Maksim Mrvica
A New World
Datum izdanja: 17.11.2005.
Izdavač: EMI Classics / Dallas Records
Žanr: Crossover
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Sa svoja prva dva albuma “The Piano Player” i “Variations Part I & II“, Maksim Mrvica je osvojio brojnu domaću i stranu publiku, stekao pravu svjetsku slavu, posebice na azijskom tlu, a ‘samo’ je predstavio svoje viđenje klasične glazbe. Okupivši izuzetno kvalitetnu ekipu, pod okriljem EMI Classics, snimio je i svoj treći, usudila bih se reći i do sada najbolji album – “A New World“.
Njegova suradnja s Tončijem Huljićem traje od samog početka karijere, a ne izostaje niti na ovom albumu. Kvaliteta ove suradnje u ovom slučaju nije upitna, jer Maksimov treći studijski album ponovno je prepun raznolikih klavirskih kompozicija, koje variraju od onih romantičnih, pa sve do onih u potpunosti nabijenih energijom, što najbolje dočarava i sam najavni singl “Nostradamus“.
Osim, nazovimo ih ‘pop-klasičnim’ skladbama, poput “Desert Skies” ili “Mojito“, na albumu se nalaze također i tipične klasične kompozicije – “The Flower Duet“, “Ride Of The Valkyries” te Dvorákova “New World Concerto“, koje je aranžirao John Lenah.
Da je na snimanju albuma sudjelovala odlična i kvalitetna ekipa, govori i činjenica da je jedan od gostiju i Jonathan Allen iz Abbey Road Studios (gdje je snimana glazba za brojne filmove, poput “Harry Potter”, “Star Wars”, “Fantom u operi”, i gdje su također snimali i The Beatlesi), koji je radio s poznatim facama klasične glazbe, poput Marthe Argerich i Placida Dominga. Zanimljiv je i dodatak albumu, koji čine tri njegove skladbe (Kolibre, Claudine i Nostradamus), ali u obliku matrica, koje mogu poslužiti kao dobra podloga za vježbanje Maksimovih kompozicija. Naravno, onima koji to mogu, znaju i usude se. Nama, ‘običnim’ slušateljima, služe samo kao primjer nekakvog dočaravanja kako bi pjesme zvučale bez Maksimove prisutnosti.
Ponudivši nam ovaj tematski raznolik album, Maksim je ponovno uspio u pokušaju spajanja klasičnog i modernog. U svakoj pjesmi se osjeća njegov dinamičan pristup, potpuna posvećenost glazbi, te sjedinjenost sa svakom tipkom klavira. ‘Zlobnici’ neka niti ne pokušavaju staviti u pitanje njegovu kvalitetu, te bez obzira na neke kritike da zapravo ‘kvari klasiku’, ovom Šibenčaninu se mora priznati da ima veliki talent, odličnu tehniku i prije svega, ono najbitnije – veliku ljubav prema klasičnoj glazbi.