koje se povezuju u cjelinu, te kvalitete pjesama koju kod Taylor očekujemo. Osim pametnim tekstovima, iskače melankoličnom atmosferom  i daškom tuge u svakoj pjesmi. Album će definitivno biti jedan od istaknutijih u njenom opusu, samo što će, prema mom skromnom mišljenju, žanrovski biti krivo označen.

    Autor recenzije: Mirna Zaimović

    Muziku podržava