Kandžija
Koktel od rakije
Datum izdanja: 07.07.2011.
Izdavač: Dallas Records
Žanr: Funk, Hip-hop
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Nedugo nakon TBF-ovog “Pistaccio Metallic” oglasio se još jedan hip-hopper teške kategorije.
Osječanin Stjepko Galović, zbog blage naravi prozvan Kanđžija, svojim je “Koktelom” uspio plasirati otprilike podjednaku količinu kvalitetne mješavine muzike i tekstova kao i TBF, jedino što “Pistaccio” traje 52 minute, a “Koktel” 20 minuta dulje.
Parafrazirajući stari grafit: ‘Stvarnost je iluzija izazvana nedostatkom alkohola’ on svome djelu daje naslov “Koktel od rakije“. Kanđžija je pripovjedač koji svoju inspiraciju nalazi u sumornoj hrvatskoj realnosti i sve devijacije društva kod njega dolaze na red: reality showovi, problemi mržnje, lažni glamur, malo romantike, alkohol – ukratko klasični problemi balkansko-hrvatskog mentaliteta (to je onaj mentalitet koji misli da je jako europski i da nije balkanski, ali je jako balkanski uskogrudan, zadrt i primitivan).
Kao što i zadnju ploču TBF-a karakterizira zaokret prema funku, tako slična rješenja možemo vidjeti i kod Galovića (doduše, ne na cijeloj ploči – što je šteta): odlična reska gitara Marija Huljeva, te sampleovi grupe Sly and The Family Stone. Željena atmosfera koju je htio generirati Kanđžija doista se može usporediti s ‘blaxploitation’ funk muzikom s početka sedamdesetih (uzmite “Superfly” Curtisa Mayfielda).
Osim toga se u krajnjoj liniji većina hrvatskog pučanstva osjeća kao Crnci (pardon, Afroamerikanci) s početka sedamdesetih: neka su prava izborena, no postoji još dug put do potpunog blagostanja, a osim toga, osjećaju crnčenja doprinosi svakodnevno raditi za sirote žedne gladne jadne banke. Potencijalnih hitova ima nekoliko: prije svega, to su naslovna “Koktel od rakije” (s neodoljivim povikom: ‘Živio rođo, eeeeee!’) i “Po noći“, topla ljudska priča o nekadašnjoj perspektivnoj manekenki koja se smuvala s jednako perspektivnim nogometašem.
Ovim je albumom Kanđžija potvrdio svoj autorski i izvođački talent, no za potpuni trijumf treba znati stati kad je najbolje.