Odvedite me u bolnicu

    3718

    The Prodigy

    Invaders Must Die

    Datum izdanja: 23.02.2009.

    Izdavač: Take Me To The Hospital / Dancing Bear

    Žanr: Elektronika

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Invaders Must Die
    2. Omen
    3. Thunder
    4. Colours
    5. Take Me To The Hospital
    6. Warrior’s Dance
    7. Run With The Wolves
    8. Omen Reprise
    9. World’s On Fire
    10. Piranha
    11. Stand Up

    ‘Punk’s Not Dead’, već odavno otrcana fraza dobila je novu inačicu koju će mladež pisati po zidovima, a ona glasi ‘Punk-Rave’s Not Dead’; nije nešto originalno, al’ čistih zidova ionako previše pa tko te pita za kreativnost. Ovu frazu posvećujem The Prodigyu, jednom od najoriginalnijih, najinovativnijih i najkonfuznijih bendova prvenstveno dance, a potom i glazbene scene uopće.

    Osnovani 1990. godine od strane idejnog začetnika i čovjeka kojeg treba kriviti za sve dobro i loše u njihovoj dugoj karijeri, Liama Howletta.

    Za The Prodigy se u početku posprdno govorilo da sviraju rave za djecu. Što god to značilo i bila to istina ili ne, očito im je nabilo kompleks te su se transformirali u jedan od najžešćih, najluđih i najšokantnijih bendova uopće.

    Oni koji su ih nazivali pogrdnim dječjim imenima, tipa ‘Zoki-smoki’ ili ‘mali-balavi’, danas vjerojatno žale, vidjevši u što su se ta djeca pretvorila. Vragovi – rekla je moja baka jednom dok je gledala reprizu Hit-Depoa.

    Muziku podržava

    Život piše drame, tako da su se The Prodigy pretvorili iz prinčeva u žabe, što je moguće i bez glavne uloge u nekom od Disneyevih crtića. “Charly” je ime prvog singla koji ih je lansirao u svijet tadašnje rave glazbe i već nakon njega moglo se zaključiti da se sprema nešto novo i drugačije.

    Album “Experience” iz 1992. godine lansira ih u sam vrh tadašnje rave scene, dok albumom “Music For The Jilted Generation” iz 1994. potvrđuju i učvršćuju zasluženi status. Singlovi “No Good (Start The Dance)” i “Voodoo People” i danas su neizostavni dio repertoara svakog DJ-a koji imalo drži do svoje publike.

    Totalna dominacija, kako u Europi tako i u SAD-u, dolazi albumom “Fat Of The Land” iz 1997. godine, kada su radijskim eterom zagospodarili singlovima “Breathe” i “Firestarter” te malo manje, kontroverznim singlom “Smack My Bitch Up” koji je uglavnom bio bojkotiran od većine radijskih i TV postaja, ali je zato stekao kultni status kod publike.

    2004. Liam Howlett snima i izdaje vrlo dobar, ali ipak ne-prodigijevski album “Always Outnumbered, Never Outgunned“. Album kod kritike i publike nije prošao loše, ali se komercijalno pokazao kao neuspjeh.

    Invaders Must Die” peti je po redu album i prvi album koji su snimili u istoj postavi još od 1997. godine i albuma “Fat Of The Land”. Prvi je to album koji su izdali pod vlastitom etiketom Take Me To The Hospital (toliko o mojoj kreativnosti u naslovu recenzije).

    Album dokazuje da su The Prodigy i dalje u naponu snage – inovativni, kreativni i ludi. Sam album je fuzija njihova prva tri uratka, ali povratak vlastitim korijenima pokazao se kao pun pogodak.

    Već uvodna i naslovna “Invaders Must Die”donosi tu neku retro svježinu i osmijeh na lica svih obožavatelja. Uvodni i zarazni gitarski riff proteže se kroz cijelu pjesmu, popraćen bubnjevima, basom i synthovima koji sviraju isti gitarski riff. Eksplozivnost i melodičnost u jednom.

    Prvi singl, “Omen” na trenutke zvuči kao da sa nalazi na prvom albumu, a ostatak pjesme kao da je ‘sišao’ s “Fat Of The Land”. Definitivno jedna od najboljih stvari na albumu i Prodigya uopće.

    Thunder” ima tamni početak na basu i bubnju, s nekakvom psihodeličnom sirenom, a ubacivanjem gitare pjesma ubacuje u petu brzinu i postaje nezaustavljiva plesna ‘drmalica’. “Colours” je zapravo prava punk pjesma, vokalno i gitarski, samo pomiješana s break- beatovima. “Take Me To The Hospital” još jedna je zarazna plesna pjesma zbog koje bih najradije umjesto da ovo pišem otvorio pivu i svijetu pokazao vlastite nezgrapne plesne (ne)mogućnosti.

    Warrior’s Dance” drugi je singl i najbolji podsjetnik kako je bend zvučao na drugom albumu. Sintetički eksplozivno i ritmički nabrijano. “Run With The Wolves” više zvuči metalski nego rockerski, a zanimljivost je da u toj pjesmi bubnjeve odsvirao glavom i palicama Dave Grohl. Album zatvara za The Prodigy netipično lijepa i hitoidna “Stand Up” koja dolazi kao šećer na kraju.

    “Invaders Must Die”, ali The Prodigy su itekako živi i nadam se da neće stati na ovome, već da će se i dalje rješavati kompleksa ‘dječjih ravera’ snimajući nove albume poput ovih.

    Muziku podržava